En liten Classique på 30mm
Riktigt trevlig. Tycker storleken ser helt ok ut, diskret elegant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En liten Classique på 30mm
En automatisk classique med datum. 5920. Vitguld.
Inte tokig alls.
Som alltid med Breguet finns det en massa fina detaljer. Som tex datum och visare i matchande färg.
Exakt. Konstruktions, detalj & finisheringsmässigt är det orimligt att den där kostar som den gör jämfört med några andra finmärken.
Så är det. Folk är alldeles för förtjusta i sportklockor, tror att det är det som sänker priserna på andrahandsmarknaden. Men klockentusiaster som uppskattar Breguet borde vara fler.
Jag får väl erkänna att Breguet nog är de klockor jag gillar bäst. Den enda ytterligare jag behöver är nog kronografen i platina med laxfärgad tavla jag visade i ett tidigare inlägg.
Tre absoluta keepers
I vitt guld så flyger den under radarn.Jag firar med en bild på denna mysklump som tyvärr fått vandra vidare. Stark skattesmitaraura hade den iaf.
Det kan jag tänka mig. Men jag vet inte om det viktigaste för mig med en marine på gummi är att den flyger under radarn. Känns mer som den man slänger på när man såsar runt i speedos i nån medelhavsstad med lite för många trivselkilon hängandesI vitt guld så flyger den under radarn.
Nope. Då och där har man en Rolex YMDet kan jag tänka mig. Men jag vet inte om det viktigaste för mig med en marine på gummi är att den flyger under radarn. Känns mer som den man slänger på när man såsar runt i speedos i nån medelhavsstad med lite för många trivselkilon hängandes
Tycker de är rätt hypade idag? Med all rätt men gått upp stadigt senaste tiden. Väntar på en dipp så man kan köpa det man vill ha.Tycker Breguet är sjukt underskattade. Troligtvis för att de inte är med på sport-spåret och kanske för de höga priserna, men annars har de allt från historia till riktigt komplicerade urverk.
Det här är min favorit om jag någonsin vinner jackpoten
Fast breguet brukar inte vara det märke som nämns i hypade kretsar, tänker instagram, youtube osv. Tenderar att vara sportmodeller från Rolex, AP, PP, Vacheron etc.Tycker de är rätt hypade idag? Med all rätt men gått upp stadigt senaste tiden. Väntar på en dipp så man kan köpa det man vill ha.
Märkt hypen på Cartier? Chaumet 10A? Piaget? Bara för något inte är helt mainstream betyder det inte att det inte kan vara hype.Fast breguet brukar inte vara det märke som nämns i hypade kretsar, tänker instagram, youtube osv. Tenderar att vara sportmodeller från Rolex, AP, PP, Vacheron etc.
Hype och mainstream tenderar att gå hand i hand. Kan hålla med dig om cartier men inte övriga. Håller fast vid att Breguet inte är mainstream eller hype.Märkt hypen på Cartier? Chaumet 10A? Piaget? Bara för något inte är helt mainstream betyder det inte att det inte kan vara hype.
Vem har nämnt mainstream? Om något ökar kraftigt i pris och får mycket mer utrymme på internet är det en hype, eller på god väg mot en. Breguet är inte Rolex eller Omega och kommer aldrig bli. Därför måste begrepp vara relativa. Sedan var man drar gränsen för att kalla något en hype är en annan sak. Det är dock knappast så att Breguet är bortglömda eller speciellt underskattade.Hype och mainstream tenderar att gå hand i hand. Kan hålla med dig om cartier men inte övriga. Håller fast vid att Breguet inte är mainstream eller hype.
Vem har nämnt mainstream? Om något ökar kraftigt i pris och får mycket mer utrymme på internet är det en hype, eller på god väg mot en. Breguet är inte Rolex eller Omega och kommer aldrig bli. Därför måste begrepp vara relativa. Sedan var man drar gränsen för att kalla något en hype är en annan sak. Det är dock knappast så att Breguet är bortglömda eller speciellt underskattade
Absolut inte bortglömda, menar snarare att de inte är igenkända av icke-entusiasiter. Medans nämnda märken som AP, PP, cartier etc känner de flesta till, och Rolex känner alla till.Vem har nämnt mainstream? Om något ökar kraftigt i pris och får mycket mer utrymme på internet är det en hype, eller på god väg mot en. Breguet är inte Rolex eller Omega och kommer aldrig bli. Därför måste begrepp vara relativa. Sedan var man drar gränsen för att kalla något en hype är en annan sak. Det är dock knappast så att Breguet är bortglömda eller speciellt underskattade.
Piaget är väldigt mycket hype just nu.Hype och mainstream tenderar att gå hand i hand. Kan hålla med dig om cartier men inte övriga. Håller fast vid att Breguet inte är mainstream eller hype.
Har vi någon med en 5907 på forumet som kan tänka sig att dela erfarenheter? Hur känns storleken jämfört med andra klockor? Jag har förstått att bandhornen är långa och att den således får en lång lug - lug-längd. Hur påverkar det känslan?
Otroligt vackra bilder! Det är just storleken jag är lite "orolig" över. Jag vill gärna att den bärs lite mindre, tänk typ 4/5-siffrig Datejust. Har du någon klocka du kan jämföra upplevda storleken med?Magiskt klocka.
Den bärs större än vad storleken vittnar om till följd av bandhornen. Visuellt blir den också större tack vara den ljusa tavlan.
Otroligt hantverk och underbar finish på urverket (säkerställa att du inte får den första utgåvan eftersom de hastat sig igenom modifieringen av kalibern).