Inga problem, alla åsikter är bra man vill ju helst göra detta en gång
Sovrummen till höger är tänkta som barnrum, vi har medvetet valt att inte ha de så stora, vi tänker att de kan sitta i allrummet om de vill ha plats att leka.
Sovrum 4 är tänkt som gästrum där det står en säng bara, frugans familj har en bit att åka (hennes mamma pratar på att bygga ett attefall på tomten).
Men absolut så ska jag undersöka hur mycket det kan bli i ökad kostnad, vi bor idag på 133 + 40 i garage och förråd men använder egentligen bara 110 av dessa då ett rum är så avsides att man knappt är där. Ungarnas sovrum är idag mindre än dessa så känslan är att det ska gå bra
Nej det var jag som hade lite bråttom imorse när jag la ut bilden så det är nog lite svår att tyda, uteplatsen är mot sydväst så vi får eftermiddagssol direkt mot huset så att säga, men ändå inte solen som kommer direkt från söder. Vi vill även ha lite vinkling på placeringen så man får utsikten åt andra hållet mot ängen där det håller till rådjur och lite fåglar som mellanlandar.
Ja det lilla allrummet är inte så stort 4,3 x 2,6m, så det blir svårmöblerat med en tv där, man får nog skippa soffbord.
Möbleringen stämmer inte riktigt, vi gjorde bara om lite snabbt i programmet, när jag tog ut en bild så blev det med möbler vilket inte var meningen.
Vet du ungefär hur många meter man får räkna med att ha fritt runt huset? Det ska byggas i lösvirke, för det hade varit skönt att ha kvar lite träd
Nackdelen med att få upp garaget så långt upp är att man måste göra väg/uppfart dit, men det kanske inte är så dyrt att göra några meter extra? JAg har dålig koll på det ska jag erkänna.
Rutan som jag ritat är ungefärlig tänkt placering av garage, hörnet upp i högra hörnet är ängen, där får vi inte bygga något.
Tillgängligheten på WC/bad hoppas jag de på fiskarheden håller koll på åt oss, vi har bara skickat in så som vi skulle vilja ha det så får vi se om de kan fixa det.
Bra tips där, ska kolla med dom så fort vi får en ritning från fiskarheden
Stort tack för svar!
Den här kanske underlättar att förstå hur vi tänkt.