• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkrenovering

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Intressant tråd. Har själv varit i kontakt med MY ang 93150-länk. Finns en mycket bra tråd på TRF där han själv svarar på frågor och visar bilder på hur dem arbetar. Men har hittat en urmakare i England med gott renomé som också renoverar armband, är på vippen att skicka min dit istället...
 
  • Like
Reactions: Ako

16610

Patek
2-Faktor
Mycket intressant att se hur det blev med länken. Gillar att han kört den till det skicket:) Visar på att Rolex håller bra ;)
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Intressant tråd. Har själv varit i kontakt med MY ang 93150-länk. Finns en mycket bra tråd på TRF där han själv svarar på frågor och visar bilder på hur dem arbetar. Men har hittat en urmakare i England med gott renomé som också renoverar armband, är på vippen att skicka min dit istället...
Länk tack?
Samma pengar?
 

Landshark

Cartier
Älskar riktigt jävla köttade klockor. Synd att man aldrig ser riktigt sönderslitna gamla subbar mer utan allt blir fulpolerat och utbytt. Jag hade velat ha en sub som ser ut som om någon glömt den på havets botten i 20 år och sen fiskat upp den.

Moment 22. Min Sea-Dweller (1665) var lite kantstött efter en vurpa med en Buell i slutet av 1990-talen... Putsad/slipad i samband med service hos AD. Därmed iskall på begagnatmarknaden. Funderar på att lämna in den till MY eller liknande och få boetten återställd till ny-specifikation, så får jag väl dra en vurpa till då om den nödvändigtvis ska vara kantstött... (fast då kommer jag nog att fega och använda hjälm och liknande skydd)...
 
  • Like
Reactions: Ako

Johanw

Cartier
Älskar riktigt jävla köttade klockor. Synd att man aldrig ser riktigt sönderslitna gamla subbar mer utan allt blir fulpolerat och utbytt. Jag hade velat ha en sub som ser ut som om någon glömt den på havets botten i 20 år och sen fiskat upp den.

Som från en motorcykelolycka?

sdinaccident202-jpg.46012
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mailat med Seth på www.thewatchdealer.co.uk . Kring £90 skulle det kosta för min länk i stål. Ca 3 veckor. Osäker om han lasersvetsar.
Sett bilder från före/efter? Tror länken jag har på ingående skulle behöva lite kärlek. Känns ju mer safe att skicka inom EU.

Edit: Hittade lite inlägg på TZUK och alla verkar nöjda med arbetet. Några dagar verkar det ta vilket ju är en fördel jämfört med några veckor.
Hittar dock inga bilder.
 
Senast ändrad:

Point Blank

Cartier
Sett bilder från före/efter? Tror länken jag har på ingående skulle behöva lite kärlek. Känns ju mer safe att skicka inom EU.

Edit: Hittade lite inlägg på TZUK och alla verkar nöjda med arbetet. Några dagar verkar det ta vilket ju är en fördel jämfört med några veckor.
Hittar dock inga bilder.

Finns lite bilder här: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=356024

Funderar på att skicka min länk dit också, verkar ju enklare och billigare än MY.
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Jag har själv låtit MY fixa två av mina rolex länkar, en 93150 oyster och en Jubilee 62510. Tyckte det blev fin fint gjort och allt blev mycket tight och bra, på min oyster länk så laser svetsade han en länkbit som var sprucken och resultatet blev kanon - går knappt att se något alls där nu.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det var med råge det mest nedsaggade exemplar av oysterlänk jag någonsin sett.
Ser som många andra här fram emot att se resultatet :)
 
  • Like
Reactions: Ako

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Sett bilder från före/efter?

Vill poängtera att jag bara läst extremt goda omdömen om Michael Young och det arbete han utför. Men avståndet är ju avståndet och det fick mig att sondera om det finns andra - närmare - alternativ. En del av mig säger att bara skicka den till HongKong eftersom slutresultatet bara kommer bli 100%-igt utan några aber. Den andra att England är närmare med kortare väntetid.

Har faktiskt inte skickat länken ännu. Var inne på @ROB-1832 och köpte nya bandstift eftersom de som fanns på klockan var formade som en banan. Bara detta skifte från böjda till spikraka stift eliminerade 50% av länkrasslet, känns det som...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vill poängtera att jag bara läst extremt goda omdömen om Michael Young och det arbete han utför. Men avståndet är ju avståndet och det fick mig att sondera om det finns andra - närmare - alternativ. En del av mig säger att bara skicka den till HongKong eftersom slutresultatet bara kommer bli 100%-igt utan några aber. Den andra att England är närmare med kortare väntetid.

Har faktiskt inte skickat länken ännu. Var inne på @ROB-1832 och köpte nya bandstift eftersom de som fanns på klockan var formade som en banan. Bara detta skifte från böjda till spikraka stift eliminerade 50% av länkrasslet, känns det som...
Har du några bilder före/efter?
 
  • Like
Reactions: Ako
D

Deleted member 4412

Guest
Efter dagens besök till Rob E så räckte med nya stift, korrekta ändlänkar samt tyskens klämmande fingrar för att få min rullade Jubilee på fötter igen. Behövdes inte skickas för nån renovering enligt honom vilket var väldigt skönt att höra..
 
Topp