• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

Ja kanske det. Spännande.... Då kanske mitt löftw blir lättare att infria - att köpa min första solida guldklocka :greedy: (vit eller gul)
Cartier Tank Louis, Santos Carree, Santos Dumont eller Rolex Day Date blir det nog men får se...
Efter en "bytes"affär med @essGunnar blev det visst ett tidigt infriande av nyårslöftet (hoppas det räknas ändå) :)
IMG_20191216_134347.jpg
IMG_20191216_135229.jpg

Känns helt rätt och väldigt otippat!
(ursäkta dåligt ljus...)

Sälja av min aquis och seiko sla021 och köpa en breitling avenger chrono eller gmt igen :)
Det skulle kunna vara en keeper för 2020:)

Eftersom mitt klocklöfte redan har spruckit så funderar jag på en ny klocka men för första gången sedan jag reggade mig här så vet jag inte vilken klocka jag vill ha.
Så tips mottages gärna allt mellan Seiko 5 sports till Rolex Explorer.

Satt lugnt och inväntade 2020, pang sa det och en ny sub kom in, den fick lämna dagen efter då jag i samma veva klev ut från butik fått Mail om en 126710BLNR, så den avslutar vi året med iaf. Men flippdjävulen har redan börjat och 2020 så kan steget mot en AP 15450 bli verklighet.

Vis av erfarenhet så lovar jag tunt när det gäller att sia om klocklådan.
Helt säkert blir det nya klockor som kommer in och några (förmodligen färre än som kommer in) som får lämna.
Även om jag sitter ganska nöjd bör det bli en sommardinka att plaska i poolen med, gärna en superocean med färg på. Så bör väl det även hittas en Navitimer i lådan innan 2021. Och blir det ett bra tillfälle att förvärva en Patek dressare så.....! Eller varför inte en JLC? Eller en....
Blir garanterat ett spännande klockår 2020 :)

Efter en längre tids dvala och lurkande på Tradera efter billigt vintage är det dags att höja taket. Kvalité och prisvärdhet är rätt genomträngande för de klockor jag har likt G-shock, C Ward, Zodiac.

För att motivera nästa köplöfte drar jag en liknelse till att köpa bil. Tyska bilar är ingenjörskonstens esse, men det finns alltid en japansk bil som bara går och går ett par mil längre utan att första felet funnits, kanske inte lika lyxig, men praktisk. Men. Que Lexus, Que Grand Seiko!

2020 blir det en Grand Seiko. Quartz den första gången, spring drive får vänta ett litet tag till :D

Hittade inte vad jag har lovat tidigare. Minns att jag valde 116719 för något år sedan, den har jag kvar än idag. Men jag tror att den mfl skulle få lämna om jag någon gång slutar vela och slår till på en 15500 eller 15400 rosé :)
329D11D0-F55A-465F-88FB-4D8B4BC926F1.jpeg

Min fru vill renovera köket. Det blir ingen ny klocka då jag samtidigt sparar och amorterar på huset. Tror naivt på att jag ska lyckas bygga en penga-maskin.

Klockåret slutade med en duo för min del.
Hade som mål innan årets slut att vara nere på 2 dinkor.
Har som mål inför 2020 att varva med max två klockor åt gången.
Ska bli intressant att se ifall det håller.
Det är svårt med löften i ett ständigt föränderligt beteende.

Har tänkt att införskaffa en Rolex Air-King
116 900 AKA den fula ankungen under 2020.
En modell som jag verkligen gillar främst för dess kontroversiella design.
Blir ett spännande klockår i vanlig ordning :D God Jul och Gott Nytt år till Er alla!

• Like
Reactions: PJO
2020 börjar med en pre owned explorer 214270 som är beställd. Resten av året går åt att mäkla fred med frugan då hon sa, du ska INTE köpa någon klocka. :bag:

Tillbaka
Topp