• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2023!

2023 enkelt.
Pappaledighetens år -> tufft med pengar -> alla på KS lovar att buda över mina redan för höga annonspriser på K&S -> få bra med deg -> köpa något dyrt i guld -> posta bilder på guldet -> få total 1 like av @Nissestr (enda liken jag bryr mig om ❤️) -> bara använda min Aqualand och sura
My man 💞
Säg till när du vill klippa fem lax guld så löser pappa biffen, kompispris utlovas!
20221227_115417.jpg

Ett gammalt köp där säljaren lämnade ett senare omdöme.
Så inget nytt in i nuläget men jag jobbar hårt på det innan transferfönstret stängs 😁
7543909F-5D83-423A-A0E2-1765C27B97BB.gif
@Cosmo det svaret påminner om en gammal goding......
Ja ni som vet ni vet.... 😂
Och för er andra (födda efter 1990) så sändes detta på bästa sändingstid på lördagar under 80-talet. Också gärna på sommaren, full familjefest med limmerickar och fräckisar förstås. Tokroligt så det förslår!
1672142344409.jpeg

Klocklöfte för 2023 blir:
  • komplettera samlingen med en dressare
  • köpa fler roliga band till de klockor jag har
  • inte köpa klockor där jag på förhand kan inse att spec etc inte kommer funka med vad jag gillar (story of 2022)

Är så styrd av impulser och tillfälligheter att det känns ganska hopplöst att försöka formulera ett löfte för hela det kommande året.

Men jag har varit sugen på en blå bb58 rätt länge så jag kan väl kanske lova att det blir en sådan om stjärnorna skulle råka stå rätt för det någon dag.

Ska försöka slimma ner samlingen så att de som finns kvar används regelbundet. Kommer förhoppningsvis äntligen serva min gamla Sei Tacche (har för mig att jag lovade detta förra året med...). Kommer även försöka använda samma klocka i längre perioder och inte byta varje dag.

Har nått mitt end game när det kommer till Speedy, Exp1 och Exp 2 men en klocka jag jagat lågintensivt under flera år är Autavia 2446c GMT. Kanske ska fokusera lite extra på att hitta en sån under 2023?
21Aut2446CGMTMark1.jpg

(Bild: OTD)

2022 blev ett år att minnas. Mitt första år som medlem på KS och vilket fartfyllt år!
Började med en sinn 556i som var tänkt som OWG, mindre än ett år senare finns den inte kvar i samlingen och på vägens gång har flertalet klockor kommit och lämnat samligen.

Löftet för 2023 blir därför att minska samlingen och lugna ner flippandet 😁

2022 blev ett år att minnas. Mitt första år som medlem på KS och vilket fartfyllt år!
Började med en sinn 556i som var tänkt som OWG, mindre än ett år senare finns den inte kvar i samlingen och på vägens gång har flertalet klockor kommit och lämnat samligen.

Löftet för 2023 blir därför att minska samlingen och lugna ner flippandet 😁
Ambitiöst och sunt.. men förmodligen för tidigt för dig. Ge det några år till så har du verkligen etablerat ett självbedrägeri :)

Mitt mål får bli att våga köpa/sälja mer. Alldeles för många gånger jag tvekat på ett köp för att jag inte är 900% säker att jag fortsatt kommer älska klockan om ett halvår/år.

Så ska försöka "köpa för att prova" mer, och kommer jag inte överrens med klockan får den åka ut på K&S helt enkelt!

Senast ändrad:
Okej, då skall vi se hur det gick med 2022 där jag lovade en ut mot en in. Krängde faktiskt av några stycken i början av året men i slutet gjorde jag några småköp så nettot blev plus 🙈. Fick i alla fall sålt min Autavia till slut så nu ”får” jag köpa en annnan om jag hittar.
För 2023 gäller samma linje, en ut mot en in. Skall också banta ner samlingen lite innan året är slut. Villhöver-köp under året är Oris Big Crown brons samt BB36 S&G. Vad skall lämna då 🤔? Alltid lika svårt men jag inser att min Omega Aqua Terra inte bärs lika mycket längre…

Rolig tråd - bra där @Cosmo ❤️
Osvuret är ju som bekant bäst, men okej då... Jag vill prova en Tudor Pepsi och en Zenith Chronomaster Sport. Tror att min Batman får lämna till förmån för dessa. Det är ambitionen. Löftet är att hålla mig inom samma pengaram som nu och rotera utan att addera mer kassa. Vi får se 😅
Lycka till alla! 👊

Har nått mitt end game när det kommer till Speedy, Exp1 och Exp 2 men en klocka jag jagat lågintensivt under flera år är Autavia 2446c GMT. Kanske ska fokusera lite extra på att hitta en sån under 2023?
21Aut2446CGMTMark1.jpg

(Bild: OTD)
Broder, glöm inte att du också villhöver en Enicar i din samling, annars får din själ aldrig ro! 😆🤘🏻

Hittar jag en Explorer 1 (senaste reffen 124270) till rätt pris så slår jag nog till.
Det och/eller någon kul dressare på läder borde jag prova.
Någon gång måste man ju också vidga vyerna utanför Rolex och Panerai…
Vi ses i denna tråden om ett år!

Tillbaka
Topp