• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2023!

Jag lovar att söka med ljus och lykta efter allt med de här boettformerna! Gotta catch ’em all 😎😱😱
657FCF54-B781-4E49-B5ED-134DB8E6638E.jpeg

Så om nån sitter på en Sinn 809, 810 eller en Precista 88 så hojta eller skicka PM…
Jag kör på samma löfte som förra året. Dessutom ska jag jaga fatt i en årsklocka tänkte jag, en kvarts Seiko var tanken. Så om nån sitter på en Silverwave eller 2620-tank från -78 så hojta till.

Edit: OWG är ett löfte med så klart, det glömde jag.
Ge löfte när man har wathoholics i blodat?
MEN har nu sen ca 10 månader ett minimum av klockor 3st 2st om man räknar bort ärvegods, värdet överstiger inte dieseln i bilarna på gården eller en elräkning från en av dom mindre elmätarna, så att minska skulle kunna betyda stor riska för utanförskap, dåliga blodvärde och/eller dåligt anseende socialt.
Det ända rimliga löftet är att öka klockornas värde, så det känns ändå ok och något jag verkligen ser framemot och kan lova 😍

Bara kom 2023 !!
giphy.gif

Senast ändrad:
2022 (gick åt helvete så det visslar om det):
”Hmm, bryter varje år, men försöker med max 2 nya och använda de som finns….men jakten på nästa är ju det som är kul, kanske får besöka psykolog istället och lägga pengar på lite icke flippar terapi…..”

2023:
Max 1 ny dinka, ej köpa för att det är en bra deal, utan för att jag vill ha en: IWC Da Vinci el Portofino, guld boett, mint, vilken ref - får se / due dilligence / reviews - ska göras rejält - låt jakten och besparingen börja 😊

Var lugn och städad under 2022 och ska fortsätta så.
  • Ska undertrycka hoarder-genen och se nyktert på vilka klockor som faktiskt inte används eller tillför något och sälja av dessa. (lär väl bli ca 2 st, 3 om jag går helt bananas)
  • 3-4 vintage-keepers ska få välbehövlig service
  • En vintage Speedy ska in och om jag är en duktig ponke som sköter sig, kanske även en Cartier Tank.

Skall sälja av allt jag inte använder och försöka hitta en trippel + beater som jag kan köra på som samling. Har insett att jag inte använder allt man har i lådan och då känns det bortkastat.

2023 enkelt.
Pappaledighetens år -> tufft med pengar -> alla på KS lovar att buda över mina redan för höga annonspriser på K&S -> få bra med deg -> köpa något dyrt i guld -> posta bilder på guldet -> få total 1 like av @Nissestr (enda liken jag bryr mig om ❤️) -> bara använda min Aqualand och sura

Tillbaka
Topp