Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Citerar mig själv... en dykare har kommit in. Och det blev vintage, eller semi-vintage i alla fall, från -94! Men om den är tät återstår att se.Jag lovar som vanligt ingenting! Vad som helst kan hända under året, men en dykare ska nog ändå in. Helst en tät vintage (semi-vintage kan också gå bra). Vad som ska ut...återstår att se. Gott nytt år!
Citerar också mig själv. Bockade av båda två redan i januari så nu behöver jag ytterligare löften till resterande 11 månader. Funderar mer och mer på en Cartier Tank Solo....Dessa två skönheter ligger bra till
![]()
![]()
Jag ska inhandla en fyrsiffrig DJ med blå tavla, gärna tidigt på året. Suget på en sådan har vart allt för stort för en allt för lång tid.
Sen ska jag lära mig flippa, så mycket modeller och märken jag vill testa på! Blir svårt att testa mer när allt läggs i lådan efter köp(och klockkontot måste börja från noll igen). Så SKX031 rycker snart![]()
Det bär emot nånting otroligt. Man vet att behovet är obefintligt, men det hjälper liksom inte!Första delen gick ju bra, skaffade min efterlängtade 1601
Men de där med att lära sig flippa, fortfarande inte lagt ut skx:en till salu
Inte lätt när det är svårt![]()
Citerar också mig själv.Ska banta ner från 8 klockor till max 4, alltså ner i kvantitet och upp i kvalitet.
Är riktgt sugen på en Speedmaster eller ytterligare en Rolex. En sak är helt säkert i alla fall, 2 av nuvarande klockor lämnar INTE!
Precis så jag känner också, för just SKXen så behöver jag få iväg den så spärren släpper lite kanske. För den är såklart inte värd speciellt mycket men nästa, hur ska jag kunna sälja DJn som jag älskar inför nästa investering om jag inte kan få iväg en klocka jag knappt använder?Det bär emot nånting otroligt. Man vet att behovet är obefintligt, men det hjälper liksom inte!![]()
Det är även min erfarenhet av Datejust så se till att prova den först.Har lovat mig själv att skaffa en Datejust årsklocka ett bra tag nu och pengar finns redan öronmärkta till det. Dock så är jag rädd att 36 mm kommer att kännas för litet och ovant så jag har inte slagit till än..![]()
Snabba ryck.. Köptes dagen efter inlägget.Glömde skriva mitt löfte..
Men det blir att införskaffa antingen en fin 16013, eller en sprillans Omega SMP.
2017 ska bli året för min första rolex, antingen en explorer II 16750 alternativt en datejust II med blå stavindex. Om jag inte hinner ändra mig innan jag slår till..
Jag har haft en Longines HQ cronograf, hade henne länge, riktigt härlig vän! Hoppas du hittar ett fint exemplarCertina DS Action Diver eller Longines Hydroconquest
Jag satte ett nytt löfte istället, kände att mitt gamla var för klentJag har haft en Longines HQ cronograf, hade henne länge, riktigt härlig vän! Hoppas du hittar ett fint exemplar
Ja jag såg det men HQ automat är ingen dålig klocka. Jag hade en blå cronograf i säkert 6-7 år, dagligen... riktigt trevlig.Jag satte ett nytt löfte istället, kände att mitt gamla var för klent![]()
Jag får gå in och kika på den nästa gång jag är hos AD!Ja jag såg det men HQ automat är ingen dålig klocka. Jag hade en blå cronograf i säkert 6-7 år, dagligen... riktigt trevlig.