Någon som har erfarenhet att serva dessa?Sugen på att ta över min kollegas då han köpt nyttRiktigt trevlig manick
![]()
10+år och tänker att det vore bra med service
Med tanke på vad ett nytt gummi kostar så antar jag det blir dyrt…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har erfarenhet att serva dessa?Sugen på att ta över min kollegas då han köpt nyttRiktigt trevlig manick
![]()
En vanlig service på stål-varianten (vet inte om det är dyrare för att den är i guld) går på ca 19000krNågon som har erfarenhet att serva dessa?
Vad kostar gummit?Någon som har erfarenhet att serva dessa?
3,5-4,5 beroende på modellVad kostar gummit?
Okej, det var inte katastrof om man jämför med andra märken. Men fortfarande mycket pengar för ett gummi.3,5-4,5 beroende på modell![]()
Nymans är ju AD så de kan säkert ge dig svar direkt. Gummi till Marine (som ser förvillande likt ut) kostade iaf 2500 förra åretNågon som har erfarenhet att serva dessa?
Nästan gratis, tror mitt Hublotgummi kostade 8'.Nymans är ju AD så de kan säkert ge dig svar direkt. Gummi till Marine (som ser förvillande likt ut) kostade iaf 2500 förra året
![]()
Nja, det låter överdrivet tycker jag. Generellt brukar det rekommenderas tätare serviceintervaller för kronografer pga fler rörliga delar osv, men beror så klart på hur klockan och kronograffunktionerna används.Har läst att Breguet rekommenderar att deras Type XXI ska servas vart tredje till fjärde år (hittar inte precis var jag läst det nu), varför ska de servas så ofta? Har den ett ömtåligare urverk än andra kronografer?
Har läst att Breguet rekommenderar att deras Type XXI ska servas vart tredje till fjärde år (hittar inte precis var jag läst det nu), varför ska de servas så ofta? Har den ett ömtåligare urverk än andra kronografer?
Ungefär så. Dubbla kostnaden + halvera tiden = casha in 4 ggr mer pengar.För att extrahera pengar från samlare.
Nja, det låter överdrivet tycker jag. Generellt brukar det rekommenderas tätare serviceintervaller för kronografer pga fler rörliga delar osv, men beror så klart på hur klockan och kronograffunktionerna används.
Om det är Breguet 5840 så är det ett Lemania-verk som påminner mycket om det som sitter i Speedmaster Pro, men med flyback och automat. Så inte något som är känt för att vara känsligt, snarare tvärtom.
För att extrahera pengar från samlare.
Ungefär så. Dubbla kostnaden + halvera tiden = casha in 4 ggr mer pengar.
Som andra skrivit, en variant av Lemania 1340 som inte har tätare intervaller än andra verk.
Fortfarande en av de klockor som ger mest wow-känsla när man ser den irl. Det finns så mycket fint att titta på. Sedan gillar jag designen med. Får bara äta lite mer chips.Fortfarande en av de mest underskattade bland fina klockor.
![]()
Svårburen när den är så stor, 40 mm.En bild vore kanske på sin plats
![]()
![]()
40 mm är väl inte så stor?Svårburen när den är så stor, 40 mm.
Med en så stor vit tavla och en visare? Definitivt. Har svårt att se hur det skulle se bra ut på en normal handled. Men vi har ju alla lite olika preferenser.40 mm är väl inte så stor?
Förstår vad du menar, jag är också inne på att 40mm med den typen av tavla kan bli för stort. Men med singelvisare så kommer man vilja ha möjlighet att se mindre detaljer då några mm i skillnad av visaren motsvarar kanske 10 min.Med en så stor vit tavla och en visare? Definitivt. Har svårt att se hur det skulle se bra ut på en normal handled. Men vi har ju alla lite olika preferenser.
Grym modell! Fortfarande prisvärd?
Ja den är riktigt trevlig!Grym modell! Fortfarande prisvärd?
Grymt bra sommarklocka! Du kanske skulle skrämma fram det blåa gummit också som pricken över i? Om den nu stannar länge nog för gummit att anlända
Ja jag testade det blå men som tyvärr var i mindre size och inte rymde mina handleder. Så kanske får bli en tur till Nymans och se vad de har för färgerGrymt bra sommarklocka! Du kanske skulle skrämma fram det blåa gummit också som pricken över i? Om den nu stannar länge nog för gummit att anlända![]()
Priserna på Breguetgummin är tyvärr helt sanslösa. En bit norr om 3000 senast jag köpte.Ja jag testade det blå men som tyvärr var i mindre size och inte rymde mina handleder. Så kanske får bli en tur till Nymans och se vad de har för färger![]()
Ja jag har hört det! Tyvärr är det väl allt som oftast vanligt nuförtiden med sådana priser för gummiband (även för Omega, Tudor osv)Priserna på Breguetgummin är tyvärr helt sanslösa. En bit norr om 3000 senast jag köpte.
Sjukt bra den där. Både @Limeee och din i guld såklart. Ända jag är osäker på är dom långa luggarna. Hade gärna testat en, inte någon som hänger i Göteborg om dagarna?Nymans är ju AD så de kan säkert ge dig svar direkt. Gummi till Marine (som ser förvillande likt ut) kostade iaf 2500 förra året
![]()