• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Richie

Audemars
2-Faktor
En kompis var förbi och skulle kolla varför downlightsen i köket betedde sig konstigt... Möss har gnagt på kablarna till 7st lampor. Kunde gått illa konstaterade han lite torrt:cool:
DA2C0F97-F9AB-4BB6-B04E-D7B44D25522C.png
Ser mer ut som en bränd wago, brukar se ut sådär när man inte använder dem på rätt sätt.
 

Edin

Panerai
808CCBFC-3852-42E0-9E2F-32316A294957.jpeg

Hänt lite sen start för två veckor sedan. Platta med golvvärme, tak och väggar med fönster och dörr är på plats. Tyvärr har jag en bild utan dörren för jag är sämst på att komma ihåg att använda kameran...

Ser mer ut som en bränd wago, brukar se ut sådär när man inte använder dem på rätt sätt.

Vad är inte rätt sätt förklarat för en intresserad lekman?
 

Pastorn

Cartier
En kompis var förbi och skulle kolla varför downlightsen i köket betedde sig konstigt... Möss har gnagt på kablarna till 7st lampor. Kunde gått illa konstaterade han lite torrt:cool:
DA2C0F97-F9AB-4BB6-B04E-D7B44D25522C.png
Har ni något mer som tyder på att det varit möss i närheten och inga pottor över spottarna? Enligt min erfarenhet ser det ut som dåligt kontakt varpå varmgång i wagon har varit på flera felsökningar där bransch kollegor inte tryckt i trådarna ordentligt tyvärr...
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Har ni något mer som tyder på att det varit möss i närheten och inga pottor över spottarna? Enligt min erfarenhet ser det ut som dåligt kontakt varpå varmgång i wagon har varit på flera felsökningar där bransch kollegor inte tryckt i trådarna ordentligt tyvärr...
:D Bajs överallt. Det rasade ner ur hålet, sitter inga pottor över spottarna. Han ska byta ut de mot led nästa helg om han hinner få allt och hinner.
 

Roxen

Cartier
808CCBFC-3852-42E0-9E2F-32316A294957.jpeg

Hänt lite sen start för två veckor sedan. Platta med golvvärme, tak och väggar med fönster och dörr är på plats. Tyvärr har jag en bild utan dörren för jag är sämst på att komma ihåg att använda kameran...



Vad är inte rätt sätt förklarat för en intresserad lekman?

Ser ju riktigt stiligt ut mannen! En fråga - varför byggde ni inte detta från början? Var det av bygglovstekniska skäl? Känns som att det blir en hel del fördyrande dubbeljobb?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Det blev en liten stödmur mot grannen så att tomten kan höjas lite. Första sektionen av fyra höll på att gå åt helvete så den är lite svälld i sidorna. Resten gick bra med gängstavar från Biltema som förstärkning. Jag trodde att jag skulle vara klar med stenläggning vid det här laget men jag jobbar fortfarande med anläggning. Att man aldrig lär sig :)
3FBFEFC6-7CE8-4321-8688-0804B2D802E3.jpeg
 

Edin

Panerai
Ser ju riktigt stiligt ut mannen! En fråga - varför byggde ni inte detta från början? Var det av bygglovstekniska skäl? Känns som att det blir en hel del fördyrande dubbeljobb?

Tack!
Vi skulle byggt det från start om vi fått. Nu fick vi och vi hade förberett allt redan från start så det var inte så värst farligt.
Men det skulle helt klart vart smidigare om vi fått från start.

Ska fixa lite bilder imorgon att dela med mig av.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tack!
Vi skulle byggt det från start om vi fått. Nu fick vi och vi hade förberett allt redan från start så det var inte så värst farligt.
Men det skulle helt klart vart smidigare om vi fått från start.

Ska fixa lite bilder imorgon att dela med mig av.
Så knöligt av stadsbyggnadskontoret att först inte godkänna ett bygge som blir godkänt senare. Är det någon handläggare som gått i pension?
 

Edin

Panerai
Så knöligt av stadsbyggnadskontoret att först inte godkänna ett bygge som blir godkänt senare. Är det någon handläggare som gått i pension?

10 handläggare som haft hand om vårat ärende. 8 innan slutbesiktningen förra sommaren. Då klagade den 8onde på att de inte blivit inbjudna till platsbesök vilket fyra av de tidigare blivit vilka mailen finns kvar som han fick. Slutbesiktningen kom dom inte till för att de ”inte fick tillgång till bil”..
Nu tror vi de godkänner allt vi vill för vi har gjort allt vi ska och lite till men de inte gjort ett enda dugg utan att behöva bli JO-anmälda för att ens göra något.
 

