Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt bra!En lite ovanligare Tradition med automatiskt verk och retrogradsekund. Lagom till nyårsfirandet.
Mer Breguet åt folket. Det är fan ordning och reda på deras prylarEn bättre bild
Mer Breguet åt folket. Det är fan ordning och reda på deras prylar
Vad säger du om finishen? Du har ju lite godis att jämföra med.Några detaljbilder av det fina hantverket.
Alltså den där är verkligen helt magisk. Inte nog med att tavel-layouten är magisk, all finish är ju prickfri av bilderna att döma. Att den sedan har parachute-lösningen gör ju den än mer snaskig.Några detaljbilder av det fina hantverket.
Vad säger du om finishen? Du har ju lite godis att jämföra med.
Alltså den där är verkligen helt magisk. Inte nog med att tavel-layouten är magisk, all finish är ju prickfri av bilderna att döma. Att den sedan har parachute-lösningen gör ju den än mer snaskig.
Ofattbart hur lite uppmärksamhet Breguet får.
Lite tokig är jag när det gäller finishen, ja. Kan säga att makrobilderna förvånade mig. Hade inte förväntat mig att verket är nästan helt handfinisherat. Det finns invändiga vinklar på några ställen som tyder på handgjord anglage. Även ekrarna på kugghjulen är avfasade. Också något en maskin inte kan åstadkomma. Svartpolerade delar finns i något mindre utsträckning än man kan önska men ändå. Balanshjulet har fyra skruvar i guld. Balansfjäderns infästning är av högsta nivå. Samtliga skruvskallar är avfasade runt om samt i skåran. Breguet-logotypen på verket och rotorn samt siffrorna för sekundvisaren är handgraverade.
Med andra ord är standarden på verket och dess bearbetning oerhört hög. Toppklass. Men utförandet är inte lika fanatiskt som på Moritz Grossmann. Men det kanske inte är helt rimligt att jämföra märken såhär. Sedan tror jag att Breguet själv inte brydde sig speciellt mycket om att ha den absolut perfekta finishen. Lite slarv var helt ok så länge det inte påverkade funktionen. Hantverk.
Håller med. Den är oerhört underskattad. Samtidigt som 7097, den aktuella versionen, listar €37100... Konstigt nog verkar min version har haft en ännu högre prislapp på €41600. Det är också fler juveler i mitt verk, 41 kontra 38, så några förändringar lär ha skett under tiden.
Är rubbet i 18k guld om man bortser från skruvar och dylika?
Tack för ett utförligt svar. Har inte riktigt kunskapen/intresset än så kul att höra andras åsikt. Vill ju ha lillebror en dag. Inte blivit mindre sugen efter ditt köp.Lite tokig är jag när det gäller finishen, ja. Kan säga att makrobilderna förvånade mig. Hade inte förväntat mig att verket är nästan helt handfinisherat. Det finns invändiga vinklar på några ställen som tyder på handgjord anglage. Även ekrarna på kugghjulen är avfasade. Också något en maskin inte kan åstadkomma. Svartpolerade delar finns i något mindre utsträckning än man kan önska men ändå. Balanshjulet har fyra skruvar i guld. Balansfjäderns infästning är av högsta nivå. Samtliga skruvskallar är avfasade runt om samt i skåran. Breguet-logotypen på verket och rotorn samt siffrorna för sekundvisaren är handgraverade.
Med andra ord är standarden på verket och dess bearbetning oerhört hög. Toppklass. Men utförandet är inte lika fanatiskt som på Moritz Grossmann. Men det kanske inte är helt rimligt att jämföra märken såhär. Sedan tror jag att Breguet själv inte brydde sig speciellt mycket om att ha den absolut perfekta finishen. Lite slarv var helt ok så länge det inte påverkade funktionen. Hantverk.
Håller med. Den är oerhört underskattad. Samtidigt som 7097, den aktuella versionen, listar €37100... Konstigt nog verkar min version har haft en ännu högre prislapp på €41600. Det är också fler juveler i mitt verk, 41 kontra 38, så några förändringar lär ha skett under tiden.
Vilken ref? Otroligt vacker!Piggar upp i det gråtrista vädret
Vilken ref? Otroligt vacker!
Den är lyckad tycker jag, dock aldrig provat den. Hur satt den tycker du? Är den 38 eller 40 mm?Lite testning
Tycker den ser ok ut på din handled. Bandhornen ser väldigt raka ut som kan påverka passformen tänker jag. Bra rabatt!@DukeNukem
Den är riktigt fin, en aning stor kändes det som på min 16cm handled, en del i det är väl rent optiskt då det blir mycket urtavla på denna modell.
Det är 38mm varianten. Jag borde tagit mer bilder.....tyvärr var den plastad på baksidan så var ju grumligt redan innan jag ens tagit nåt foto så det kändes inte som nån idé.
Nedsatt 40%!
Tackar, det är säkert en vanesak.Tycker den ser ok ut på din handled. Bandhornen ser väldigt raka ut som kan påverka passformen tänker jag. Bra rabatt!
Inget fel på bandhornen, klockan är en eller två storlekar för stor.Tackar, det är säkert en vanesak.
Ja det hade inte gjort nåt om bandhornen varit mer formade efter handleden.
Helt klart.
Håller helt med. Sett många kommentera samma. Unikt läge att göra en fantastisk modell och de har många grunder där, boett, layout, visare, vridring, men faller kort på en del detaljer, plus att de borde kört manuellt verk enligt mig. Sen är 18000$ för mycket också.Jag gillar verkligen breguet men vad i hela helvete har de rökt när de släpper igenom det datumfönstret i designprocessen?
Priset kan man ju tycka mycket om men det känns oundvikligt med den nivån på nya släpp från Breguet. Håller helt med om att de skulle skippat det helt men om de nu var tvungna känns det som det finns betydligt bättre sätt att göra det på. Och då har vi inte ens pratat om 42mm vs att den borde varit 39 men det kanske är föör uttjatat att reta sig påHåller helt med. Sett många kommentera samma. Unikt läge att göra en fantastisk modell och de har många grunder där, boett, layout, visare, vridring, men faller kort på en del detaljer, plus att de borde kört manuellt verk enligt mig. Sen är 18000$ för mycket också.
Om de prompt måste ha datum kunde de väl hållit sig till den "civila" versionen och lämnat den "militära" utan.
Nog för att breguet generellt bärs stort pga bandhorn osv men 30 känns ändå ganska smått va? Eller?En liten Classique på 30mm
Man bör föredra mindre ur, helt klart. Burit 33mm Piaget i ett par dagar och tycker inte det kändes konstigt, även om den är mindre. En vän knep en Calatrava 96 som mäter 31mm och har betydligt bitigare handleder än mig, skulle tro denna bär snarlikt.Nog för att breguet generellt bärs stort pga bandhorn osv men 30 känns ändå ganska smått va? Eller?