• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_0336.JPG
Grymt nöjd med mitt byte som jag fått hem ikväll..känns go på handleden..välkommen Royal Capital
Förstår att du är nöjd!
 
Då var det dags att lyfta från marken och bli en X-Wing Pilot i och med det 1500:e inlägget :)

Med risk för antiklimax så blir den här paketöppningen en form av favorit i repris. Tanken hade till viss del vandrat vidare till IWC 3239, men så kom det ett erbjudande som jag gjorde att jag skjuter Ingyn på framtiden. Det är ingen hemlighet att jag har en vurm för Chronolinken och att jag tidigare har försökt hitta så många olika tavlor som möjligt. Sjöö Sandström säljer numera endast svart, vit och silver så det har varit Tradera, Blocket och Pantbanken som har varit jaktmarkerna att smyga omkring på. Jag är också ett stort fan av full set, och den Chronolink jag hade innan saknade bland annat cert och ytterbox.

Ok, vid det här laget har ni nog redan gissat rätt....det Är en ny Chronolink som har hittat hem till mig.

Det som är speciellt med det här exet är att den är en av ett fåtal, (gissningsvis färre än 10st), som är cosc-certifierad utan att vara en Swedish Night eller Swedish Blonde. Det fanns ett antal cosc-verk kvar efter att man färdigställt de två nämnda modellerna, och som jag har fått berättat för mig monterades ett antal av de kvarvarande som specialbeställningar. Verknumret är också ingraverat som syns på en av bilderna.

Länken är i princip oanvänd och det är faktiskt en större skillnad än jag trodde hur klockan upplevs nu när de polerade mittlänkarna verkligen är polerade. Det är riktigt bra känsla både i uppdraget och i hur locket öppnar och stänger, definitivt en mer solid känsla än på min förra vilket ju så klart har med åldern på klockan att göra.

Jag sålde mitt ex utan att inkludera alla tavlor och det var ett antal nya som kom med i det här köpet, en del riktigt ovanliga och svåra att få tag på. Som en tavel-junkie börjar jag närma mig ett tillfredsställande tillstånd, men innan jag helt kan sluta leta och bara njuta är det ett par tavlor som jag "måste" få tag på. Främst röd, brun samt gärna en med diamantindex. Men nu har jag 10st tavlor, och jag är hyfsat nyfiken på om det är någon utanför Sjöö Sandström-sfären som sitter på fler. Egentligen hade jag velat prova brons-tavlan, men i och med att jag inte ville vänta till nästa vecka fick det bli en blå variant som har en isblå ton. Passar utmärkt till de monokroma tonerna som omger oss nu innan våren kommer i blomning.

Så avslutningsvis kommer jag att fortsätta härja här i Sjöö Sandström-tråden. Tack till er som har orkat läsa så här långt...nu blir det bild-tajm.

IMG_20170128_094952.jpg
IMG_20170128_095026.jpg
IMG_20170128_095106.jpg
IMG_20170128_095609.jpg
IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170128_095844.jpg
fullsizeoutput_a6b.jpeg
fullsizeoutput_a76.jpeg
fullsizeoutput_a6c.jpeg
fullsizeoutput_a6d.jpeg
fullsizeoutput_a6e.jpeg
fullsizeoutput_a6f.jpeg
fullsizeoutput_a70.jpeg
fullsizeoutput_a71.jpeg
fullsizeoutput_a72.jpeg
fullsizeoutput_a73.jpeg
fullsizeoutput_a74.jpeg
fullsizeoutput_a75.jpeg
fullsizeoutput_a77.jpeg
fullsizeoutput_a78.jpeg
fullsizeoutput_a79.jpeg
 
Senast ändrad:
Då var det dags att lyfta från marken och bli en X-Wing Pilot i och med det 1500:e inlägget :)

Med risk för antiklimax så blir den här paketöppningen en form av favorit i repris. Tanken hade till viss del vandrat vidare till IWC 3239, men så kom det ett erbjudande som jag gjorde att jag skjuter Ingyn på framtiden. Det är ingen hemlighet att jag har en vurm för Chronolinken och att jag tidigare har försökt hitta så många olika tavlor som möjligt. Sjöö Sandström säljer numera endast svart, vit och silver så det har varit Tradera, Blocket och Pantbanken som har varit jaktmarkerna att smyga omkring på. Jag är också ett stort fan av full set, och den Chronolink jag hade innan saknade bland annat cert och ytterbox.

