• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Norken

Panerai
2-Faktor
Är det någon som är bra på lysrör? Behöver byta dessa två i vårt spegelskåp men hittar inte exakt samma. Vad är det jag ska ha? Förstått det som att man idag måste köpa LED och då kanske beteckningarna blir annorlunda?
IMG_1323.jpeg
IMG_1324.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som är bra på lysrör? Behöver byta dessa två i vårt spegelskåp men hittar inte exakt samma. Vad är det jag ska ha? Förstått det som att man idag måste köpa LED och då kanske beteckningarna blir annorlunda?
IMG_1323.jpeg
IMG_1324.jpeg
Köp LED med samma sockel, watt och längd. 14W 827 och 8w 640. Köp varmt ljus, 2700k.
 

Klockers

Cartier
Tips på BRA mörkläggning för fönster. Gardiner eller rullgardiner eller vad som finns? Köpte Ikeas, men de var ju skit. Vill ha det becksvart!
 

Edin

Panerai
Tips på BRA mörkläggning för fönster. Gardiner eller rullgardiner eller vad som finns? Köpte Ikeas, men de var ju skit. Vill ha det becksvart!
Mörkläggningsgardinen blir ju aldrig bättre än hur den sitter. Glipar det massor kommer ljuset in oavsett. ska det vara bäcksvart får du nog ha någon sorts lister som gardinen kan åka i, alternativt sätta en rätt mycket större på väggen framför förnsterhålet och då låta den gå ut på båda sidor. Men då är det samma sak där, det kanske inte blir mörkt för ljuset läcker in ändå. Vill du sen kunna öppna fönstret så kanske det blir helt andra förutsättningar om det går innåt eller utåt...
 

zeke_varg

Omega
Tips på BRA mörkläggning för fönster. Gardiner eller rullgardiner eller vad som finns? Köpte Ikeas, men de var ju skit. Vill ha det becksvart!

Jag rekar att ta in en markis- och fönsterexpert. Är man händig kanske man förstås kan fixa själv. En sån gubbe kan visa vilka alternativ man har för ett fönster idag. Det är inte bara gardin, persienn el vanlig markis. Finns massa finesser som man kan sätta i fönstret idag. Markisen har ju fördelen av att ta bort mycket värme som annars kommer in om man bara kör gardiner. Vi fick markiser monterade förra veckan. Sänker temp fint.

Vill ni ha becksvart kan ni göra som min farsa som framkallade filmer i ett rum. Han gjorde en skiva, med mjuka flexande kanter som han tryckte in innanför fönsterfodret.

Att titta på:
Plisegardin
Hissgardin
Elektrisk gardin
Utvändig elektrisk markis som går i skenor vertikalt
Etc
 

zeke_varg

Omega
Tjena färgexperter! Vad rekar ni? Vita vertikala balkongbräder el gula?

Bild 1 är vår trötta balkong. Bild 2 visar ett annat hus där man valt att lägga gul färg på balkongen som fasaden. Dvs behålla vita hörn och överliggare.

IMG_5222.png

IMG_5221.png
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Tjena färgexperter! Vad rekar ni? Vita vertikala balkongbräder el gula?

Bild 1 är vår trötta balkong. Bild 2 visar ett annat hus där man valt att lägga gul färg på balkongen som fasaden. Dvs behålla vita hörn och överliggare.

IMG_5222.png

IMG_5221.png
Snabb Photoshop som kanske kan vara till hjälp, långt ifrån perfekt men alltid något.
IMG_5222.jpg

Jag röstade på vitt ;)

Vänligen,
Martin
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tryckfallen (heter det så?) har fastnat i låshuset. Vågar man ge sig på att skruva isär låshuset själv och försöka fixa det? Gammal dörr.
 

Bilagor

  • IMG_0726.jpeg
    IMG_0726.jpeg
    383.9 KB · Visningar: 1
Topp