Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att vinna är inte allt det är det endaFår krypa till korset och erkänna att jag förlorade mot @Cosmo och var först med att handla ny klocka detta året.
Suger att förlora men ruskigt nöjd
![]()
Näe att vinna är inte allt, men att krossa allt motstånd och komma först är.Att vinna är inte allt det är det endaSka erkännas att jag halkade dit ganska kort därefter som du redan vet så vi kan säga att det blev oavgjort om det känns bättre
![]()
Tänker du på bokslut för 2023 med alla löften som bröts eller en ny löftesbrytartråd för 2024?
Klart vi ska ha en löftesbrytartråd för 2024. Alla klocklöften jag lägger brukar hålla sådär tre-fyra timmar iaf…Tänker du på bokslut för 2023 med alla löften som bröts eller en ny löftesbrytartråd för 2024?![]()
Både och men framför allt är du fanbärare av ny tråd 2024Tänker du på bokslut för 2023 med alla löften som bröts eller en ny löftesbrytartråd för 2024?![]()
Jag är jäkligt trög nu men menar du att jag ska delegera ut den till någon?Både och men framför allt är du fanbärare av ny tråd 2024![]()
Nädå Bäst är nog att du startar en ny 2024 klocklöfte trådJag är jäkligt trög nu men menar du att jag ska delegera ut den till någon?![]()
@Cosmo nu vill vi höra dina klocklöften för 2024Nädå Bäst är nog att du startar en ny 2024 klocklöfte tråd![]()
Jag kan börja med att avlägga mitt här:
Löftet för 2023 är att köpa noll antal klockor.
Det kommer inte bli en frågan om utan när det kommer brytas
Antagligen blir det när Tudor släpper något nytt som man villhöver.
Klockrelaterade tillbehör är däremot fullt tillåtet.
Here we go @ChuckNädå Bäst är nog att du startar en ny 2024 klocklöfte tråd![]()
Mmmm men vill minnas en som bröt sitt löfte innan mig@Cosmo nu vill vi höra dina klocklöften för 2024
Vi vet ju hur dina löften gick................. det här illustrerar väl hur nära du kom
![]()
Säger inget om inköp men ska fortsätta vårda de klockor jag har; fixa band, originalspänne och serva.
Sen ska jag försöka titta mer på mina klockor IRL (än andras klockor på skärmen).
Jag var hyggligt duktig.Var lugn och städad under 2022 och ska fortsätta så.
- Ska undertrycka hoarder-genen och se nyktert på vilka klockor som faktiskt inte används eller tillför något och sälja av dessa. (lär väl bli ca 2 st, 3 om jag går helt bananas)
- 3-4 vintage-keepers ska få välbehövlig service
- En vintage Speedy ska in och om jag är en duktig ponke som sköter sig, kanske även en Cartier Tank.
Vilka tre fick gå?Jag var hyggligt duktig.
- Sålde 3 klockor
- Blev bara 2 dyrare klockor servade men i mitt försvar så hade jag lite otur med verkligt weird urmakarerfarenheter. 2024 blir det några till av de billigare som får sig lite kärlek.
- Hittade en 145.012 och en Tank!
![]()
![]()
Ajdå, alla spännen och band ligger kvar i lådan. Sålde två klockor men en kom in också. Njöt dock av klockintresset även detta år!Sen på bollen med löften för 2023 nu men tar aldrig tag i alla spännen och band som ligger oanvända i lådan. Även en eller två klockor. Dessa skall säljas av. I övrigt njuta av klockintresset och de klockor jag har och använder.
Tudor Big Block som sved i mitt hoarderhjärta (plus en Seiko GMT och en gammal Seamaster som legat i botten på lådan i evigheter.)Vilka tre fick gå?