Ok, vid det här laget har ni nog redan gissat rätt....det Är en ny Chronolink som har hittat hem till mig.

Det som är speciellt med det här exet är att den är en av ett fåtal, (gissningsvis färre än 10st), som är cosc-certifierad utan att vara en Swedish Night eller Swedish Blonde. Det fanns ett antal cosc-verk kvar efter att man färdigställt de två nämnda modellerna, och som jag har fått berättat för mig monterades ett antal av de kvarvarande som specialbeställningar. Verknumret är också ingraverat som syns på en av bilderna.

Länken är i princip oanvänd och det är faktiskt en större skillnad än jag trodde hur klockan upplevs nu när de polerade mittlänkarna verkligen är polerade. Det är riktigt bra känsla både i uppdraget och i hur locket öppnar och stänger, definitivt en mer solid känsla än på min förra vilket ju så klart har med åldern på klockan att göra.

Jag sålde mitt ex utan att inkludera alla tavlor och det var ett antal nya som kom med i det här köpet, en del riktigt ovanliga och svåra att få tag på. Som en tavel-junkie börjar jag närma mig ett tillfredsställande tillstånd, men innan jag helt kan sluta leta och bara njuta är det ett par tavlor som jag "måste" få tag på. Främst röd, brun samt gärna en med diamantindex. Men nu har jag 10st tavlor, och jag är hyfsat nyfiken på om det är någon utanför Sjöö Sandström-sfären som sitter på fler. Egentligen hade jag velat prova brons-tavlan, men i och med att jag inte ville vänta till nästa vecka fick det bli en blå variant som har en isblå ton. Passar utmärkt till de monokroma tonerna som omger oss nu innan våren kommer i blomning.

Så avslutningsvis kommer jag att fortsätta härja här i Sjöö Sandström-tråden. Tack till er som har orkat läsa så här långt...nu blir det bild-tajm.

IMG_20170128_094952.jpg
IMG_20170128_095026.jpg
IMG_20170128_095106.jpg
IMG_20170128_095609.jpg
IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170128_095844.jpg
fullsizeoutput_a6b.jpeg
fullsizeoutput_a76.jpeg
fullsizeoutput_a6c.jpeg
fullsizeoutput_a6d.jpeg
fullsizeoutput_a6e.jpeg
fullsizeoutput_a6f.jpeg
fullsizeoutput_a70.jpeg
fullsizeoutput_a71.jpeg
fullsizeoutput_a72.jpeg
fullsizeoutput_a73.jpeg
fullsizeoutput_a74.jpeg
fullsizeoutput_a75.jpeg
fullsizeoutput_a77.jpeg
fullsizeoutput_a78.jpeg
fullsizeoutput_a79.jpeg
Det kan man kalla fullset :D Grattis!
 
Då var det dags att lyfta från marken och bli en X-Wing Pilot i och med det 1500:e inlägget :)

Med risk för antiklimax så blir den här paketöppningen en form av favorit i repris. Tanken hade till viss del vandrat vidare till IWC 3239, men så kom det ett erbjudande som jag gjorde att jag skjuter Ingyn på framtiden. Det är ingen hemlighet att jag har en vurm för Chronolinken och att jag tidigare har försökt hitta så många olika tavlor som möjligt. Sjöö Sandström säljer numera endast svart, vit och silver så det har varit Tradera, Blocket och Pantbanken som har varit jaktmarkerna att smyga omkring på. Jag är också ett stort fan av full set, och den Chronolink jag hade innan saknade bland annat cert och ytterbox.

Ok, vid det här laget har ni nog redan gissat rätt....det Är en ny Chronolink som har hittat hem till mig.

Det som är speciellt med det här exet är att den är en av ett fåtal, (gissningsvis färre än 10st), som är cosc-certifierad utan att vara en Swedish Night eller Swedish Blonde. Det fanns ett antal cosc-verk kvar efter att man färdigställt de två nämnda modellerna, och som jag har fått berättat för mig monterades ett antal av de kvarvarande som specialbeställningar. Verknumret är också ingraverat som syns på en av bilderna.

Länken är i princip oanvänd och det är faktiskt en större skillnad än jag trodde hur klockan upplevs nu när de polerade mittlänkarna verkligen är polerade. Det är riktigt bra känsla både i uppdraget och i hur locket öppnar och stänger, definitivt en mer solid känsla än på min förra vilket ju så klart har med åldern på klockan att göra.

