• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2023!

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Får krypa till korset och erkänna att jag förlorade mot @Cosmo och var först med att handla ny klocka detta året.
Suger att förlora men ruskigt nöjd ✌️
6DC6E84D-88E6-4BF5-BCDB-2DF74D455597.jpeg
 

Rickard71

Breitling
Lite sent att göra ett löfte men 2023 kommer jag ägna åt att hitta klockan som var tänkt till min 50-årsdag men som är utgången ur Tissots sortiment
Tissot Couturier T035.614.11.051.00
Jag hoppas detta forum kan hjälpa mig att hitta den!
1677066984704.png
 

Retep

Omega
Mitt löfte för 2023 är att bara köpa skruvade klockor som min fru tycker är pinsamma. Dubbel kick att gå runt med en riktigt fulsnygg blingare och känna sig som en porrskådis jämfört med ytterligare en dykare som alla ser likadana ut.
 
  • Like
Reactions: JGP

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Får krypa till korset och erkänna att jag förlorade mot @Cosmo och var först med att handla ny klocka detta året.
Suger att förlora men ruskigt nöjd ✌️
6DC6E84D-88E6-4BF5-BCDB-2DF74D455597.jpeg
Att vinna är inte allt det är det enda ;) Ska erkännas att jag halkade dit ganska kort därefter som du redan vet så vi kan säga att det blev oavgjort om det känns bättre 😁
 
Senast ändrad:

Pater J

Omega
En Rolex Datejust 41mm i stål och lite vitguld med vit urtavla...om den dyker upp som önskat. Annars ingenting???
 

Bilagor

  • Rolex Datejust 41.jpg
    Rolex Datejust 41.jpg
    83.9 KB · Visningar: 4

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Att vinna är inte allt det är det enda ;) Ska erkännas att jag halkade dit ganska kort därefter som du redan vet så vi kan säga att det blev oavgjort om det känns bättre 😁
Näe att vinna är inte allt, men att krossa allt motstånd och komma först är. 😅
Du vann ju fair and square, får ta igen detta på annat sätt nu 🤔
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nädå Bäst är nog att du startar en ny 2024 klocklöfte tråd 😀
@Cosmo nu vill vi höra dina klocklöften för 2024
Vi vet ju hur dina löften gick................. det här illustrerar väl hur nära du kom 😂
1702845898104.gif

Jag kan börja med att avlägga mitt här:
Löftet för 2023 är att köpa noll antal klockor.
Det kommer inte bli en frågan om utan när det kommer brytas 😁
Antagligen blir det när Tudor släpper något nytt som man villhöver.
Klockrelaterade tillbehör är däremot fullt tillåtet.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Nädå Bäst är nog att du startar en ny 2024 klocklöfte tråd 😀
Here we go @Chuck
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Var der någon här som klarade av att hålla sitt löfte 2023?
Det är ju inte nyår ännu så det finns fortfarande tid att halka dit 🙃
 

martaSM30

Audemars
Knepet med att hålla löften är att inte lova för mycket.
Servade några ur: gammelmormors guldis, 2 st. Cartier och Omega SMP x2.
Otroligt mys att veta att klockorna är servade och täta.
+ ett gäng måttsydda band och rätt spännande👌🏼

Säger inget om inköp men ska fortsätta vårda de klockor jag har; fixa band, originalspänne och serva.
Sen ska jag försöka titta mer på mina klockor IRL (än andras klockor på skärmen).
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Klocklöfte inför 2024? 🤔
Det skulle väl vara nånting likt förra året.
Typ att inte köpa nån klocka jag inte villhöver.
Ja det blir ett bra klocklöfte!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Var lugn och städad under 2022 och ska fortsätta så.
  • Ska undertrycka hoarder-genen och se nyktert på vilka klockor som faktiskt inte används eller tillför något och sälja av dessa. (lär väl bli ca 2 st, 3 om jag går helt bananas)
  • 3-4 vintage-keepers ska få välbehövlig service
  • En vintage Speedy ska in och om jag är en duktig ponke som sköter sig, kanske även en Cartier Tank.
Jag var hyggligt duktig.
  • Sålde 3 klockor :nailbiting:
  • Blev bara 2 dyrare klockor servade men i mitt försvar så hade jag lite otur med verkligt weird urmakarerfarenheter. 2024 blir det några till av de billigare som får sig lite kärlek.
  • Hittade en 145.012 och en Tank!
IMG_20231122_092222.jpg

IMG_20231103_154451.jpg
 

F32

Panerai
2-Faktor
Sen på bollen med löften för 2023 nu men tar aldrig tag i alla spännen och band som ligger oanvända i lådan. Även en eller två klockor. Dessa skall säljas av. I övrigt njuta av klockintresset och de klockor jag har och använder.
Ajdå, alla spännen och band ligger kvar i lådan. Sålde två klockor men en kom in också. Njöt dock av klockintresset även detta år!
 
Topp