• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

riotvan

Cartier
Jag avlägger härmed ett löfte att under herrens år 2020 införskaffa en Nomos Club.
IMG_9520-Edit.jpg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Känner mig konstigt nog rätt nöjd med dagens uppsättning :eek: Kan rent av bli ett noll år 2020....men jag tar inte gift på det!!! Är det något jag lärt mig genom åren i klockvärlden så är det att inte lova något alls, det blir som det blir.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tredje eller fjärde året i rad som jag ska skaffa en 1016. Känner på mig att 2020 blir året. Rolexpriserna ska bara gå ner lite först.

Doxa till sommaren förstås

Jag ska inte vara med i #owgmarch i år utan sitta på kanten och se de ofrivilliga våndas medans jag byter klocka varje dag
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Tredje eller fjärde året i rad som jag ska skaffa en 1016. Känner på mig att 2020 blir året. Rolexpriserna ska bara gå ner lite först.

Doxa till sommaren förstås

Jag ska inte vara med i #owgmarch i år utan sitta på kanten och se de ofrivilliga våndas medans jag byter klocka varje dag

1016 - ja
Sommardoxa - ja
#owgmarch - kommer du inte undan.
 

okarlson

Breitling
Jag vill köpa en klocka till min dotter som är 8-månader. Sonen som är 3,5år har en Hulk som jag använder tills det är dags för honom att ta över. Förslag på klocka till dottern mottages gärna. Tanken är att dotterns mamma eller jag ska använda klockan under tiden hon växer upp. Helst ska ju klockorna ha ett liknande värde men känns svårt att veta hur det ser ut om 20-25år.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Mitt löfte är att inte flippa den här Doxan. Fulsnygg som inget annat och extremt bekväm. Taktat en ny klocka i månaden de senaste åren men så kan man väl inte hålla på? Förutom en gammal Omega Seamaster dress från 64 den som stannat längst och nu blir ett minne för livet på min tre månader långa resa...
D7856BEF-00A2-4717-A543-8B85C9AB713D.jpeg
 
Senast ändrad:

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag vill köpa en klocka till min dotter som är 8-månader. Sonen som är 3,5år har en Hulk som jag använder tills det är dags för honom att ta över. Förslag på klocka till dottern mottages gärna. Tanken är att dotterns mamma eller jag ska använda klockan under tiden hon växer upp. Helst ska ju klockorna ha ett liknande värde men känns svårt att veta hur det ser ut om 20-25år.
Gillar argumentet, men älskling, klockan är inte till mig, utan vårt barn :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Står nog fast vid samma löfte som inför 2019 (som sket sig*):
1 st PP
1 st AP

(* Att köpa populära PP och AP från AD är i princip omöjligt, men skam den som ger sig).
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Årets klocklöfte blev ju bara uppfyllt till 2/3. Bommade delen om att skaffa tonfisk på grund av velighet och temporära budgetnedskärningar.

Så för 2020 blir det så här:
1. Skaffa en tonfisk.
2. Byta en GS mot en annan. Oklart vilken, men en springdrive vore kul.
3. Testa ett för mig nytt märke, tänker Doxa eller Sinn. Eller nåt helt annat. :)
 

Jojje90

Omega
Då jag är ny här så hann jag inte avlägga något löfte inför 2019. Dock så kan man väl säga att jag hade ett inofficiellt löfte för mig själv som nu håller på att infrias.

2020: Lägga vantarna på en Tudor BB58 som jag kärat ner mig lite i på senaste tiden.
 

ChumpTime

Panerai
2020 ska det införskaffas en :als: av något slag. Exakt vad det blir är jag inte 100% men något ska det bli, allt från 1815 till Zeitwerk kan komma på tal. Frun (Schwiizer) har hotat med förvisning till soffan om jag köper en tysk dinka men det ska nog gå att övertyga henne.


Oklart om win eller fail avs löftet. Men ganska väntat var det ju. Nya löftet för 2020 är att införskaffa en APRO.
 
Senast ändrad:

JakobR

Omega
Mitt löfte är att jag ska köpa min första fina (läs dyra) klocka! En Speedmaster Professional. Tänker .005 iom att klassiskt kan aldrig bli fel! Ser fram emot att få en riktig legendar på handleden framöver!
 

fransl

Cartier
Jag är väl rätt grön i detta, och under året har det endast blivit två stycken Orient (Bambino och Maki II). Om saker går som jag vill skall det bli en Longines Flagship Heritage och en Sinn 556 (I eller A är frågan).
 

Gabriel90

Panerai
Nästa år blir tufft klockår.
Husköp och totalrenovering gör att det blir svårt.
Hoppas kunna köpa en Tudor 76213 med silvrig mosaik tavla om ekonomin tillåter.
 

callebl

Omega
2-Faktor
Uppfyller profetian. Köper en Explorer 214270 och tappar därmed intresset för alla andra klockor. det är iaf så jag föreställer mig det..
 
Topp