Jag sålde mitt ex utan att inkludera alla tavlor och det var ett antal nya som kom med i det här köpet, en del riktigt ovanliga och svåra att få tag på. Som en tavel-junkie börjar jag närma mig ett tillfredsställande tillstånd, men innan jag helt kan sluta leta och bara njuta är det ett par tavlor som jag "måste" få tag på. Främst röd, brun samt gärna en med diamantindex. Men nu har jag 10st tavlor, och jag är hyfsat nyfiken på om det är någon utanför Sjöö Sandström-sfären som sitter på fler. Egentligen hade jag velat prova brons-tavlan, men i och med att jag inte ville vänta till nästa vecka fick det bli en blå variant som har en isblå ton. Passar utmärkt till de monokroma tonerna som omger oss nu innan våren kommer i blomning.

Så avslutningsvis kommer jag att fortsätta härja här i Sjöö Sandström-tråden. Tack till er som har orkat läsa så här långt...nu blir det bild-tajm.

IMG_20170128_094952.jpg
IMG_20170128_095026.jpg
IMG_20170128_095106.jpg
IMG_20170128_095609.jpg
IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170128_095844.jpg
fullsizeoutput_a6b.jpeg
fullsizeoutput_a76.jpeg
fullsizeoutput_a6c.jpeg
fullsizeoutput_a6d.jpeg
fullsizeoutput_a6e.jpeg
fullsizeoutput_a6f.jpeg
fullsizeoutput_a70.jpeg
fullsizeoutput_a71.jpeg
fullsizeoutput_a72.jpeg
fullsizeoutput_a73.jpeg
fullsizeoutput_a74.jpeg
fullsizeoutput_a75.jpeg
fullsizeoutput_a77.jpeg
fullsizeoutput_a78.jpeg
fullsizeoutput_a79.jpeg
Stort grattis! Nu kan man andas ut, att @Clark Kent skulle sälja sin Chronolink kändes bara så där "fel". Ungefär som Brexit eller att Trump blev president. Eller att @Denke försökte sälja sin Halfhunter.

Det där exet, kombinerat med alla tavlorna, känns så rätt! Återigen grattis!
 
Då var det dags att lyfta från marken och bli en X-Wing Pilot i och med det 1500:e inlägget :)

Med risk för antiklimax så blir den här paketöppningen en form av favorit i repris. Tanken hade till viss del vandrat vidare till IWC 3239, men så kom det ett erbjudande som jag gjorde att jag skjuter Ingyn på framtiden. Det är ingen hemlighet att jag har en vurm för Chronolinken och att jag tidigare har försökt hitta så många olika tavlor som möjligt. Sjöö Sandström säljer numera endast svart, vit och silver så det har varit Tradera, Blocket och Pantbanken som har varit jaktmarkerna att smyga omkring på. Jag är också ett stort fan av full set, och den Chronolink jag hade innan saknade bland annat cert och ytterbox.

Ok, vid det här laget har ni nog redan gissat rätt....det Är en ny Chronolink som har hittat hem till mig.

Det som är speciellt med det här exet är att den är en av ett fåtal, (gissningsvis färre än 10st), som är cosc-certifierad utan att vara en Swedish Night eller Swedish Blonde. Det fanns ett antal cosc-verk kvar efter att man färdigställt de två nämnda modellerna, och som jag har fått berättat för mig monterades ett antal av de kvarvarande som specialbeställningar. Verknumret är också ingraverat som syns på en av bilderna.

Länken är i princip oanvänd och det är faktiskt en större skillnad än jag trodde hur klockan upplevs nu när de polerade mittlänkarna verkligen är polerade. Det är riktigt bra känsla både i uppdraget och i hur locket öppnar och stänger, definitivt en mer solid känsla än på min förra vilket ju så klart har med åldern på klockan att göra.

Jag sålde mitt ex utan att inkludera alla tavlor och det var ett antal nya som kom med i det här köpet, en del riktigt ovanliga och svåra att få tag på. Som en tavel-junkie börjar jag närma mig ett tillfredsställande tillstånd, men innan jag helt kan sluta leta och bara njuta är det ett par tavlor som jag "måste" få tag på. Främst röd, brun samt gärna en med diamantindex. Men nu har jag 10st tavlor, och jag är hyfsat nyfiken på om det är någon utanför Sjöö Sandström-sfären som sitter på fler. Egentligen hade jag velat prova brons-tavlan, men i och med att jag inte ville vänta till nästa vecka fick det bli en blå variant som har en isblå ton. Passar utmärkt till de monokroma tonerna som omger oss nu innan våren kommer i blomning.

