oystercase
Silver
Rullbara verktygsskåp framför bilen. Garaget är rätt långt!Var har du verktygen då
Sedan har jag en rätt stor verkstad i källaren med rejäl uppsättning verktyg och alla specialverktyg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rullbara verktygsskåp framför bilen. Garaget är rätt långt!Var har du verktygen då
Beror på vilken vardagsbil man harVardagsbilar står aldrig i garaget. Det är sedan gammalt. Har man garageplats över så köper man en till rolig bil, oftast 2 så man får ännu mer brist på garageplats.
Man kan använda en skojbil varje dag utan att det för den skull blir en vardagsbil för det.Beror på vilken vardagsbil man har
finns ju många med 911 etc som vardagsbilMan kan använda en skojbil varje dag utan att det för den skull blir en vardagsbil för det.
Vissa skojbilar får dessutom lov att stå ute, exempelvis sådana med drivning på flera axlar och som lämpar sig bäst att använda i geggamoja...,
Du menar skojbil som används varje dag? En sådan får man gärna sätta in i garaget.finns ju många med 911 etc som vardagsbil
Tror ni lett mig in på rätt spår. Det är något knas ned utgående ledning från uttag 2, där jag hade satt ett förgreningsuttag. Detta då det var närapå stört omöjligt att sätta in en vanlig stickpropp. Nu när förgreningsuttaget (plats för två Apple-laddare) är borta funkar uttag 3 och 4. När jag öppnade 2:an var det lite missfärgat där proppen ”går in”. Dock inte bränt eller sotigt.Ja antingen ingående sladd på uttag 3 eller utgående på uttag 2.
Byt uttaget.Tror ni lett mig in på rätt spår. Det är något knas ned utgående ledning från uttag 2, där jag hade satt ett förgreningsuttag. Detta då det var närapå stört omöjligt att sätta in en vanlig stickpropp. Nu när förgreningsuttaget (plats för två Apple-laddare) är borta funkar uttag 3 och 4. När jag öppnade 2:an var det lite missfärgat där proppen ”går in”. Dock inte bränt eller sotigt.
Nix. Kommer funka mer som maskin/bilhall än fingarage. Ligger på en helt fristående tomt. Kommer i första steget bara bli en plåthall med två 3x3 portar för att lätt få in och ut bilarna. 13,5 x 12m med 4m takhöjd inne.Isolering?
Äsch då.. Ligger ju en å precis brevid Ska sånt avlopp anslutas till tomten kan jag lika gärna skippa bygget på stört pga anslutningsavgifter..och golvbrunn för avrinning. Men det kanske inte är klart än.
Tanken med bygget är att äntligen kunna få hem alla bilarna jag har stående inhyrda i andras garageVardagsbilar står aldrig i garaget. Det är sedan gammalt. Har man garageplats över så köper man en till rolig bil, oftast 2 så man får ännu mer brist på garageplats.
Snyggt!Nix. Kommer funka mer som maskin/bilhall än fingarage. Ligger på en helt fristående tomt. Kommer i första steget bara bli en plåthall med två 3x3 portar för att lätt få in och ut bilarna. 13,5 x 12m med 4m takhöjd inne.
Äsch då.. Ligger ju en å precis brevid Ska sånt avlopp anslutas till tomten kan jag lika gärna skippa bygget på stört pga anslutningsavgifter..
Tanken med bygget är att äntligen kunna få hem alla bilarna jag har stående inhyrda i andras garage
Sen vet jag att SAAB av många inte anses vara bilar
Och JA, jag både är och kan bli avis på garage typ @MaziK ´s ,men det här blir min nivå
Meeen. Nu är iaf armering på g
Typ 15.000kr på en platta i den storleken med 100mm eps100. 10.000 med 50mm. Men håller med dig. Hade själv gjort det eftersom det är det enda som inte går att uppgradera i efterhand.Snyggt!
Men det är väl inte alls särskilt dyrt att lägga ut lite isolering för att få en isolerad platta åtminstone? Trots att det är en maskinhall är det ju skönt med lite trevligare klimat.
