Norrlänningen
Guld
Bästa är när man tror man är klar men märker att man fryser när man ska kliva ur duschen, så man går tillbaka in för en stund till.
Lol, fan vad bisarrt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa är när man tror man är klar men märker att man fryser när man ska kliva ur duschen, så man går tillbaka in för en stund till.
Lite småroligt att jaga sekunder i vardagen samtidigt som man bor 50 min från arbetet Tänk så mycket fritid du skulle ha om du bodde närmare jobbet, men jag antar att du gjort effektiviseringen till en sport.
För att kunna planera uppvaknandet noggrant så håller jag på med en tidsstudie för att bestämma gångordningen i uppvakningsprocessen.
Moccamaster Cup 1 behöver 4 minuter och 18 sekunder för att brygga 300ml kaffe (Till detta använder jag 18g kaffe/parentes).
Resan till arbetet tar 50 minuter och därför är det även viktigt att de medföljande engångsmuggarna klarar minst 50 minuter utan att kaffe tränger igenom muggens botten. Efter 12 minuter syns inget tecken på läckage. Muggen ska stå under dagen med kontroll var 30 minut, för en risk jag kan se är att jag glömmer en engångsmugg i bilens mugghållare när jag går in på jobbet och åtta timmar senare komma ut för att konstatera att skiten har läkt kaffe inuti bilens mugghållare.
Ett alternativ är givetvis termosmugg i rostfritt stål, då eliminerar man risk för läckage samt dålig smak vilket är vanligt i termosmugg. Nackdelen är den extra arbetstid det tar vid disk och underhåll av muggen, därför undersöker jag engångsmuggens kvalitet och egenskaper först.
Uppvakningsprocessen ser i grova drag ut som följer:
04:40 - Väckare
04:41 - Starta kaffebryggare
04:41-04:44 - Dusch
04:45-04:47 - Påklädning
04:47-04:49 - Allmän vård (hår, borsta tänderna osv)
04:49-04:50 - Utgång och igångkörande av bil
Kvällen innan har jag laddat kaffebryggaren med exakta mått, lagt fram kläder och tillbehör.
Detta sker på husets nedre plan där entrén också befinner sig, för att inte störa övrig familj som förhoppningsvis kan sova över detta.
Jag tar gärna emot tips på vad jag kan göra för att kapa tid och ändå bibehålla kvalitet och säkerhet i skedet uppvaknande - Ingång på arbetsplats.
Lite småroligt att jaga sekunder i vardagen samtidigt som man bor 50 min från arbetet Tänk så mycket fritid du skulle ha om du bodde närmare jobbet, men jag antar att du gjort effektiviseringen till en sport.
Någon som har tips på golvläggare/plattsättare som lägger klinkers? 15 kvm kök i Stockholm.
Bra ordnat. Men synd på taket det var fint som det var juBörjar bli klar nu med ekonomidelen nu, har gjort allt i resten av huset.
Hade egentligen inte tänkt att göra så mycket där då jag redan målat hallen men en lukt som aldrig gav sig gjorde att vi bröt upp golvet och hittade isolering direkt på plattan. Efter 45år luktade det rätt unket. Så nu är det nya reglar och skivor med luftspalt under. Kommer även ventilationssocklar sen.
Vid inflyttning:
Nästan klart (lister ska dit och dörren ska bli svart):
Vid inflyttning:
Nästan klart:
Någon som har tips på golvläggare/plattsättare som lägger klinkers? 15 kvm kök i Stockholm.
Bra ordnat. Men synd på taket det var fint som det var ju
Och på den fina ytterdörren (och glasbetongen?)Bra ordnat. Men synd på taket det var fint som det var ju
Blir fint Empa, hur går det med rummet i slutet på korridoren?Börjar bli klar nu med ekonomidelen nu, har gjort allt i resten av huset.
Hade egentligen inte tänkt att göra så mycket där då jag redan målat hallen men en lukt som aldrig gav sig gjorde att vi bröt upp golvet och hittade isolering direkt på plattan. Efter 45år luktade det rätt unket. Så nu är det nya reglar och skivor med luftspalt under. Kommer även ventilationssocklar sen.
Vid inflyttning:
Vid inflyttning:
Nästan klart:
Och på den fina ytterdörren (och glasbetongen?)
Blir fint Empa, hur går det med rummet i slutet på korridoren?
Nope. En del saker gör vi själva men det mesta gör byggfirmanNice, bygger du själv?
Börjar bli klar nu med ekonomidelen nu, har gjort allt i resten av huset.
Vid inflyttning:
Vid inflyttning:
Nästan klart:
Frugan kör hårt på firandet?
Trodde det var multivitamin man körde..Hon kör ju höger vänster. Hembränt i högern, Bravo apelsinjuice i vänstern.
Vet inte vad som är vidrigast...hembränt eller juice från koncentrat....Hon kör ju höger vänster. Hembränt i högern, Bravo apelsinjuice i vänstern.
Tänkte "fan vad snabba ni är"Nope. En del saker gör vi själva men det mesta gör byggfirman
Trodde det var multivitamin man körde..