Hawk100

Rolex
La nytt golv på loftet på landet i helgen.
Huset är från 1800-talet, så allt är snett skevt o sviktar....
B0EE17A7-B8FE-469D-87CD-515988CD9D83.jpeg

Reglade upp så även vi 90-kilospersoner ska våga kliva upp där.
C66BC4F0-CBBA-427A-8319-C53565CAE466.jpeg

Sedan på med 25 mm massivt furugolv.
7EDBD49B-2142-45F0-AE1B-E7356C64F722.jpeg

Blev en liten dansbana......
(Men snedtaket ser fortfarande födjävligt ut!
Blir nästa projekt!)
7AEF5F3E-C947-4AE9-A0B7-0139ED3236C8.jpeg

Även i lilla sovrummet på loftet blev det nytt golv.
Från grön linoleummatta från 50/70-talet på masonite...
622C370A-F3FF-4979-B1CC-B22A61C71A56.jpeg


Till vitvaxat furugolv....
93C491D8-9693-4CA0-9C40-A98F930D4D13.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
10 handläggare som haft hand om vårat ärende. 8 innan slutbesiktningen förra sommaren. Då klagade den 8onde på att de inte blivit inbjudna till platsbesök vilket fyra av de tidigare blivit vilka mailen finns kvar som han fick. Slutbesiktningen kom dom inte till för att de ”inte fick tillgång till bil”..
Nu tror vi de godkänner allt vi vill för vi har gjort allt vi ska och lite till men de inte gjort ett enda dugg utan att behöva bli JO-anmälda för att ens göra något.
Skamligt! Då har ni helt klart förtjänat den tillbyggnaden!!!
 

Hawk100

Rolex
10 handläggare som haft hand om vårat ärende. 8 innan slutbesiktningen förra sommaren. Då klagade den 8onde på att de inte blivit inbjudna till platsbesök vilket fyra av de tidigare blivit vilka mailen finns kvar som han fick. Slutbesiktningen kom dom inte till för att de ”inte fick tillgång till bil”..
Nu tror vi de godkänner allt vi vill för vi har gjort allt vi ska och lite till men de inte gjort ett enda dugg utan att behöva bli JO-anmälda för att ens göra något.
Låter som Tyresö!! :dead:
Tänkte bygga till ett inglasat uterum på ca 24 m2. Men bygglov, nybyggnadskarta, inmätning mm, dvs bara byggnadsnämndens avgifter, skulle kosta 21 tusen..... :wideyed:
För ett sketet uterum!!! Blir 15m2 skärmtak istället..... :banghead:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vad är inte rätt sätt förklarat för en intresserad lekman?
1.Använd inte flerledad mjukledare (knappt FK, helst endast EK)
2.Se till att ledaren är helt nedtryckt och har full kontakt.
3.Belasta inte wagon för hårt och för länge (speciellt inte om du inte följer punkt 1 & 2)
 

Edin

Panerai
Låter som Tyresö!! :dead:
Tänkte bygga till ett inglasat uterum på ca 24 m2. Men bygglov, nybyggnadskarta, inmätning mm, dvs bara byggnadsnämndens avgifter, skulle kosta 21 tusen..... :wideyed:
För ett sketet uterum!!! Blir 15m2 skärmtak istället..... :banghead:

Nynäs.
Dom som skulle göra nybyggnadskartan eller vad det nu heter hittade inte ens hit. När de ringde och frågade om rätt kod till bommen (för att dom var allt vid ”rätt bom”) frågade min mamma om dom var säkra på att de skulle klara av att göra en karta. Tror ni det? Nix. Den kartan var totalt jävla oanvändbar. Mätpunkterna låg långt utanför tomten och en punkt var hela en kilometer bort. 16.000:- Som var krav totalt utan användning...
 

Johanw

Cartier
Kör fullt öppet. Kanske rörigare intryck men man får snabb överblick och hittar snabbt. Är i källaren så ingen annan som ser den. Ska den visas upp kan man givetvis färgkoordinera mer och röja lite.

image.jpg
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Jag är ute efter ett liknande förråd. Fabrik och storlek?

Tillverkaren är Allt-i Trä, Haninge. Storleken har jag ärligt ingen koll på men dryga 20 kvadrat har jag för mig..

Slutmålet på altanen som går runt hela huset är i sikte, nu är jag rätt mätt på det här. Tyvärr ska det till staket runt det också...
1B95531C-7788-472C-8D99-E039BF6C491E.jpg

58180285940__6E9ACC8E-78C8-4E61-8B4A-3DE49D9F87AE.JPG

(Trallen ligger inte snett, ser bara ut så av kameravinkeln)

Stiligt värre!!
Har samma känsla som dig och då har jag säkert 100 kvadrat kvar varav 40 är trapp/sittbänk/nivåskillnader som ska fixas till. Ge inte upp innan du är i mål! Du är nära nu!!
 
Topp