Karl T Svensson
Basic
Fanns även en gammal sunkig smörjgrop...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några fler bilder på det färdiga resultatet. Smörjgropen blev vinkällare med automatisk lucka, trycker på en knapp så tänds den upp samt öppnas. Riktigt kul! Gillar oxå taket i SPA-rummet med en råbetong m svarta balkar
Snygga. Vi tittade på dom men det blev till slut något nättare, som fortfarande inte är uppsatt.
Det bästa är ju att avfettningsmedel rinner ner i anläggningar som är byggda för att hantera kemikalier, som på bensinstationer etc.Ni som är husägare!
Ser ni något behov av att ha en högtryckstvätt? Om vi bortser för användning vid tvätt av bil, hade gärna tvättat bilen på tomten men det tar emot att köra med exv superavfettning och låta det rinna rakt ner i jorden.
Det bästa är ju att avfettningsmedel rinner ner i anläggningar som är byggda för att hantera kemikalier, som på bensinstationer etc.
Men om alternativet är att tvätta en bil så att smutsvattnet
1) rinner rakt ner i marken där bilen står på din tomt
2) rinner till avloppssystemet
så är alltid 1) bättre, då det leder till mindre koncentration av föroreningar.
Nuhar jag för mig ni byggt ett hus med fasad av trä men jag har för mig att du skulle bygga terass och då är en högtyckstvätt och en altanborste grym! Tvättade altanen en gång om året och den blev så mycket finare/renare. Stenälggningar, trädgårdsmöbler och inte minst att blöta ner grannungarna när dom är jobbiga. Konstigt nog brukar dom bara gilla det dock...
Högtryck låter som risk för att pressa in fukt i fasaden? Big no no för de med enstegstätade fasader! Jag känner personer som istället använder mekanisk nötning, någon tvättgrej med vatten och roterande huvud, lite som eltandborste.Yes huset har träfasad, men går man loss på den med högtryck när det är dags för tvätt, kanske man gör? (vilket inte lär bli först förrens om 3-4 år)
Altan kommer det att bli också, där kan jag tänka mig att det kanske är mer relevant inom en kortare horisont även vad gäller möbler och eventuellt stenläggning
Ja grannarna har pooler de lär inte ta ghetto-duschen
Det låter rimligt!Högtryck låter som risk för att pressa in fukt i fasaden? Big no no för de med enstegstätade fasader! Jag känner personer som istället använder mekanisk nötning, någon tvättgrej med vatten och roterande huvud, lite som eltandborste.
Just att låta rinna det rakt ner i jorden är ju inte så farligt. Det är när det åker ner i dagvattnet som det är värre. Och det finns inget förbud mot det som några kommuner och miljöfanatiker ibland säger.Ni som är husägare!
Ser ni något behov av att ha en högtryckstvätt? Om vi bortser för användning vid tvätt av bil, hade gärna tvättat bilen på tomten men det tar emot att köra med exv superavfettning och låta det rinna rakt ner i jorden.
Klart bra till mycket. Finns tillägg för att spola rör osv.Ni som är husägare!
En bra sak till en högtryck som man kan ha användning i hus av är en iller. En slang man använder för att rensa avloppen med. Klart värt att köra en gång om året vilket vi gjorde i lilla mammas hus då vi viste att avloppet var väldigt flackt och sen spolade vi även igenom hängrännornas vertikala rör en gång om året.
Japp? Mycket användbar sak. Speciellt stuprören...
Altanen skulle jag vara försiktig med att högtrycka då risken att riva upp fibrer och skapa grogrund för mögel är stor. Även fasaden får inte smaka på min högtryck.
Ja. Men det är bättre.Även om man använder sån roterande 'tralltvätts'-mojäng?
Ja. Men det är bättre.
Vi har 80 kvadrat... Jag vet liksom inte ens var man ska börja.Har så jäääääkla mycket trall...
...och är så jäääääkla bökigt att få den ren med skurborste!
Vi har 80 kvadrat... Jag vet liksom inte ens var man ska börja.
Säg inte så
Vi kommer ha något liknande (89kvm). Har börjat kolla vilken typ av trall osv. Det är svårt att välja.
Får inga träffar på det...Kan varmt rekommendera Kenny SYP. riktigt fina grejer. Ganska pricey, men underhållsfritt äkta trä.