Har du en fläkt i häll/köksö/bänkskiva med plasmafilter?Plasmafilter
Om ja, funkar den lika bra som en vanlig konventinell köksfläkt med utsug?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du en fläkt i häll/köksö/bänkskiva med plasmafilter?Plasmafilter
Konventionell fläkt är bättre.Har du en fläkt i häll/köksö/bänkskiva med plasmafilter?
Om ja, funkar den lika bra som en vanlig konventinell köksfläkt med utsug?
Vill inte göra rummet fult med en fläkt och ett långt utblås.... Men aldrig testat något annat än OG.Konventionell fläkt är bättre.
Men har man möjlighet så kan man köra hällfläkt ut ur huset.
Har själv kolfilter, så de sämsta av de tre
Vill inte göra rummet fult med en fläkt och ett långt utblås.... Men aldrig testat något annat än OG.
Hade samma fundering när vi renoverade förra året - körde kolfilter i hällen och har inte stört mig någonting på det. Tycker inte att det låter nämnvärt mycket och tycker suget fungerar bra.Kolfilterfläkt I bänkskivan eller hällen. Ska sitta i en köksö och öppet upp till nock.
Yay or nay?
Angående köksfläkt. Vår lösning. Jag sullar i köket av och till. Kokar över. Vi tittade på en fläkt som var inbyggd i spisen/bänken men valde en rackare som är inbyggd i taket för att ha en mindre sak att oroa oss över. Fjäråskupan. Motorn på vinden. Ett ”problem” är att vi ibland glömmer att stänga av fläkten för att den låter fantastiskt lite.
Jag gissar att en modern köksfläkt kommer funka bra för er. Estetik och funktion finns där idag. Dock tycker jag att många är rätt dyra.
lägg ”banor” med laser och dra av sanden till rätt nivå. Åldersbeständig plast, golvspån och parkett. Alternativt kan du hoppa golvspånet, men toleransen för justeringen av sanden blir noggrannare och det är tråkigt att gå/krypa i när man lägger parketten.Blir inte klok på detta och hoppas halvt desperat på någon som varit med om liknande problem. Känns som jag googlat mig förgäves. Har rivit en väg, satt upp ny och står nu med detta underlag. Underlaget är inte jämnt för fem öre och gör det därav mycket svårt att lägga nytt golv.
Foam eller lumppapp hjälpte föga. Under gamla parketten ligger grus/sand, under plast mattan verkar det ligga en skiva och sedan sand.
Vad har jag för alternativ för att få ett jämnt underlag? Masonitskiva? Flytspackla? Flytta till hyresrätt?
Tips uppskattas
Asså fy fan - bra jobbat!! Blir jättebra!Haft lite låg motivation ett tag men några projekt har det blivit sen förra uppdateringen i alla fall.
En del jobb som inte syns, typ gräva stenkista och fixa dränering och dagvatten. Otacksamt jobb, men kul att köra grävmaskin!
Lagt ny gräsmatta på både fram- och baksida. Kul att köra frontlastare!
Installerat kamin (tog in hjälp för det här)
Renoverat gästrummet (slipat golv, tapetserat, satt bröstpanel)
Byggt in elcentral och fördelarskåp bakom panel och gjorde en platsbyggd hatthylla över. Ska ta tag i en platsbyggd skohylla ”sen”
Byggt badrum på ovanvåningen och satte in takfönster (tog in hjälp till det mesta)
Börjat bygga en enkel stentrappa och rabatter i slänten upp mot huset:
Börjat fixa till entrén. Snickrar på ett valmat tak och staket just nu:
Todos i närtid:
Bygga om och förlänga altanen
Renovera vardagsrummet
Göra klart massa socklar, förvaring och andra grejer inomhus
Bygga garage
Vad gjorde man egentligen hela dagarna i lägenhet och utan barn?
Altså en sådan insats! Där går det framåt. Men jag tror att du kanske glömde ”kul att elda” efter att kaminen blivit installeradHaft lite låg motivation ett tag men några projekt har det blivit sen förra uppdateringen i alla fall.
En del jobb som inte syns, typ gräva stenkista och fixa dränering och dagvatten. Otacksamt jobb, men kul att köra grävmaskin!
Byggt in elcentral och fördelarskåp bakom panel och gjorde en platsbyggd hatthylla över. Ska ta tag i en platsbyggd skohylla ”sen”
Byggt badrum på ovanvåningen och satte in takfönster (tog in hjälp till det mesta)
Todos i närtid:
Renovera vardagsrummet
Bygga garage
Bra jobbatHaft lite låg motivation ett tag men några projekt har det blivit sen förra uppdateringen i alla fall.
