Kan inte du börja renovera länkar? Det är dags nu.Gå in till en guldsmed så borde han/hon lätt kunna "sätta dit" nya skåror i ändlänkarna!
Jag kan skicka min länk som testexemplar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte du börja renovera länkar? Det är dags nu.Gå in till en guldsmed så borde han/hon lätt kunna "sätta dit" nya skåror i ändlänkarna!
Jag hade försökt skapa en helhetsfinish på hela peketet. Alltså, är klockan väldigt repig och sliten så ser det bra ut om även länken är det så länge den fungerar funktionsmässigt. Är klockan kanonfin utan repor så komplettera med nya ändlänkar och nytt spänne i samma skick som klockan. Tänk helhet, inte detaljer.
Gå in till en guldsmed så borde han/hon lätt kunna "sätta dit" nya skåror i ändlänkarna!
Kan inte du börja renovera länkar? Det är dags nu.
Det tror jag absolut att det gör! Tror som sagt inte det är så jäkla svårt heller men det underlättar ju såklart om man har en verkstad och vet vart man kan hitta passande rör. Kanske finns i varenda järnhandel, har ingen aning. Ett verktyg för att separera och pressa ihop länken kan ju inte vara svårt att tillverka.Finns en jäkla efterfrågan på att renovera länkar i alla fall.
Kan inte du börja renovera länkar? Det är dags nu.
Anmäler mig som testpilot!Har varit på G att fixa verktyg för detta länge!
Min prototyp på länkverktyg är nästan identisk med det verktyg som jag nyligen sett att MY i HK använder vid sina renoveringar - finns väl iofs inte så många sätt att dela en länk på!
Arbetsbördan skall bara lätta lite sedan får jag väl ta tag i detta!
Dear Ako,
Your band is ready. For your information, four of the screws in your band are a bit worn out. Replacing these screws will reduce the wobbliness of the connecting links. The screw replacement cost is USD10 each and original will be returned.
The price of the restoration is USD250, laser repair is USD200, screws is USD40 and return postage via FedEx (not insured) is USD33, total USD523.
Det är en dyr hobby vi har.
Jag hoppas inte att du märkte det nu...
Ska bli intressant att se resultatet!Dear Ako,
Your band is ready. For your information, four of the screws in your band are a bit worn out. Replacing these screws will reduce the wobbliness of the connecting links. The screw replacement cost is USD10 each and original will be returned.
The price of the restoration is USD250, laser repair is USD200, screws is USD40 and return postage via FedEx (not insured) is USD33, total USD523.
Ser ju ut som ny Har du bilder på hur länken såg ut innan?
Haha skön kommentar, läs sida ettSer ju ut som ny Har du bilder på hur länken såg ut innan?
haha, my bad. Jag trodde det var en samlingstråd, jag backade bara ett steg i historiken.Haha skön kommentar, läs sida ett
Nej, jag tycker att dom ser bra ut, jag känner mig supernöjd.Före + efter:
Hjälper dig lite.
Undrar om mittlänkarna blivit lite rundade efter poleringen eller om det är bilden som luras. Antar att du är nöjd?
Vad fort det gick förresten!