Haha ja!Sen ska du klippa gräset också..
Men gräset är bara 2v gammalt. Det mår bra av att växa lite första två veckorna. Skall klippa det i dagarna måste bara kirra en klippare tills jag kan köra med robot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha ja!Sen ska du klippa gräset också..
Nu händer det lite!
Har beställt det mesta av virket ifrån Hornbach, men kvaliten har varit riktigt varierande. Hoppas att trallen är bättre annars får de komma och hämta det.
Kommer att ha fyra frisar, har byggt så att vi kan ha ett lock i trallen för spolbrunnar, har monterat två stuprör som leder bort vatten ifrån balkongen. Idag sätts de sista reglarna, sen på med ram och stolpar. Har även köpt led-spotar som skall ner i trallen.
Skall sedan bygga en trapp på en kortsidan som blir hela kortsidans längd(ett steg). Sen ytterligare en trapp på andra kortsidan med 1200mm bred trapp (ett steg) och även en kjol skall byggas
Dimensionerna på virket är 45x195 för bärlinor, 45x179 för reglar, 28x120 för trallen.
Har köpt 15 spotar, markslöjd med skymningsrelä och 12v transformator. Har du annat som du kan rekommendera. Har tomrör för el som går till el-centralen.Glöm inte förbereda för belysning
låter som om du förberett och planerat väl blir säkert skitbra!Har köpt 15 spotar, markslöjd med skymningsrelä och 12v transformator. Har du annat som du kan rekommendera. Har tomrör för el som går till el-centralen.
Ser ut som om garaget satt sig en aning.Nu är jag officiellt med i eran hemska klubb eftersom jag köpte mitt första hus igår!
Som stolt medlem så det första jag gjorde var att riva upp trädgården.
Så medans sambon packade upp våra flytt kartonger så rev jag halva Amazonas djungeln och grävde halva vägen till Kina för att få ur stubbar och rötter. Var färdig sent igår kväll med första etappen av en mycket igenvuxen trädgård.
Grannarna måste tycka jag är dum i huvudet, vilket dom iofs inte skulle haft fel om
Före:
Mitt i, har ingen efterbild men det ser likadant ut minus Skit på backen.
Nästa uppdrag blir att hugga fram altanen från djungeln och jobba sig inåt!
Ser ut som om garaget satt sig en aning.
Välkommen @BadkarsPiraten ! Kom bara ihåg att inte andas ett ord, varken till andra eller dig själv, om att det du planerar kanske ändå blir lite slitigt och inte bara kul...
I förra kåken hade jag bastu och relax vägg-i-vägg med ett förråd där jag hade min gamla Aprilia Mille R över vintern. På juldagen ett år var dåvarande och barnen hos svärmor och jag hade kalas. Framåt fyratiden undrade en polare "Hur låter en sån där egentligen, med så där öppet system?",jag kom på att jag ändå tänkt byta bakdäcket och katastrofen var ett faktum då tjejen kom hem...Nästa steg,och sista steget, är att lägga av en stor Burnout med Vipern där inne
I förra kåken hade jag bastu och relax vägg-i-vägg med ett förråd där jag hade min gamla Aprilia Mille R över vintern. På juldagen ett år var dåvarande och barnen hos svärmor och jag hade kalas. Framåt fyratiden undrade en polare "Hur låter en sån där egentligen, med så där öppet system?",jag kom på att jag ändå tänkt byta bakdäcket och katastrofen var ett faktum då tjejen kom hem...
För sent...
Steg 1 av inkörning av garaget gjort. Mekade bromsar på Peugeoten.
Nästa steg,och sista steget, är att lägga av en stor Burnout med Vipern där inne
Jag trodde inkörning av garage betyder just burnout. Givetvis med nosen innåt.
Nu är jag officiellt med i eran hemska klubb eftersom jag köpte mitt första hus igår!
Så medans sambon packade upp våra flytt kartonger så rev jag halva Amazonas djungeln och grävde halva vägen till Kina för att få ur stubbar och rötter. Var färdig sent igår kväll med första etappen av en mycket igenvuxen trädgård.
Grannarna måste tycka jag är dum i huvudet, vilket dom iofs inte skulle haft fel om
Före:
GrattisNu är jag officiellt med i eran hemska klubb eftersom jag köpte mitt första hus igår!
Före:
Grattis till huset.
Om du tyckte det var en djungel så skall du satsa på trall och asfalt generellt ;-)
Buskar, träd tenderar an någon konstig anledning att växa
Nu är jag officiellt med i eran hemska klubb eftersom jag köpte mitt första hus igår!
Före:
Grattis och bra jobbat hittills! Nu finns det alltid något att göra, för lite tid och ork men det är gött ändå
Vänta tills du hyrt din första minigrävare så ska du få se på kul!Det är rätt kul att hålla på i trädgården
Vänta tills du hyrt din första minigrävare så ska du få se på kul!
Tack! Motivationen har varit på topp så vi har kämpat på hårt som fan!
Men nu har det varit lite slappande i 3 dagar ^^
Det är rätt kul att hålla på i trädgården
Gött höra! Mitt mål va få trädgården färdig i sommar, inte en chans Men nästa år då! Hehe
Vår 2017 projekt:
- sätta lite bärbuskar
- bygga trall
Sommaren 2016 blev inte mkt gjort mer än vi gjort fint i växthuset och lite småpyssel. Iof ska gräs odlas i sensommar/tidig höst på några ställen. Alltid något
Stiligt @MariaE och @BadkarsPiraten !
@BadkarsPiraten , om fasaden är lite små smutsig så kan jag verkligen rekommendera en högrtyck och medel likt kärchers fasadtvätt. Det gjorde underverk på mammas gamla tegelfasad som gick från gul till vit.
Efter en riktigt fartfylld vecka ute i trädgården så har vi kommit otroligt långt med hjälp av grymma vänner som tar sig ända ner från Västerås och Luleå för att hjälpa till!
Framsidan är nästan klar. Det enda som är kvar är att göra klart är kanten på muren, jag köpte vinkelkap och Diamantklinga igår så jag skall ta mig an det så snart som möjligt.
Gräset sått och är på gång. Bilderna är några dagar gamla, nu börjar det bli lite grönt.
Sedan så lånade jag en gammal häck sax av en granne och klippte den fula häcken som tyvärr består av 3 olika sorters buskar. Bra att tidigare ägare var konsekvent...
Helt OK för att vara första gången jag klippt en häck och så var det med en manuell sax
Sedan så var det att ta an sista grönsaken som växte mot huset. Denna hemskhet som förstört panelen genom åren.
Den var lätt att kapa ner och tog oss totalt 1.5h att få ner den, gräva upp den stora roten och fylla igen. Fort gick det!
Så nu är vi i full gång med baksidan. Min sambo tog sig an den värsta, stora syren (stavas det så?) Busken.
NiceFrån denna lilla badtunna (inkl snygg poolinstallatör)..
Till en lite mer ombonad och praktisk version. Tomten är sluttande så trallen kommer byggas ihop med övrig trall som gör att det blir bättre höjd på det hela.