• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Kaoz

Men det börjar dra ihop sig. Då vi inte tänkte på vatten och avlopp till attefallshus när vi schaktade för huset så får vi göra det nu. Sen skall framsidan skrapas för markstensläggning, på baskidan skall ytan skrapas och jämnas ut, sen på med matjord och gräsmatta, gräva ut för planteringar (totalt 60kvm), höja upp på vissa ställen kring kortsidan av huset, gräva ut för kantsten och murar och lägga på 0-16 på skaftvägen....

Man tror inte det är så mycket jobb kvar när huset i sig är klart :D
image.jpeg

Bra tråd, jag är impad av er som håller på och välkomnar mig själv till 0 fritid det närmaste halvåret :D
radon.png

Stomme = bra (förutom gammastrålningen då)
Ytskikt, ventilation, badrum och kök = ska fixas / bytas

Härligt jobbat alla!
Jag får ta och bjuda på lite bilder efter midsommar på resultatet av mitt slit. Dock saknar köket luckor fortfarande...

Ingen som testat komposittrall? Skruvas väl också med någon särskild montering.
Kör i alla fall inte komposit som är ihåligt det kommer bångna till slut!

Det är riktigt riktigt dyrt jämfört med trall i alla fall.
Men som du säger så finns någon typ "klicksystem" har jag för mig.

Ej provat, men är nog riktigt bra. Träresningen som blir runt skruvskallarna är ju trist i hålfoten när man vaggar runt med sin caprinoska...
Alright! Bara som en notis Essves avsedda skruv för ändamålet kostar 600-700kr för 250 skruvar. Jag betalade 98kr för 250 för Essves vanliga trallskruv.

Camo har ett liknande verktyg som är lite billigare men skruven till deras system är lika dyra

Det blir 12000kr bara för skruvarna :D

Senast ändrad:
Nu händer det lite!
Har beställt det mesta av virket ifrån Hornbach, men kvaliten har varit riktigt varierande. Hoppas att trallen är bättre annars får de komma och hämta det.

Kommer att ha fyra frisar, har byggt så att vi kan ha ett lock i trallen för spolbrunnar, har monterat två stuprör som leder bort vatten ifrån balkongen. Idag sätts de sista reglarna, sen på med ram och stolpar. Har även köpt led-spotar som skall ner i trallen.

Skall sedan bygga en trapp på en kortsidan som blir hela kortsidans längd(ett steg). Sen ytterligare en trapp på andra kortsidan med 1200mm bred trapp (ett steg) och även en kjol skall byggas

Dimensionerna på virket är 45x195 för bärlinor, 45x179 för reglar, 28x120 för trallen.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Nu händer det lite!
Har beställt det mesta av virket ifrån Hornbach, men kvaliten har varit riktigt varierande. Hoppas att trallen är bättre annars får de komma och hämta det.

Kommer att ha fyra frisar, har byggt så att vi kan ha ett lock i trallen för spolbrunnar, har monterat två stuprör som leder bort vatten ifrån balkongen. Idag sätts de sista reglarna, sen på med ram och stolpar. Har även köpt led-spotar som skall ner i trallen.

Skall sedan bygga en trapp på en kortsidan som blir hela kortsidans längd(ett steg). Sen ytterligare en trapp på andra kortsidan med 1200mm bred trapp (ett steg) och även en kjol skall byggas

Dimensionerna på virket är 45x195 för bärlinor, 45x179 för reglar, 28x120 för trallen.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Schysst! Hur gjorde du med verktyget, blev det affär?

Tillbaka
Topp