Men jag underskattar kostnader på mångt och mycket
Ja precis, inte gratis men som du säger så är det inte heller reversibelt så absolut något jag hade lagt pengar på.Typ 15.000kr på en platta i den storleken med 100mm eps100. 10.000 med 50mm. Men håller med dig. Hade själv gjort det eftersom det är det enda som inte går att uppgradera i efterhand.
Sedan blir det lite dyrare om man ex måste gå upp till eps200 om man ska kunna ställa in tyngre maskiner.Ja precis, inte gratis men som du säger så är det inte heller reversibelt så absolut något jag hade lagt pengar på.
Och ännu mera schaktning…Sedan blir det lite dyrare om man ex måste gå upp till eps200 om man ska kunna ställa in tyngre maskiner.
Om du inte redan gjort det, låt en firma filma avloppen så kanske du i bästa fall kan släppa frågan.Bra storlek när det ser ut som att det är en villa som ska stå där
Mardrömmen... Vore ju bra att ha en ritning där man kan se hur allt ligger för att undvika det där...
Vi har också en del utgångar för dagvatten m.m. som skulle behöva ses över... Men jag tar det sen ...
Ska ni bygga en gemensam eller 3st?Vi är 3 grannar som tänkt bygga pool.
Vi har fått olika tips och råd av både bekanta samt vissa pool försäljare.
Grannarna har snöat in sig på Glasfiberpool/vinylester, då den kräver minimalt med jobb och går relativt fort att installera.
Är det någon här som kör med glasfiberpool, eller har erfarenhet att dela med sig av detta?
Av ren nyfikenhet, kommer man verkligen undan fuskjobb utan att det finns risk för framtida repressalier? Är det inte ett brott mot någon bygglag som man kan bli skyldig att återställa efteråt? Det måste väl finnas något regelverk som man måste förhålla sig till även om man som amatör får utföra jobbet?Trött kille har på tredje dagen hittat avloppet.
Irriterande att föregående ägare bytte vatten och avlopp 2014 och lagt avloppet helt utan bädd både under och ovan med stenar från Mt Everest rakt ovanpå avloppet.
En spolbrunn som inte alls är en spolbrunn som var pluggad med några plywood skivor ihop skruvade som var rutten och övertäckt helt enkelt av garageuppfarten.
Så det är nog vad som skapade stoppet i höstas som vattenfyllde källaren…
Sedan drar man in nytt vatten samtidigt men tar inte bort gamla vattenledningen?
Så mycket fuskjobb… allt jävla slit att lägga avlopp men man häller inte lite makadam runt det…. Fattar till och med jag och jag vet knappt vad jag håller på med.
Äntligen är våra två badrum klara! 8 veckors arbete plus 3 veckors väntan på restade prylar. Ena har mörkt tema och andra ljust tema med inslag av guld. Dags att ta ett premiärbad!
Ja man har ansvar för dolda fel som säljare. Men det är extremt svårt att få rätt som köpare, man har inte rätt att kräva något för normalt slitage, åldersproblem mm mm. Undersökningsplikten som köpare är också mycket stor. Det räcker inte med en vanlig besiktning från Anticimex.Av ren nyfikenhet, kommer man verkligen undan fuskjobb utan att det finns risk för framtida repressalier? Är det inte ett brott mot någon bygglag som man kan bli skyldig att återställa efteråt? Det måste väl finnas något regelverk som man måste förhålla sig till även om man som amatör får utföra jobbet?
Ahh, sorry om ja va lite otydlig.Ska ni bygga en gemensam eller 3st?
Tack!Supersnyggt! Jag kan dock inte släppa att spolknappen till toaletterna är i krom och resten i svart el guld.
Precis som med så mycket annat får man vad man betalar för! Jag själv är i slutfasen av mitt poolbyggande, tittade initialt på glasfiberpooler då även jag lockades av den snabba processen. Men valet föll till slut på thermoblock. Prismässigt är det inga större skillnader om man går upp i kvalitet gällande plastbaljorna. Har några bekanta som har glasfiber vilket funkar bra. Har även en polare som svetsar poolliner och vet att han fått svetsa en jävla massa liner i glasfiberpooler som inte håller tätt. I de flesta fall är det nog lite billigare baljor men kan vara allt från otäta genomföringar till läckande skarver och även sprickor efter något år relaterat till tjälen.Vi är 3 grannar som tänkt bygga pool.
