Biltemas sopsäcksramar stående i tvättstugan. Jag skulle också vilja hitta en bättre lösning ..
Ikea har plastlådor med uppvikbart samt avtagbart lock som är praktiska. Kör med såna.
Tack, dock inget jag vill ha i köket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Biltemas sopsäcksramar stående i tvättstugan. Jag skulle också vilja hitta en bättre lösning ..
Ikea har plastlådor med uppvikbart samt avtagbart lock som är praktiska. Kör med såna.
Tack, dock inget jag vill ha i köket.![]()
Vitlasera helt klart!![]()
Har snickrat på ett räcke ikväll, vitmåla eller vitlasera?![]()
Vitlasera helt klart!
Helvete vilka fina jobb ni gör. Har gått från elektrikeryrket till innesäljare på elgrossist så jag hoppas att kontorstjänsten kommer få mig att bli sugen på att renovera hemma, nästa steg är att sänka taket och fixa sovrummet. Har ni bra idéer på hur man får till ett schysst sovrum?
Jag har snöat in lite på att ha "spegelpaneler" (heter det så?) på väggarna, alltså ramar på väggen av en liten list. Min fråga blir då, fungerar det i en bostad från 1959?
Kolla här,
https://snickargladjensveranda.com/category/renovering/ och
https://www.buildor.se/media/catalog/product/l/u/lundbergs_panel_soliden_vit.jpg
Spegelpanelen i grått och en sån tapet är rykande läckert, dock med viss tvekan pga att det är väl mer sekelskifte än 50tal? Frågan går ut till er klocknördar med känsla för inredning och bostäder..
Är golvet vitaliserat och trappräcket vitt? skulle köra på vitt då räcket och trappräcket möter varandra. Men testa lasera först. Lättare att måla över laserrat än at lasera målat trä.![]()
Nu jäklar
![]()
Markentrepenören kommer förhoppningsvis i veckan och börjar smått. Blir lite mer jobb för honom än bara grunden. Har bett honom förbereda för en parkeringsplats bredvid garaget, vilket innebär att en kulle/sluttning som finns skall skrapas bort. Ber honom göra en ränna för mur i samband med detta. Sen bygger vi stödmur och kommande garage själva.
Muren blir nog stenbolagets Haga Mini, halvmeter hög
Hur kommer garaget att se ut/användas? Typ uppvärmning, storlek osv
Postar en bild på ritning senare.
Men det är ett litet garage får tyvärr inte bygga större pga detaljplanen. Utvändigt mått 6130x4520 38grader tak, 145mm stomme, loft(ca 9kvm) går tyvärr bara att få 120mm isolering i taket, 800x600, lucka i gavel, brandklassad dörr, öppningsbart fönster, Crawford Superior 42 3m port med portautomatik. Blir nog en Mitsubishi luft värmepump.
Grund blir med 200mm isolering, 140mm
syllbalk, brunn(för avrinning) kopplad till stenkista.
Kommer använda garaget främst för att ha bil i den samt för rekond/polering samt en del förvaring.
Har kikat på Ef25 och SF35, skall kolla in FH35 och 50. Kommer försöka ligga på 10-12 grader på vintertid.Jag har satt två Fh35 och en fh50 i höstas och dom funkar skitbra! Sett till vad dom kostar så är det en finfin investering.
Du kan ju "råka" placera ett attefallshus väldigt nära garaget och sedan kan väggen "försvinna" efter ett tag. Sånt gör hela mitt område för att kringå detaljplanen. Alternativet är att låta garagets grund sammanfalla med huset och räkna det som utbyggnad av huset men det funkar ju bara om du inte maxat plattans yta till själva huset.Postar en bild på ritning senare.
Men det är ett litet garage får tyvärr inte bygga större pga detaljplanen. Utvändigt mått 6130x4520 38grader tak, 145mm stomme, loft(ca 9kvm) går tyvärr bara att få 120mm isolering i taket, 800x600, lucka i gavel, brandklassad dörr, öppningsbart fönster, Crawford Superior 42 3m port med portautomatik. Blir nog en Mitsubishi luft värmepump.
Grund blir med 200mm isolering, 140mm
syllbalk, brunn(för avrinning) kopplad till stenkista.
Kommer använda garaget främst för att ha bil i den samt för rekond/polering samt en del förvaring.
Du kan ju "råka" placera ett attefallshus väldigt nära garaget och sedan kan väggen "försvinna" efter ett tag. Sånt gör hela mitt område för att kringå detaljplanen. Alternativet är att låta garagets grund sammanfalla med huset och räkna det som utbyggnad av huset men det funkar ju bara om du inte maxat plattans yta till själva huset.
Ardex är apdyrtOnödigt dyrt eller hur tänkte du?
Tur att jag har rabatt dåArdex är apdyrt![]()
Tur att jag har rabatt då![]()
Du skulle valt att svara på min förfrågan om markarbete som jag skickade 2016 medDu skulle köpt ByggMax egna...![]()
Du skulle valt att svara på min förfrågan om markarbete som jag skickade 2016 med
Sometimes you do or you don't, done is done
Förlåt min vän, det måste jag helt ha missat! Var skedde detta? Sålt firman men är fortfarande en jävel på markarbeten. PMa gärna om du har några funderingar!![]()
skickade PM när det begav sig
Hade nu också behövt ha hjälp med grunden till garaget samt ytterligare markarbeten, men har nu sagt till markisen som gjorde arbetet för huset göra grunden för garaget. I am being robbed brother