• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>

Rolex explorer I 39mm kommer bli en bra födelsedagspresent till sommaren. Är året bra och det känns långt till julklapparna får det kanske bli en liten sjöö sandström utc sky diver till hösten.

Speedmaster Pro, Mark II eller nån Sinn kronograf i första hand. Lyckas jag hitta ett bra ex och fylla på kontot igen så står en respektabel dykare på tur.. Kanske en SKX eller dyl. Med kronografen ordnad öppnas också fältet för en kostymklocka, men inte FÖR dressig. Seiko SARB035, Tissot Visodate. nåt sånt

Jag lovar som vanligt ingenting! Vad som helst kan hända under året, men en dykare ska nog ändå in. Helst en tät vintage (semi-vintage kan också gå bra). Vad som ska ut...återstår att se. Gott nytt år!
Citerar mig själv... en dykare har kommit in. Och det blev vintage, eller semi-vintage i alla fall, från -94! Men om den är tät återstår att se. :)
IMG_0129[2].JPG

För några år sedan var jag övertygad om att jag aldrig skulle köpa Rolex. Överprissatta, osv, osv.
Nå, nu sitter man här och skriver att en Explorer II (16570) ska inhandlas under 2017. E ju en riktigt grym klocka, för att inte tala om Rolex överlag :rolleyes:

Jag ska inhandla en fyrsiffrig DJ med blå tavla, gärna tidigt på året. Suget på en sådan har vart allt för stort för en allt för lång tid.

Sen ska jag lära mig flippa, så mycket modeller och märken jag vill testa på! Blir svårt att testa mer när allt läggs i lådan efter köp(och klockkontot måste börja från noll igen). Så SKX031 rycker snart :D

Första delen gick ju bra, skaffade min efterlängtade 1601 :)
Men de där med att lära sig flippa, fortfarande inte lagt ut skx:en till salu :p

Inte lätt när det är svårt:banghead:

löfte och löfte men om jag får råd så blir det antingen en Explorer 1, Cartier Tank American eller en Rolex GMT pepsi :)

Ska banta ner från 8 klockor till max 4, alltså ner i kvantitet och upp i kvalitet.
Är riktgt sugen på en Speedmaster eller ytterligare en Rolex. En sak är helt säkert i alla fall, 2 av nuvarande klockor lämnar INTE!
Citerar också mig själv.
8 klockor hann bli 10 innan jag fick tummen ur och började sälja.
Kvarvarande trippel är nu dessa:

IMG_2268.JPG
IMG_1960.JPG
IMG_3344.JPG

Tanken är att byta ut Sinn mot en Speedmaster "First Omega In Space" under året.

Som säkert många andra så dröms det säkert hit och dit om vilka ur man vill ha, ni förstår säkert hur jag menar. Ena sekunden är det en Speedy man vill ha som enda kronogfaf, andra gången en Navitimer. Tänkte därför börja spika min mentala samling så jag kan börja skrida till verket. Tanken är en ny dykare, en kronograf (Seagull utgår) och kanske (får man säga så i ett löfte?) en GMT, ev. får den vänta till 2018.

/J

Det bär emot nånting otroligt. Man vet att behovet är obefintligt, men det hjälper liksom inte!:bag:
Precis så jag känner också, för just SKXen så behöver jag få iväg den så spärren släpper lite kanske. För den är såklart inte värd speciellt mycket men nästa, hur ska jag kunna sälja DJn som jag älskar inför nästa investering om jag inte kan få iväg en klocka jag knappt använder? :confused:

Har lovat mig själv att skaffa en Datejust årsklocka ett bra tag nu och pengar finns redan öronmärkta till det. Dock så är jag rädd att 36 mm kommer att kännas för litet och ovant så jag har inte slagit till än.. :(

Tillbaka
Topp