• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Golvet färdigt, fogarna skrubbade och tvättade. Så nu är det dags att ersätta de gamla rangliga trähyllorna med pulverlackade stålhyllor.

IMG_8766.jpeg

Hade mätt ut att det skulle få plats två raka och två hörnhyllor…
IMG_8790.jpeg

Gick precis in om man klämde in dem med kofot, typ 1-2 mm marginal i bästa fall. 😅

Sen avsluta denna delen av projektet med att fylla på hyllorna med lite öl. Få se nu vilken jag väljer för en att inviga förrådet.
IMG_8800.jpeg

Nån som har koll på någon bra besiktningsman för lägenheter i Göteborg med rimliga priser?

Strömbrytare/”lampknappar”, vad kör ni för några? I lägenheten jag bor i dag (90-tal) så har jag väldigt ”flimsiga” och plastiga, oskön känsla.
I nya så vill jag ha något som känns skönt att trycka på… Inte alu/mässing säger fru pga fettfläckar… Porslin eller annat än tunn plastig plast.

Senast ändrad:
Strömbrytare/”lampknappar”, vad kör ni för några? I lägenheten jag bor i dag (90-tal) så har jag väldigt ”flimsiga” och plastiga, oskön känsla.
I nya så vill jag ha något som känns skönt att trycka på… Inte alu/mässing säger fru pga fettfläckar… Porslin eller annat än tunn plastig plast.
Min favorit är ELKO Plus. Är i plast, men bra känsla. En liten ”bulle” på knapparna som gör dom behagliga. Om man vill ha vriddimmer så är även dom snygga med sin mindre ratt.

Ett rätt modernt designuttryck, men gillar man stilen så är kvaliteten kanon.

Min favorit är ELKO Plus. Är i plast, men bra känsla. En liten ”bulle” på knapparna som gör dom behagliga. Om man vill ha vriddimmer så är även dom snygga med sin mindre ratt.

Ett rätt modernt designuttryck, men gillar man stilen så är kvaliteten kanon.
Tusen tack, det bör täcka vårat behov väl och tacksamt pris!

Tusen tack, det bör täcka vårat behov väl och tacksamt pris!
Absolut, prisvärda, och på många platser i landet lite ovanliga. Dvs alla grannar har inte samma, vilket jag tycker är trevligt. Men känn på dom innan ni bestämmer er. Ramarna har ju rätt vassa hörn, men där pillar man ju inte. Utan mjuk o behaglig knapp.

Sen tycker jag alltid att man ska byta vägguttagen också till samma serie för att få ihop helheten. Där har Plus serien fina kombinationer på uttag, kombiramar mm.

Oavsett vad ni väljer så får du gärna lägga in nån bild här när det är klart. 👍🏽

Absolut, prisvärda, och på många platser i landet lite ovanliga. Dvs alla grannar har inte samma, vilket jag tycker är trevligt. Men känn på dom innan ni bestämmer er. Ramarna har ju rätt vassa hörn, men där pillar man ju inte. Utan mjuk o behaglig knapp.

Sen tycker jag alltid att man ska byta vägguttagen också till samma serie för att få ihop helheten. Där har Plus serien fina kombinationer på uttag, kombiramar mm.

Oavsett vad ni väljer så får du gärna lägga in nån bild här när det är klart. 👍🏽
Tack igen, inflytt först om en månad och ska ytrenovera det mesta själv som glad amatör, 125m2. Återkommer nog tidigast i vinter. 😄

Kanske inte det billigaste alternativet, men vi valde Jung när vi renoverade huset. Vi har en kombination av serierna LS 990 och LS 1912 och är väldigt nöjda – både med funktion och estetik.

Oavsett vilket fabrikat du väljer vill jag varmt rekommendera att installera eluttag med separat USB-C-port. Det behövs såklart inte överallt, men på platser där du ofta laddar saker är det riktigt smidigt. Det ser prydligt ut och du slipper blockera ett vanligt uttag med en laddare.

Screenshot 2025-05-13 at 22.20.29.jpg
(Printscreen från Jungs hemsida som exempel - denna lösning har vi)

Vänliga hälsningar,
Martin

Tillbaka
Topp