• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2023!

Jag ska sälja minst 2 av de jag har nu. De ligger redan nerpackade och det känns ok.

Efter sommaren får jag nog köpa en klocka. Kanske.

Vinner jag på lotteri då får jag köpa en klocka, när som helst. Det ger jag mig.

Jag ska även klara OWGM 2023.

Senast ändrad:
ECN1xA35BXOfCplolP2tbK4WKCVth6S4n58QnRi5.png-kopi.png

uiuFcusDjlUkqQ2HUt8EzazHVCzyLR2Nc4nbPZXp.gif

Skulle vara så fint med en 36-39mm sportklocka typ Datejust.
Krav inhouse-verk, så Tudor BB faller bort.
Kanske nya Nomos Club Neomatik 37mm?
Men petrol eller blå?
Så många frågor...

Eller en DJ helt enkelt!

Jag har historiskt lyckats hålla mig till väldigt genomtänkta klock köp och försäljningar, mycket tack vare att jag vill fortsätta vara på god fot med min fru;) År 2022 sålde jag en omega och köpte en Rolex, that’s it. Försökte även köpa en Moonswatch och en GMT Master destro, men utan att lyckas.

År 2023 kommer jag att fortsätta jakten på Moonswatchen och GMTn, till listpris. Säljer max en klocka och unnar mig eventuellt ett spontanköp i en billigare prisklass (typ en Seiko eller någon vintage skindiver el dyl).

Skall försöka undvika att köpa nåt och samtidigt anstränga mig att sälja dubbletter och de ur som används minst. Är tyvärr usel på att sälja, det är MYCKET roligare att köpa.

Konsolidering har pågått senaste två åren med netto ut och nu återstår egentligen bara beaters och keepers. Således ska jag:
1) ej addera klockor igen som inte kompletterar det som redan finns
2) köpa något vulgärt som kan användas när jag reser söderut. Behöver dock inte vara dyrt

Fan vad svårt det var den här gången då🙄
Har gått sådär tidigare år. Klarat vissa löften, andra inte. Men det svåra den här gången är att komma på rimliga löften…
Jag kan i alla fall garantera att min BB 58:a sitter tvärsäkert och inte kommer flippas under några som helst omständigheter. I övrigt sitter det mesta i lådan löst. Gällande inköp så står en GS högt på vill-ha listan. Troligtvis kommer någon form av kvartsare testas under 2023. Och någon form av tank klocka lär också behöva klaras av. Mest troligt f.n är en Longines Dolcevita. Let the games begin
Vet inte hur man ska räkna nu egentligen?! Jag köpte en klocka här på KS igårkväll som jag givetvis inte fått ännu (ska skickas)

Räknas den in under 2022 då själva betalningen skedde, eller räknas den in till 2023 då det är året jag mottar klockan?!? (förhoppningsvis kanske ska tilläggas, PostNord är ju rätt kassa nuförtiden så den kanske inte dyker upp förrän tidigast 2024)

Vet inte hur man ska räkna nu egentligen?! Jag köpte en klocka här på KS igårkväll som jag givetvis inte fått ännu (ska skickas)

Räknas den in under 2022 då själva betalningen skedde, eller räknas den in till 2023 då det är året jag mottar klockan?!? (förhoppningsvis kanske ska tilläggas, PostNord är ju rätt kassa nuförtiden så den kanske inte dyker upp förrän tidigast 2024)
Känns väl som ett solklart 2022? 😉

Den bör räknas som ett 2022 köp.
Jag resonerade så att om det genomfördes och registrerades 2022 så räknas det ej in som ett 2023 köp.
För mig är det en no brainer men det kanske hör till självbedrägeriet ;)

Jag har redan brutit mitt löfte om att inte köpa fler.. Sangin körde ett släpp på flera av sina modeller ikväll och då kunde jag inte låta bli 😅 Har misslyckats förut med att få tag på klockor från dem, men idag hade jag ställt alarm och satt med flera skärmar redo att trycka på köp.

MEN NU BLIR DET INGA FLER KLOCKOR! 🤝

Som tidigare påpekats är det självklart ett köp som tillhör 2022. Suveränt agerat, ny klocka 2023 som räknas till 2022 :cigar:

Screenshot_20230101-105458.png

Tänkte släppa sargen och inte bara köpa Rolex.

2023 är "Year of the Radiomir", det kommer släppas många bra modeller :) och jag har verkligen saknat en Panerai Radiomir sen jag sålde min.

Sen saknar jag även min Reverso, men de har sprungit iväg i pris tycker jag, kanske istället skulle prova något helt nytt som Cartier? Både Santos och Tank lockar.

Ska försöka uppskatta det jag redan har och inte spontan köpa. Men med det sagt ska jag försöka skaffa en grand seiko i år;)

Mitt löfte för 2023

1) Ingen försäljning. (inget svårt löfte då jag aldrig sålt/bytt en klocka utan har kvar alla)
2) OWG-mars, kul evenemang som jag varit med på de senaste två åren utan att "falla dit", skall klara det i år igen.
3) Inköp, inget planerat, men dyker det upp något som jag kan tänka mig för resten av mitt liv (se punkt 1) så är jag flexibel.
4) Hålla klockintresset på en fortsatt balanserad nivå avseende tidsåtgång, ekonomi och antal.

Jag har redan brutit mitt löfte om att inte köpa fler.. Sangin körde ett släpp på flera av sina modeller ikväll och då kunde jag inte låta bli 😅 Har misslyckats förut med att få tag på klockor från dem, men idag hade jag ställt alarm och satt med flera skärmar redo att trycka på köp.

MEN NU BLIR DET INGA FLER KLOCKOR! 🤝
Vad tycker du om sangin! Är så sjukt nyfiken på dom, ser galet coola ut? Men de kostar ju några kronor, kvalite?

Sen på bollen med löften för 2023 nu men tar aldrig tag i alla spännen och band som ligger oanvända i lådan. Även en eller två klockor. Dessa skall säljas av. I övrigt njuta av klockintresset och de klockor jag har och använder.

Tillbaka
Topp