Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GrattisBooom
Så jäkla gött!
Det första jag köpte idag hoppas det är bra skit
Booom
Så jäkla gött!
Grattis MaziK!
Var är huset beläget? (ort)
TackGrattis @MaziK !
Sjyssta skruvdragare och Skruvhammare (?). Är det 3 eller 4 ampere batterier? Har kollat på en sådan själv men det är lite fel läga ett köpa just nu samt att de gamla Dewalt vi har fortfarande funkar bra.
Grattis
Jag har inte haft problem med Makita så det kommer säkert fungera
Grattis @MaziK !
Sjyssta skruvdragare och Skruvhammare (?). Är det 3 eller 4 ampere batterier? Har kollat på en sådan själv men det är lite fel läga ett köpa just nu samt att de gamla Dewalt vi har fortfarande funkar bra.
Grattis!
Makita är the shit, det vet alla
Tack
"Tyvärr" bara 3, får duga så länge!
Booom
Så jäkla gött!
Haha ja! Har ganska bra koll! Vi har alla ritningar. Som tur är så har jag en del bilder med för att bli påmind om hur det såg ut bakom .3 är ju inte "bara". Vi har 1.8 nu och dom funkar bra dom med men tidens tand och mycket användning har nog satt sina spår. Tips kan vara att ha koll på ritningarna eller skaffa en el/vatten-lednigs hittara innan du börjar borra i väggarna. Jag har en pappa som borrade hål i vattenrör i en toalett när han skulle sätta upp tomrulle hållaren. Vart att gipsa och tapetsera om hela toaletten.
Låter som en god ide! Vi skall ju bygga en del saker framöver så det var lika bra.Första jag tänkte jag skulle köpa när jag flyttar in i min kåk också - en bra skruvdragare!
Ville bara visa detta, vi själva hade inte sett hur det ser ut (har inte kunnat se belysningen i mörkret). Blev riktigt bra med spotar i smygen.
Farstukvisten, sitter två spotar
Insåg att fler powertools behövs
Ovan nämnda(sticksåg och cirkelsåg) köpte jag ifrån amazon.co.ukÄr det enkelt att beställa verktyg på nätet? skicka gärna pm med länk om det känns ok.
Ville bara visa detta, vi själva hade inte sett hur det ser ut (har inte kunnat se belysningen i mörkret). Blev riktigt bra med spotar i smygen.
TackSnyggt! Har du det på Astrour eller?
Jag hoppas det, kapade hyllplan igår och idag med fogsvans, inget vidare alltsåSer bra ut med belysningen!
För övrigt är sladdlös sticksåg det absolut bästa "powertoolset".
Antar att det "bara" är på ytterbelysningen då? Inget fel med det men hade varit klockrent att ha din belysning i smygarna på astrouret så hade det skött sig själv när det blir mörktHahaha nu när jag läser alla mail med elektrikern så var det mycket bollande fram och tillbaka. Vi körde med astrouret till slut. Har inte kunnat kolla om det funkar då vi inte har några armaturer på utsidan ännu!
Antar att det "bara" är på ytterbelysningen då? Inget fel med det men hade varit klockrent att ha din belysning i smygarna på astrouret så hade det skött sig själv när det blir mörkt
Även typ belysning i trappor som belyser stegen eller belysning i korridorer som sitter i vägguttagshöjd är perfekt att ha som led-ljus på nätterna,framförallt om man har småbarn
(återigen är astrouret kanon till detta så slipper man tänka på att släcka/tända själv)
Uret sitter ju rimligtvis i elcentralen, så visst finns möjlighet för utbyggnad dock är det ju inte säkert att du kan få typ endast spotarna i smygen att gå över uret för allt beror ju på hur rören är lagda och hur belysningen är uppdeladYes! Hade varit riktigt nice.
Ver inte hur uret är inkopplat, är det centralt så kanske det går att "bygga" ut framöver.
Astrour är ett relä du sätter i centralen som genom att ställa in geografiska koordinater så vet uret när solen går upp och ner där du bor året runt. Utifrån den information styrs sedan belysningen, går även att ställa in exakta tidpunkter på utvalda dagar när belysningen skall vara tänd respektive släcktSnyggt @MaziK ! Spottar i smygen har lilla mamma spikat att det ska bli i fönstren på Landet. Men vad är det för astrouret för något? Jobbit ord för övrigt, läser bara torrets som dyslektiker...
Astrour är ett relä du sätter i centralen som genom att ställa in geografiska koordinater så vet uret när solen går upp och ner där du bor året runt. Utifrån den information styrs sedan belysningen, går även att ställa in exakta tidpunkter på utvalda dagar när belysningen skall vara tänd respektive släckt
Det är enkelt att koppla skymningsrelä och astrour ihop (men poängen med astrour är ju att du ska slippa skymningsrelä). Och ha en rörelsedäckare eller knapp man kan tvinga igång med går också lätt.Smidigt! Är det mycket extra jobb mot att styra belysningen med skymningsrelä? Och i båda fallen, kan man styra tändning släckning oberoende med vanlig knapp?
Ser riktigt bra utVille bara visa detta, vi själva hade inte sett hur det ser ut (har inte kunnat se belysningen i mörkret). Blev riktigt bra med spotar i smygen.
Insåg att fler powertools behövs