• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Uppfyller profetian. Köper en Explorer 214270 och tappar därmed intresset för alla andra klockor. det är iaf så jag föreställer mig det..
Köp en men du kommer knappast tappa intresset för allt annat. Nu tycker jag att 5siffrig är hundra ggr bättre men oavsett är en modern stålRolex aldrig så kul att den dödar intresset för annat. Så bra är dem bara inte även om vissa verkar tro att dem är det bästa som finns. Hur många ser du på forumet som när de äntligen köpt sin moderna stålrolex slutar flippa runt och sitter nöjda? Jag ser då inte många.
 
Oj... Svårt! Slog i somras till på en Speedmaster och har känt mig väldigt nöjd sen dess, bara kört annat när jag gjort saker där en beater passat bättre.

Meeen, en Explorer vore inte fel. Nej, vågar inte lova. Eller jo! Om mitt företag går bra ska jag köpa en Explorer. Det lovar jag. :)
 

callebl

Omega
2-Faktor
Köp en men du kommer knappast tappa intresset för allt annat. Nu tycker jag att 5siffrig är hundra ggr bättre men oavsett är en modern stålRolex aldrig så kul att den dödar intresset för annat. Så bra är dem bara inte även om vissa verkar tro att dem är det bästa som finns. Hur många ser du på forumet som när de äntligen köpt sin moderna stålrolex slutar flippa runt och sitter nöjda? Jag ser då inte många.

Nä det är det jag menar, att vara helt nöjd finns inte :arghh:
 
Hmmm... Blir nog antingen en datejust med jubileelänk alt. en Aqua Terra 38,5 8500 med blå urtavla, kan inte bestämma mig riktigt, olika vilken man är sugen på varje dag...
 

v0n

Patek
2-Faktor
Är alldeles för velig för att ge några löften.
Hoppas och önskar att Tudor släpper en dykare i mindre storlek/mindre vintagestuk
 

Jglgbg

Cartier
Är tråkig och skriver Sub 16610 eller GMT 16710.. något har saknats sen jag sålde min 114060 för några månader sen!
 

Fellman

Omega
Sålde min Batman i år och blev med Panerai istället. Kört länge på tesen: om du bara har en klocka kan du inte bli galen (läs samlare). Gjorde sen "misstaget" att köpa en G-shock Steel eftersom jag fick en massa pengar över. Nu är det nog kört får jag erkänna... Vågar inte lova någonting
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Sälja några är högst på listan.

Köpa vet jag inte. En kronograf kanske.
Och eftersom jag gillar bra kvarts ligger då en Longines VHP bra till.
Longines-Conquest-V-H-P-Chronograph-Kapak-O.jpg
 
Senast ändrad:

F32

Panerai
2-Faktor
Har skrivit i Datejust i "Posta dina klocklöften för 2018" och i "Posta dina klocklöften för 2019" så fortsätter på det spåret och lovar Datejust-köp igen.

Utöver det så hoppas jag på mer vintage. Nya men också tillbehör som tidskorrekta spännen till dem osv.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Efter ett par år av intensivt flippade, så ska nya året testa min karaktär ordentligt. Har bestämt mig för att sälja av allt utom ett par klockor som är ovärderliga för mig.
Hämtar idag upp en sprillans ny SLA023J1 som ska bli min "OWG" 2020. Skrattar redan åt mig själv..
Önska mig lycka till.

Edit, inte köpa något mer under 2020! Fegar ur på OWG :D
73512777_2423912627874594_2664912666382374842_n.jpg
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter ett par år av intensivt flippade, så ska nya året testa min karaktär ordentligt. Har bestämt mig för att sälja av allt utom ett par klockor som är ovärderliga för mig.
Hämtar idag upp en sprillans ny SLA023J1 som ska bli min "OWG" 2020. Skrattar redan åt mig själv..
Önska mig lycka till.
73512777_2423912627874594_2664912666382374842_n.jpg
Du har bollar!
Lycka till :)
Grym klocka iofs den där Seikon!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter ett par år av intensivt flippade, så ska nya året testa min karaktär ordentligt. Har bestämt mig för att sälja av allt utom ett par klockor som är ovärderliga för mig.
Hämtar idag upp en sprillans ny SLA023J1 som ska bli min "OWG" 2020. Skrattar redan åt mig själv..
Önska mig lycka till.
73512777_2423912627874594_2664912666382374842_n.jpg
Wow den var grym!
 
Topp