• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

En vintage Rolex, har hittat ”rätt” klocka men fegar då den finns i USA! Vill ju slippa moms och tull!
En gammal DS eller en DS II.
MÅSTE ha nåt i brons!
”Tack”, @MaBr för länken till Zelos!
Zelos är grymma. Elshan är en grym kille.
Bild på mig och Elshan för likes!
upload_2019-12-1_16-30-47.jpeg

Nej ligger lågt, ska bli kul att se vad klocktiden har att erbjuda under 2020.
Står på listan för en 15500 grå, har planer på en speedy -005 och IWC Bronzo. Men ska inte handla alls egentligen...
16367314-18E1-4774-B897-116F1D324B22.jpeg

Bifogar bild på aktuella samlingen för att jag själv ska bli påmind när jag ser tråden 2021 om hur jäkla *keff jag är

* keff arabiska = bra, Svenska = Usel... välj själva

Senast ändrad:
Börjar varje år med intentionen att inte köpa något nytt i butik eftersom jag är så nöjd med de jag har, bara knipa något kul vintage för "samlandets skull". Har gått sådär :bag:, men intentionen finns :p

Denna skall införskaffas. Självklart hoppas jag på i år, men def inom 2020!
Kanske inte den dyraste i ligan men barn o om 4 veckor så den står inte högst upp på frugans prio precis :angel:

Bilagor

• tag-heuer-WAZ2113.BA0875.jpg
    tag-heuer-WAZ2113.BA0875.jpg
    23.8 KB · Visningar: 3
Inga mer Seiko 5. Inte för de är dåliga, tvärtom. Men måste prova lite annat och har fastnat totalt och kollar CW två gånger i veckan om de fått in nån ny.

Sen ska en dykare in. Blir enda klockan över 40mm då.

Om nytt jobb: En GS 9F.

Ska sälja samtliga klockor som jag inte använder och ej köpa klockor för samlandets skull, utan ska det köpas en klocka så ska den användas.

Hmm. Okej, om inget oväntat händer på jobbfronten så hoppas jag att 2020 blir året då jag köper min första dyra klocka. Tänker främst en Speedmaster (eller datejust), gärna från 85, som en 35-årspresent till mig själv. Ska även lova att fortsätta massa skrammel bara för att det är kul att ha :)

Jag ska sälja av 2 klockor av samlingen då jag har lovat mig själv att köpa en "Cartier Tank" som jag har varit inne på länge nu så måste verkligen bli av.

Tillbaka
Topp