Så avslutningsvis kommer jag att fortsätta härja här i Sjöö Sandström-tråden. Tack till er som har orkat läsa så här långt...nu blir det bild-tajm.

IMG_20170128_094952.jpg
IMG_20170128_095026.jpg
IMG_20170128_095106.jpg
IMG_20170128_095609.jpg
IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170128_095844.jpg
fullsizeoutput_a6b.jpeg
fullsizeoutput_a76.jpeg
fullsizeoutput_a6c.jpeg
fullsizeoutput_a6d.jpeg
fullsizeoutput_a6e.jpeg
fullsizeoutput_a6f.jpeg
fullsizeoutput_a70.jpeg
fullsizeoutput_a71.jpeg
fullsizeoutput_a72.jpeg
fullsizeoutput_a73.jpeg
fullsizeoutput_a74.jpeg
fullsizeoutput_a75.jpeg
fullsizeoutput_a77.jpeg
fullsizeoutput_a78.jpeg
fullsizeoutput_a79.jpeg
Grymt! Chronolinken är bara såå bra, legat på min lista länge nu utan att ha blivit av. Gärna med orange tavla. Säljer du din orange;)? Du har ju några tavlor kvar ändå, hehe.
Kul med så många olika fina tavlor.
Stort Grattis!
 
Grymt! Chronolinken är bara såå bra, legat på min lista länge nu utan att ha blivit av. Gärna med orange tavla. Säljer du din orange;)? Du har ju några tavlor kvar ändå, hehe.
Kul med så många olika fina tavlor.
Stort Grattis!

Nix....alla tavlor är keeeeepers :) Den orangea är faktiskt ännu bättre än vad den ofta blir på bild, svårfotad som attan den där.
 
Eller står 9 våningar upp ;)

Det skulle ju också kunna vara ett alternativ så klart :) Jag var och provade den svarta Skydivern på HQ förra veckan och jag blev riktigt imponerad. Det var nog dessutom det skönaste gummit jag haft på armen. Gillar verkligen detaljerna som att den gröna färgen i belysningen är densamma på klockan som i cockpit på JAS.
 
Det skulle ju också kunna vara ett alternativ så klart :) Jag var och provade den svarta Skydivern på HQ förra veckan och jag blev riktigt imponerad. Det var nog dessutom det skönaste gummit jag haft på armen. Gillar verkligen detaljerna som att den gröna färgen i belysningen är densamma på klockan som i cockpit på JAS.
Jag har provat bättre gummi (-band, kanske man måste förtydliga så inget får för sig att vi diskuterar något helt annat ;) ) men det har vart på klockor som är flera gånger så dyra. Men för det priset så är det riktigt bra, tänkte dock prova att bytta till ett band i grön canvas och se vad jag tycker om det. Såg en likadan Skydiver med det och såg riktigt bra ut.
 
Jag har provat bättre gummi (-band, kanske man måste förtydliga så inget får för sig att vi diskuterar något helt annat ;) ) men det har vart på klockor som är flera gånger så dyra. Men för det priset så är det riktigt bra, tänkte dock prova att bytta till ett band i grön canvas och se vad jag tycker om det. Såg en likadan Skydiver med det och såg riktigt bra ut.

Det låter som en riktigt bra kombo. En annan sak som slog mig förresten var att jag tyckte att den bar mindre än 44mm, den var överraskande smidig på handleden.
 
Skydivern är riktigt bekväm på gummi!
Med länken blir det kanske inte en klocka att bära dygnet runt, även om den är läcker på länken. Väger tungt

Jag tror det får bli en Skydiver på gummi för min del ...
 
Undrar om den skulle fungera på ett seriöst Mesh? Kanske inte funkar alls ...

Men troligen rätt fin även på ett kvalitetsläder, även i raceingmodell.
 
Stekte plättar JAS-style förut.

1 - 1 (3).jpg


Har klockan till låns från en polare och jag måste säga att den växer på mig enormt. Innan var jag övertygad om att den skulle kännas tokstor, men även om den är stor så känns den smidig och bekväm på armen. Skulle lätt kunna tänka mig en egen. Fast först är det annat inom märket som hägrar :)
 
Tillbaka
Topp