Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt golv......supernice.....men de där mattorna fekkar ju upp det hela......bara elda upp.....Jag är verkligen sämst på att komma ihåg att fota men vi var på landet och körde ut köket. Givetvis spanade vi in golven och det blev precis som vi tänkt oss!
Det är inte helt jämt i färgen utan har lite skiftningar och ränder vilket vi gillar.
Självklart är själva golvet jämt (på millimetern) och det blir pang bra med mattorna!
Dom ligger uppochned på bilden dock..
Vi har i familjen använt oss av två killar som jobbar på Ångtvättbilen. De slipade mina golv, mammas golv, har behandlat betonggolven på landet och sen har de slipat hos några kompisar till mig. Kan förmedla nummer om så önskas.
Grymt golv......supernice.....men de där mattorna fekkar ju upp det hela......bara elda upp.....
Lejde ut murbyggandet. Hade inte hunnit eller orkat.
Kommer ett skift till med sten så att vi kommer över nedre delen på sockeln.
Hade även velat få en trapp till groventren , men det är just där vi kommer svänga in med bil för att komma förbi garaget. Får se om det går att lösa något senare. Blir en trapp till altanen i alla fall.
Fixar till med jord som motfyllnad till sommaren.
Hann inte tänka på belysning. Skall se om jag hittar ett 12v system som går att få dit på något enkelt sätt.
Sjukt att ni kan gjuta och sätta mur redan nu.
Här är det ett tag kvar.
Idag är den stora dagen
Resning som gäller.....
Ligger bara sylltätning mellan väggblock och klack.Hur monteras blocken i plattan? Sitter syllen i blocken eller monterar du den innan blocken?
Gick lite långsammare än planerat. Vi var bara 2 pers fram till 10.
Imorgon skall återstående hammarband på, blocken fästas i klacken, sen skall vinklar för takstolar upp, takstolar, gavlar och spont. Får se om vi hinner med bär och spikläkt. Får inte pannorna förens tisdag.
3mSer bra ut!
Vad är öppningsmåttet för porten?
Går segt men imorgon ska Fan läkt och papp på
Najs med vindsluckan.
Dra upp ett eluttag så kan du ha ett fläktelement och ett flak 10,0% stark där då kärringen är på sämre humör. Rulla ut ett liggunderlag och dra upp en router så slipper du slösa 4G
Najs med vindsluckan.
Dra upp ett eluttag så kan du ha ett fläktelement och ett flak 10,0% stark där då kärringen är på sämre humör. Rulla ut ett liggunderlag och dra upp en router så slipper du slösa 4G
Ring LlentabBehöver bygga en logistikhall, ca 1000 kvm.
Någon med input? Skulle behöva bolla lite
Att hitta leverantör av själva hallen är det mindre problemet. Skulle behöva bolla lite rent allmänt.
Snyggt!Nu jävlar.
Jag hade nog tagit dit en besiktningsman. Detta borde ju rimligtvis falla under ”dold skada”Hur vet man om sprickbildningar i väggar är "normalt" och när det är fara på färde?
Är i startgroparna att renovera ett gavelradhus som ligger i backe där det dels har varit problem med att marken rör sig så pass att ytterväggen blev tvungen att återfästas och nu spränger de dagligen för Förbifart Stockholm.
Har bara kommit till att börja riva ner gamla tapeter. De två första bilderna är från vardagsrummet där det är blåbetongblock i ytterväggen och de två inta är från en liten toalett på nedervåningen som ligger mitt inne på planet.
Kanske. Att ett gammalt hus har satt sig kan också väl ligga inom ramen för vad man kan förvänta sig.Jag hade nog tagit dit en besiktningsman. Detta borde ju rimligtvis falla under ”dold skada”
Ja vill nog påstå att den typen av sprickor tyvärr är ganska normala i äldre murade hus från 70-80-talet o tidigare. Fick lära mig av en målare att ett sätt att ”gömma” sprickorna är att först mjukfigs själva sprickan och sedan limma över en rejäl bit glasfiberväv (obs inte bara en skarvremsa utan en hel våd, 60 - 100 cm bred!), som man sedan bredspacklar noga innan ev målning eller ny tapet sätts upp.Hur vet man om sprickbildningar i väggar är "normalt" och när det är fara på färde?
Är i startgroparna att renovera ett gavelradhus som ligger i backe där det dels har varit problem med att marken rör sig så pass att ytterväggen blev tvungen att återfästas och nu spränger de dagligen för Förbifart Stockholm.
Har bara kommit till att börja riva ner gamla tapeter. De två första bilderna är från vardagsrummet där det är blåbetongblock i ytterväggen och de två inta är från en liten toalett på nedervåningen som ligger mitt inne på planet.