Äntligen är våra två badrum klara! 8 veckors arbete plus 3 veckors väntan på restade prylar. Ena har mörkt tema och andra ljust tema med inslag av guld. Dags att ta ett premiärbad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svåra färger i badrum innan renovering. Osvenskt av nån anledningNu börjar vår lägenhet i nerja äntligen bli färdig...
Terass före
Terass efter
Badrum före
Badrum efter
Kök före
Kök efter
Tack, vi är supernöjda. Men har varit en utmaning att rodda en renovering ifrån Sverige! Ja det var ingen höjdare innan. Mögel i tak bla. Tanten vi köpte av hade inte gjort något sen -86.Svåra färger i badrum innan renovering. Osvenskt av nån anledning
Snyggt jobbat med allt!
Jag lär väl vara ensam om detta i den här tråden, men jag tyckte att badrummet var rätt läckert. Kanske bättre prylar nu, men kaklet var fantastiskt!
Jag lär väl vara ensam om detta i den här tråden, men jag tyckte att badrummet var rätt läckert. Kanske bättre prylar nu, men kaklet var fantastiskt!
Tyvärr var det inget alternativ, plattor som satt löst, ingen tvättmaskin, inget tätskikt. Ingen ventilation. Och badkar dessutom......Jag lär väl vara ensam om detta i den här tråden, men jag tyckte att badrummet var rätt läckert. Kanske bättre prylar nu, men kaklet var fantastiskt!
Tyvärr inte riktigt anpassat för en familj på 5. Kommer dessutom att hyra ut framöver och når en större målgrupp med en högre standard.Nä, håller med. Tyckte iofs köket var fint med...
Så kan det bli. Trevlig klinker, iallafall! Själv hade jag kanske kört nåt i stil med originalet med kontrastplattor i kaklet. Men to each their own! Det är ju inte så att det blev fult direkt.Tyvärr var det inget alternativ, plattor som satt löst, ingen tvättmaskin, inget tätskikt. Ingen ventilation. Och badkar dessutom......
Ett tips när man bygger murar är att de alltid ska luta lite inåt….Exempel på sten med klack.
Mursten S:T ERIKS Windsor naturgrå 100x200x300mm - köp på HORNBACH.se
Beställ Mursten S:T ERIKS Windsor naturgrå 100x200x300mm på HORNBACH.se! Alltid hög kvalité till ständigt lågt pris. Byggbranschens nöjdaste kunder. Stora byggvaruhus med Drive-in.www.hornbach.se
Fördelen är att man skjuter varje nytt lager lite innåt så murens övre stenar inte kan glida utåt. Då får man mycket starkare murar även om man gör en enkel grund. Grunda med makadam eller packat bärlager på markduk. Gräv ner så första raden hamnar rejät nere i marken, limma överliggande lager med stenlim så får du en väldigt stark mur som fungerar i en slänt.
Word! Våran är med klackEtt tips närmande bygger murar är att de alltid ska luta lite inåt….
Det gäller oavsett om man gjuter mur, använder L-stöd, murar med natursten eller staplar en mur. Bara några graders ”inptlutning” gör muren mycket starkare än en mur som står helt i lod! Använder man murstenar med klack får man ofta den ”inåtlutningen” gratis….
Isolering?Fifan... Det blev lite pirr i magen idag när man kom hem till färdig gjutform till garageplattan. . Armering och en (stooor) skvätt betong snart
och golvbrunn för avrinning. Men det kanske inte är klart än.Isolering?
Nu i efterhand så tycker jag vatten i garaget hade varit nice on topoch golvbrunn för avrinning. Men det kanske inte är klart än.
instämmer heltNu i efterhand så tycker jag vatten i garaget hade varit nice on top
Golvbrunn i garaget brukar kräva oljeavskiljare. Isolering under plattan däremot är givet. Kostar inte många kronor och gör stor skillnad.och golvbrunn för avrinning. Men det kanske inte är klart än.
Jo jag vet. Därför jag inte har någon själv. Ångrar det BITTERT.Golvbrunn i garaget brukar kräva oljeavskiljare. Isolering under plattan däremot är givet. Kostar inte många kronor och gör stor skillnad.
Så länge kompisen är tyst om det så är det inget problem.Behöver man installera oljeavskiljare om man redan har ingjutet en brunn som piper ner i marken och ut bort från garaget? Frågar åt en kompis
Då kör du med andra ord aldrig in vardagsbilen i garaget? Ställer man in en slaskblöt bil blir det ju hur mycket vatten som helst på golvet efteråt.Tycker golvbrunn i garaget är rätt onödigt. Aldrig haft nytta av det alls.
Nix. Inte sedan jag blev med min BMW som jämt och ständigt stod på pallbockar i garagetDå kör du med andra ord aldrig in vardagsbilen i garaget? Ställer man in en slaskblöt bil blir det ju hur mycket vatten som helst på golvet efteråt.
Vardagsbilar står aldrig i garaget. Det är sedan gammalt. Har man garageplats över så köper man en till rolig bil, oftast 2 så man får ännu mer brist på garageplats.Nix. Inte sedan jag blev med min BMW som jämt och ständigt stod på pallbockar i garaget
Vardagsbilar står aldrig i garaget. Det är sedan gammalt. Har man garageplats över så köper man en till rolig bil, oftast 2 så man får ännu mer brist på garageplats.
Exakt!Vardagsbilar står aldrig i garaget. Det är sedan gammalt. Har man garageplats över så köper man en till rolig bil, oftast 2 så man får ännu mer brist på garageplats.
Att det alltid ska vara så, förjävligt men ändå så skönt.Det är ju mer eller mindre en naturlag, precis som att det optimala antalet gitarrer är n+1 där n är antal du just nu har...
Fast även cyklar kommer ju i antingen vardagsformat eller skojformat. Det sistnämda är i alla fall välkommet i mitt garage.Exakt!
Och jag har garaget fullt men en plats ledig i carporten så givetvis behöver jag en bil till.
Garaget är fritt från allt det vardagliga. Inte en cykel eller annat vardagsjunk får vara där inne.
Att det alltid ska vara så, förjävligt men ändå så skönt.
Var har du verktygen dåFast även cyklar kommer ju i antingen vardagsformat eller skojformat. Det sistnämda är i alla fall välkommet i mitt garage.