• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låt oss prata Breguet

En liten Classique på 30mm

A85B73E2-B088-4603-8EFA-C0401E9C5994.jpeg
0AFD947B-ABC5-4714-AABF-6E54B70139F0.jpeg
C6D879EC-6C37-48EE-97ED-BAB3E4E0091A.jpeg

Riktigt trevlig. Tycker storleken ser helt ok ut, diskret elegant. 👍

Hade en otroligt vacker breguet 3787 BA men va omöjlig att få såld i Sverige när det väl va dags. 36 mm va alldeles för litet för min handled lyckades byta mot en submariner 116613ln något surt med tanke på ursprungliga värdet på klockan. Fick av svensk AD erbjudandet 65 tusen för den vilket jag ansåg va komiskt, då klockan kostade 500 tusen ny. Otroligt vackra klockor och Finnish.

Så är det. Folk är alldeles för förtjusta i sportklockor, tror att det är det som sänker priserna på andrahandsmarknaden. Men klockentusiaster som uppskattar Breguet borde vara fler.

En sån där är ju, typ objektivt, roligare än de flesta Calatrava tex. Har strax övertygat mig själv…

3237 har jag dock ett horn i sidan till där ’folk’ fått alldeles för bra smak och drivit prisbilden åt helt fel håll! :)

Tycker Breguet är sjukt underskattade. Troligtvis för att de inte är med på sport-spåret och kanske för de höga priserna, men annars har de allt från historia till riktigt komplicerade urverk.
Det här är min favorit om jag någonsin vinner jackpoten ;)

Bilagor

• breguet.jpg
    breguet.jpg
    74.4 KB · Visningar: 11
Tycker Breguet är sjukt underskattade. Troligtvis för att de inte är med på sport-spåret och kanske för de höga priserna, men annars har de allt från historia till riktigt komplicerade urverk.
Det här är min favorit om jag någonsin vinner jackpoten ;)
Tycker de är rätt hypade idag? Med all rätt men gått upp stadigt senaste tiden. Väntar på en dipp så man kan köpa det man vill ha.

Tycker de är rätt hypade idag? Med all rätt men gått upp stadigt senaste tiden. Väntar på en dipp så man kan köpa det man vill ha.
Fast breguet brukar inte vara det märke som nämns i hypade kretsar, tänker instagram, youtube osv. Tenderar att vara sportmodeller från Rolex, AP, PP, Vacheron etc.

Fast breguet brukar inte vara det märke som nämns i hypade kretsar, tänker instagram, youtube osv. Tenderar att vara sportmodeller från Rolex, AP, PP, Vacheron etc.
Märkt hypen på Cartier? Chaumet 10A? Piaget? Bara för något inte är helt mainstream betyder det inte att det inte kan vara hype.

Märkt hypen på Cartier? Chaumet 10A? Piaget? Bara för något inte är helt mainstream betyder det inte att det inte kan vara hype.
Hype och mainstream tenderar att gå hand i hand. Kan hålla med dig om cartier men inte övriga. Håller fast vid att Breguet inte är mainstream eller hype.

Hype och mainstream tenderar att gå hand i hand. Kan hålla med dig om cartier men inte övriga. Håller fast vid att Breguet inte är mainstream eller hype.
Vem har nämnt mainstream? Om något ökar kraftigt i pris och får mycket mer utrymme på internet är det en hype, eller på god väg mot en. Breguet är inte Rolex eller Omega och kommer aldrig bli. Därför måste begrepp vara relativa. Sedan var man drar gränsen för att kalla något en hype är en annan sak. Det är dock knappast så att Breguet är bortglömda eller speciellt underskattade.

Vem har nämnt mainstream? Om något ökar kraftigt i pris och får mycket mer utrymme på internet är det en hype, eller på god väg mot en. Breguet är inte Rolex eller Omega och kommer aldrig bli. Därför måste begrepp vara relativa. Sedan var man drar gränsen för att kalla något en hype är en annan sak. Det är dock knappast så att Breguet är bortglömda eller speciellt underskattade

Vem har nämnt mainstream? Om något ökar kraftigt i pris och får mycket mer utrymme på internet är det en hype, eller på god väg mot en. Breguet är inte Rolex eller Omega och kommer aldrig bli. Därför måste begrepp vara relativa. Sedan var man drar gränsen för att kalla något en hype är en annan sak. Det är dock knappast så att Breguet är bortglömda eller speciellt underskattade.
Absolut inte bortglömda, menar snarare att de inte är igenkända av icke-entusiasiter. Medans nämnda märken som AP, PP, cartier etc känner de flesta till, och Rolex känner alla till.

Har vi någon med en 5907 på forumet som kan tänka sig att dela erfarenheter? Hur känns storleken jämfört med andra klockor? Jag har förstått att bandhornen är långa och att den således får en lång lug - lug-längd. Hur påverkar det känslan?

Har vi någon med en 5907 på forumet som kan tänka sig att dela erfarenheter? Hur känns storleken jämfört med andra klockor? Jag har förstått att bandhornen är långa och att den således får en lång lug - lug-längd. Hur påverkar det känslan?

Magiskt klocka.
Den bärs större än vad storleken vittnar om till följd av bandhornen. Visuellt blir den också större tack vara den ljusa tavlan.
Otroligt hantverk och underbar finish på urverket (säkerställa att du inte får den första utgåvan eftersom de hastat sig igenom modifieringen av kalibern).

IMG_1786.jpeg
IMG_1932.jpeg
IMG_1771.jpeg
IMG_1772.jpeg

Magiskt klocka.
Den bärs större än vad storleken vittnar om till följd av bandhornen. Visuellt blir den också större tack vara den ljusa tavlan.
Otroligt hantverk och underbar finish på urverket (säkerställa att du inte får den första utgåvan eftersom de hastat sig igenom modifieringen av kalibern).
Otroligt vackra bilder! Det är just storleken jag är lite "orolig" över. Jag vill gärna att den bärs lite mindre, tänk typ 4/5-siffrig Datejust. Har du någon klocka du kan jämföra upplevda storleken med? 😊

Med tanke allt det du nämner med att "bezeln" är så tunn, långa luggar och mycket tavla, är jag rädd att den upplevs stor och har därför t.o.m. kikat på den mindre varianten 3210. Har någon erfarenhet av den och kan jämföra med annat? 😊

Tillbaka
Topp