Inspirerande! Vad blev det för klinker i badrummet? Tycker marmor/kakel-lösningen ser schysst ut, hade varit kul att se helheten då vi också står inför badrumsrenovering.Haft lite låg motivation ett tag men några projekt har det blivit sen förra uppdateringen i alla fall.
Todos i närtid:
Renovera vardagsrummet
Bygga garage
Tack!Asså fy fan - bra jobbat!! Blir jättebra!
Haha, helt klart. Och ”kul att bada”Altså en sådan insats! Där går det framåt. Men jag tror att du kanske glömde ”kul att elda” efter att kaminen blivit installerad
Tack!Bra jobbat
Körde Kolmården M (grönaktig ton) i 15x15. Vita stavarna är lite slagna vilket gör att ljuset faller lite spännande och det blir inte så sterilt. Skivan är i betong (ja, ja jag SKA foga) och så måttbeställde vi en spegel som täcker hela väggen bakom.Inspirerande! Vad blev det för klinker i badrummet? Tycker marmor/kakel-lösningen ser schysst ut, hade varit kul att se helheten då vi också står inför badrumsrenovering.
Antar att det är ett granitkeramik-klinker och inte natursten ni lagt in då?Kolmården M
Snyggt. Jag har också en fogsträng kvar vid handfatet i gästtoaletten. Ca 40cm som ska fogas, 4,5år sen toaletten blev klar i övrigtTack!
Haha, helt klart. Och ”kul att bada”
Tack!
Körde Kolmården M (grönaktig ton) i 15x15. Vita stavarna är lite slagna vilket gör att ljuset faller lite spännande och det blir inte så sterilt. Skivan är i betong (ja, ja jag SKA foga) och så måttbeställde vi en spegel som täcker hela väggen bakom.
Klinkersen är sjukt fin. Riktigt nöjd.
Stämmer bra. Även ”marmorn” på väggarna är granitkeramik.Antar att det är ett granitkeramik-klinker och inte natursten ni lagt in då?
Några fler här med erfarenhet av natursten (kalksten eller marmor) i badrum? Tycker att de flesta återförsäljare av kakel och klinker valt att fokusera på granitkeramik. Vill gärna förstå hur pass svårskött natursten faktiskt är för att avgöra om det är aktuellt eller inte.
Edit: tar gärna emot andra tips på vad man bör och inte bör göra vid val av material och praktiska funktioner vid renovering av badrum. Bilder uppskattas!
Vilket jobb du lagt ner. Otroligt imponerad! Väldigt fint ställe du har!Tack!
Haha, helt klart. Och ”kul att bada”
Tack!
Körde Kolmården M (grönaktig ton) i 15x15. Vita stavarna är lite slagna vilket gör att ljuset faller lite spännande och det blir inte så sterilt. Skivan är i betong (ja, ja jag SKA foga) och så måttbeställde vi en spegel som täcker hela väggen bakom.
Klinkersen är sjukt fin. Riktigt nöjd.
Snyggt jobbat. Går också i tankarna om stenkista. Vad använde du? Tar gärna emot tips för mitt projekt!Haft lite låg motivation ett tag men några projekt har det blivit sen förra uppdateringen i alla fall.
Todos i närtid:
Renovera vardagsrummet
Bygga garage
Snyggt jobbat. Går också i tankarna om stenkista. Vad använde du? Tar gärna emot tips för mitt projekt!
Jädra fint läge!Ny brygga och trapp till altan på plats. Mycket trallande det senaste.
Inget att klaga överJädra fint läge!
8-16 makadam, markduk, 2.5-tons grävare och barnvakt
Finns någon variant med kista i plast som säkert är modernare och smartare men jag körde old school. Kollade någon tabell hur stor kista som behövs för takets storlek och så drog jag dagvatten och dränering till den. Inte svämmat över än i alla fall.
Vi tyckte att stenkistorna som erbjöds var dyra att få fixade. Tittade på Biltemas grejer som alternativ men valde att göra en brun som stenkista. 4m djup. Förhoppningen var en vattenfylld brun att nyttja till trädgårdens bevattning men vi grävde hål på lerlagret i botten på brunnen. Avrinningen funkar med andra ord super från hustaket. Blev lite billigt men oavsett regnmängd bär vi aldrig stöta på problem.8-16 makadam, markduk, 2.5-tons grävare och barnvakt
Finns någon variant med kista i plast som säkert är modernare och smartare men jag körde old school. Kollade någon tabell hur stor kista som behövs för takets storlek och så drog jag dagvatten och dränering till den. Inte svämmat över än i alla fall.