Vi har fått olika tips och råd av både bekanta samt vissa pool försäljare.
Grannarna har snöat in sig på Glasfiberpool/vinylester, då den kräver minimalt med jobb och går relativt fort att installera.
Är det någon här som kör med glasfiberpool, eller har erfarenhet att dela med sig av detta?
Tack!
jo, jag vet. Vi bytte ut alla andra detaljer till svart i lilla badrummet och guld i stora badrummet. Men just knappar till toaletterna har vi inte hittat i rätt färger. Har du tips på var jag kan hitta detta så länka gärna!
Tack för ditt svar.Precis som med så mycket annat får man vad man betalar för! Jag själv är i slutfasen av mitt poolbyggande, tittade initialt på glasfiberpooler då även jag lockades av den snabba processen. Men valet föll till slut på thermoblock. Prismässigt är det inga större skillnader om man går upp i kvalitet gällande plastbaljorna. Har några bekanta som har glasfiber vilket funkar bra. Har även en polare som svetsar poolliner och vet att han fått svetsa en jävla massa liner i glasfiberpooler som inte håller tätt. I de flesta fall är det nog lite billigare baljor men kan vara allt från otäta genomföringar till läckande skarver och även sprickor efter något år relaterat till tjälen.
Återigen valde jag thermoblock, kostar en del och ganska mycket arbetsinsats. Men då har jag också en stomme som med lätthet överlever mig. Skulle jag göra om valet nu efter senaste årets bygge skulle jag utan tvekan gå för thermoblock igen.
Det är lite tufft att begära att man ska gräva upp trädgården för att se att avlopp, vattenledningar och el är gjort som det ska. Det kan bli stora extrakostnader om man måste göra om alltihop. Jag skulle nog fråga om fotodokumentation och kvitton så man kan utläsa lite mer om jobbet är fackmannamässigt utfört. Det kan bli en bitter erfarenhet för en godtrogen köpare. Som jag förstått det har mäklaren inget ansvar trots sitt fackmannamässiga kunnande.Ja man har ansvar för dolda fel som säljare. Men det är extremt svårt att få rätt som köpare, man har inte rätt att kräva något för normalt slitage, åldersproblem mm mm. Undersökningsplikten som köpare är också mycket stor. Det räcker inte med en vanlig besiktning från Anticimex.
Ja man har ansvar för dolda fel som säljare. Men det är extremt svårt att få rätt som köpare, man har inte rätt att kräva något för normalt slitage, åldersproblem mm mm. Undersökningsplikten som köpare är också mycket stor. Det räcker inte med en vanlig besiktning från Anticimex.
Av ren nyfikenhet, kommer man verkligen undan fuskjobb utan att det finns risk för framtida repressalier? Är det inte ett brott mot någon bygglag som man kan bli skyldig att återställa efteråt? Det måste väl finnas något regelverk som man måste förhålla sig till även om man som amatör får utföra jobbet?
Där ni kan göra samkörningsvinster är på grävarbetet, gjutningar och materialtransporter. Pumpar, VP o filter etc. blir samma oavsett vilken pooltyp man väljer så även där kan ni samköpa. Så om ni nu inte får enorm mängdrabatt så ska ni nog inte vara rädda för att köra olika pooltyper om ni vill det.Tack för ditt svar.
Just detta som jag var lite osäker på, skulle det läcka/uppstå en spricka så är det i princip omöjligt att åtgärda på plastbaljorna har jag läst.
Jag ska nog ta en vända till med grannarna, då jag personligen föredrar traditionell träpool eller thermopool framför glasfiber.
Känns lite dumsnålt att satsa på en glasfiberpool om det är ekonomin som styr, då får man hellre vänta en säsong eller två så.