McOak
Basic
..Tropicana hela månadenDen gröna från Tyskland menar du?
Multivitamin innan den 25e, Bravo 2l efter den 25e.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
..Tropicana hela månadenDen gröna från Tyskland menar du?
Hahaha, ja det var den jag menade, många minnen från den dryckenDen gröna från Tyskland menar du?
Shoppade lite verktyg idag!
Klyvsåg, sänksåg samt en ny skruvdragare. Den gamla 18T får agera backup även om det inte är något direkt fel på den, men den håller på att se för hemsk ut.
Fint ska det va
Mmmm inte alls avisJävlar vad fint!
Får inte verka fattigt som min granne sa.
Jag har tummen mitt i handen och lejer ur så jävla mycket jag kan. Har försökt mig på diverse projekt under åren men blir ALLTID lika förbannad på mig själv när det inte blir bra och man får leva med skiten. Kan man ska man, annars är det bättre att stimulera ekonomin.Har tänkt bygga en bokylla/garderob på en vägg i lägenheten, men är inte särskilt händig. Vet inte om det är värt att ge sig på det själv eller om man ska leja ut?
Har tänkt att det ska se ut ungefär så här fast lite djupare.
Är väl lite det spåret jag är inne på...Jag har tummen mitt i handen och lejer ur så jävla mycket jag kan. Har försökt mig på diverse projekt under åren men blir ALLTID lika förbannad på mig själv när det inte blir bra och man får leva med skiten. Kan man ska man, annars är det bättre att stimulera ekonomin.
Jag gjorde något iknande, dock hade jag befintlig marksten när vi byggde trallen och det blev ett jäkla meck att fixa till det mot trallen efteråt.Dum fråga kanske men finns ju många hemapulare här så testar; vi ska ta bort gräset på vår "tomtyta" och har tänkt ersätta det med marksten och trädäck/trall. Det kommer bli ungefär 50/50 och de ska alltså mötas s.a.s funderar därmed på vilket som man bör ta först, fixa trall och sedan ta marksten eller lägga all sten först.
Misstänker att man nog kanske ska ta stenen först men kommer inte orka/hinna båda i år och hade helust haft trallen klar i år då det ger mest mervärde (där möbler osv ska stå intill huset). Men tar gärna lite input så man inte gör bort sig hårt
Du får muta antingen @Norrlänningen eller @MaziK med bira och käk mot att en av dem (eller båda?) kommer och hjälper digHar tänkt bygga en bokylla/garderob på en vägg i lägenheten, men är inte särskilt händig. Vet inte om det är värt att ge sig på det själv eller om man ska leja ut?
Ot: @Norrlänningen , apropå tidsbesparing, utgår i från att du har helskägg?
Dum fråga kanske men finns ju många hemapulare här så testar; vi ska ta bort gräset på vår "tomtyta" och har tänkt ersätta det med marksten och trädäck/trall. Det kommer bli ungefär 50/50 och de ska alltså mötas s.a.s funderar därmed på vilket som man bör ta först, fixa trall och sedan ta marksten eller lägga all sten först.
Misstänker att man nog kanske ska ta stenen först men kommer inte orka/hinna båda i år och hade helust haft trallen klar i år då det ger mest mervärde (där möbler osv ska stå intill huset). Men tar gärna lite input så man inte gör bort sig hårt
Har tänkt bygga en bokylla/garderob på en vägg i lägenheten, men är inte särskilt händig. Vet inte om det är värt att ge sig på det själv eller om man ska leja ut?
Du får muta antingen @Norrlänningen eller @MaziK med bira och käk mot att en av dem (eller båda?) kommer och hjälper dig
https://www.verktygsproffsen.se/produkt/Festool-Dominofras-XL-DF-700
Beställ denna, samt MDF i den dimension du vill ha, sen kommer ditt hus att vara fyllt av proffsiga platsbyggda konstruktioner. Jag kan inte nog understryka hur viktig dominofräsen är för detta ändamål.
Har testat men jag ser om möjligt ännu jävligare ut i glesvuxet helskägg, men tanken är god och av exakt den anledningen du nämner har jag testat och utvärderat helskägg.
Trallen blev klar igår kväll och ska Sioo-behandlas nu ikväll för att den ska bli snyggt silvergrå. Stolparna till glasräcket skickas förmodligen idag så med lite tur kan dom monteras innan helgen.
Sen måttar jag glaset och då kvarstår bara lite belysning och eluttag och då kan vi använda uteplatsen hela sommaren! Typ första gången någonsin som man är ute i god tid med något.
På sidan av trallen och ned för plåten som sitter under trallen ska jag montera en täckbräda som målas i fasadens färg för att dölja plåt, bärlina och trall.
Jävlar vad fint!
Ok tack för input, låter ju iofs ganska logiskt, fördelen är att jag ska leja bort stensättningen men göra trallen självVad du än gör så lägg stenen först. Jag har testat det omvända och jag kan säga att det är jävligt enkelt att klyva bort någon centimeter från en trallbräda motför att klyva bort någon centimeter från en drös markstenar.
Skulle tro att det är för att sätta höjden på reglarna? Taket ser ganska ojämnt utGrymt
Bra jobbat.
De där stavarna i reglarna vad är de till. Ser två olika varianter?
Är väl lite det spåret jag är inne på...
Grymt
Bra jobbat.
De där stavarna i reglarna vad är de till. Ser två olika varianter?
Skulle tro att det är för att sätta höjden på reglarna? Taket ser ganska ojämnt ut
Har du nån länk eller dylikt till de grejerna? Har en trall att bygga på dåligt underlag...Det är plastskruvar som
Det stämmer.
Man justerar reglarnas höjd på ojämnt underlag, eller som i detta fallet för att trallen ska vara horisontel och undertaket ha taklutning för regnvattnet.