Desmond_Malone
Silver
Blir ca 110m2 . 200-300 blir en rejäl terass det.
Vi började skissa på runt 100m2 men det slutade runt 200m2 när vi byggda altan förra året, helt klart värt det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle gärna bygga större, tyvärr är våran tomt korkat gjord. Blir 8x5m på gaveln av huset där vårat uterum ska vara, och ett enkelt trädäck på ca 70-80m2 på baksidan.Vi började skissa på runt 100m2 men det slutade runt 200m2 när vi byggda altan förra året, helt klart värt det!
Skulle gärna bygga större, tyvärr är våran tomt korkat gjord. Blir 8x5m på gaveln av huset där vårat uterum ska vara, och ett enkelt trädäck på ca 70-80m2 på baksidan.
Det är vardagsrum och till höger kök! Terassdörrarna är skjutdörrar. Hela huset är på 92 kvm så det finns inte jättemycket yta att spela på.
Skippa fulölen, bättre öl bättre arbetare....(i ett tag i alla fall )Får nog köpa 10 flak fulöl till bygghjälpen. Själv får jag nog hålla mig nykter, viss risk att det blir fuskbygge annars
Härligt!Snart är man med uterum...
Grattis! Kan inte hjälpa dig med frågorna men nyfiken på vad som fick dig att ge upp stan för landet?Har vunnit budgivning på en tegelvilla från -65. Lämnar storstaden för livet på landet i södra Hälsingland
I värsta fall blir det nytt badrum med stambyte och byte av yttertak. I bästa fall lite golvläggning, målning och tapetsering.
Några tips på prisvärd flyttfirma? Det är ca 30 mil enkel resa. Har annars kollat på att hyra lastbil för b-kort från Rent a wreck och köra vid två tillfällen.
Tack! Ett lugnare tempo på gott och ont, mest på gott Sanslöst mycket billigare boende och därmed mer pengar i fickan och möjlighet att gå ner i tid på jobbet för sambon. Det är väl dom främsta anledningarna. Sedan kommer vi båda från krokarna därikring.Grattis! Kan inte hjälpa dig med frågorna men nyfiken på vad som fick dig att ge upp stan för landet?
Grattis till en tillvaro med mindre Stockholm(are)!Tack! Ett lugnare tempo på gott och ont, mest på gott Sanslöst mycket billigare boende och därmed mer pengar i fickan och möjlighet att gå ner i tid på jobbet för sambon. Det är väl dom främsta anledningarna. Sedan kommer vi båda från krokarna därikring.
Grattis! Kan inte hjälpa dig med frågorna men nyfiken på vad som fick dig att ge upp stan för landet?
Man får ju så mycket mer för slantarna utanför storstäderna när det gäller boende men jag tror att största orsaken är att man vill åt en annan, lite mindre hetsig livsstil. Själv gillar jag Stockholm men fördelarna vägde över åt landet.Helt sjukt vad mycket stadsmänniskor som flyttar hit till inlandet på sistone.
I min hemby ett par mil härifrån har fått en 30% befolkningsökning på ett år av inflyttade Stockholmare..,
Man får ju så mycket mer för slantarna utanför storstäderna när det gäller boende men jag tror att största orsaken är att man vill åt en annan, lite mindre hetsig livsstil. Själv gillar jag Stockholm men fördelarna vägde över åt landet.
Alltid tyckt sånt är spännnade, skulle i vissa lägen kunna tänka mig en ö nånstans ute i skärgården för att nå samma lugn.Helt sjukt vad mycket stadsmänniskor som flyttar hit till inlandet på sistone.
I min hemby ett par mil härifrån har fått en 30% befolkningsökning på ett år av inflyttade Stockholmare..,
Vad för spottar har du köpt?Glesen är ju inte så djup. Går det ens att ha spotarna eller måste jag sänka ner innertaket med 45x45 reglar? Ovanför kommer plast samt isolering. Måste det finnas boxar för spotarna?
Vad för spottar har du köpt?
Finns downlights som är gjorda för att sitta smack mot isolering.
Glesen är ju inte så djup. Går det ens att ha spotarna eller måste jag sänka ner innertaket med 45x45 reglar? Ovanför kommer plast samt isolering. Måste det finnas boxar för spotarna?
Stiligt, kul med limträ!
Vi går igenom design och konstruktion av ett av sommarens projekt. Det är en carport med stomme i limträ och takbalkar av lättbalk. Fasad i ribb, litet förråd i mitten på östra gaveln, infällda spotlights i undertak.
Marken ska initialt bestå av paddat bärlager - 0-32 bergkross för att sommaren därpå plattsättas.
Konstruktionen byggs på nedgrävda plintar.
Nu är väll frågan kanske besvarad men du kan ju annars montera ljusboxar innan du sätter upp gipset?Har inte köpt några ännu.
Stiligt, kul med limträ!
Funderat på stående ribbor istället? Kortare spann så man kommer ej se om de inte blir riktigt rakt vilket kommer bli väldigt tydligt om ni kör horisontella de Tänker där c-c är större vid bilarna främst.
OT: Vad är det för program/app?
Första bilden var mer en förstudie, här är en mer komplett. Mellan stolparna kommer det att vara en centrerad stående ribb för att undvika just det du beskriver. Ett CC på ca 1200 brukar bli bra om man vill ha en spikrak ribbvägg.
IOM att det byggs på plint så kommer det ändå att se ut som skit med åren, så det är väl som det är.
Har vunnit budgivning på en tegelvilla från -65. Lämnar storstaden för livet på landet i södra Hälsingland
I värsta fall blir det nytt badrum med stambyte och byte av yttertak. I bästa fall lite golvläggning, målning och tapetsering.
Några tips på prisvärd flyttfirma? Det är ca 30 mil enkel resa. Har annars kollat på att hyra lastbil för b-kort från Rent a wreck och köra vid två tillfällen.
Har ej bestämt hur vi gör än. Från hus till hus. Krävs två vändor med lastbil för b-kort. Beror på hur mycket det skiljer i pris i slutändan.Grattis!
Varför inte flytta lasset själva? Eller flyttar ni redan från hus till hus?
Hyr två lastbilar och kör 1 vända.Har ej bestämt hur vi gör än. Från hus till hus. Krävs två vändor med lastbil för b-kort. Beror på hur mycket det skiljer i pris i slutändan.
Betala för jobbet och dra av mot en förmodad vinst på förra boendet? Jävligt skönt o få det snabbt gjort. Att flytta är bra jävla drygt ändå.Har ej bestämt hur vi gör än. Från hus till hus. Krävs två vändor med lastbil för b-kort. Beror på hur mycket det skiljer i pris i slutändan.