• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Kändes faktiskt oförskämt bra stundvis. Lite rädd för att jag löpt för lite höjdmeter. Någon som vet ungefär vad LL ligger på?
Drygt 500 tror jag. Asjobbigt och mycket pumpande upp och ner.
vi är ett gäng som ska springa i år. hade försökt satsa på silver i år om det varit organiserat. :(

Drygt 500 tror jag. Asjobbigt och mycket pumpande upp och ner.
vi är ett gäng som ska springa i år. hade försökt satsa på silver i år om det varit organiserat. :(
Fy fan asså... det blir nog största utmaningen för mig. Att hantera allt upp och ner. Ja såg faktiskt fram emot att få springa ett organiserat lopp igen... att lösa silver låter ju inte helt fel även om det är sjukt snabbt. Synd att ni inte får ”chansen” på riktigt :/

Avklarat Stockholm marathon, sjukt jobbigt sista 10km o en mage som strula. Så jäkla nöjd ändå! Ska bli kul nästa år att inte behöva springa 42km helt själv :)

79154596-111D-4586-88E0-BE3B69E4EE29.jpeg

Behöver skotips. Jag har sprungit uteslutande i Hoka One One Tracer och Tracer 2 de senaste åren och har avverkat 4 par av dem, har PB på alla distanser från 5 km till maran i dem. I våras när jag skulle köpa nya var det svårt att få tag i så jag köpte ett par Hoka One One Rincon. Körde på dem några månader innan jag insåg att jag fick ont i benen av dem och återgick till mitt sista par Tracer 2 som hade lite liv kvar i sig. De håller nu på att falla samman så jag behöver något nytt, och Tracer 2 verkar vara utgångna.

Neutrala, lätta skor med mycket dämpning och typ 4mm häl/tå-drop. Låter ju som att Rincon skulle fixa det, men de gick inte alls tyvärr. Finns det något liknande? Antingen från Hoka eller för den delen andra märken?

vad säger ni om förvaring av löpskor? förvarar mina i en skrubb där värmeväxlaren är. Det är säkert 25+ grader där. Föråldras skorna onödigt mycket i så varm miljö eller är det chill?

vad säger ni om förvaring av löpskor? förvarar mina i en skrubb där värmeväxlaren är. Det är säkert 25+ grader där. Föråldras skorna onödigt mycket i så varm miljö eller är det chill?

Jag tänker mest att förhoppningsvis möter du ut skorna av användande och inte förvaring.

Och tror personligen inte att det är någon fara alls. Enbart baserat på killgissning och att jag förvara alla mina löpskor lite hur som helst och inte märkt någon påverkan alls pga förvaringen.

Hjälp löpar-vänner!
Ska införskaffa nya skor. Blir i dagsläget ca 1 mil i veckan men har som mål att springa en halvmara till våren så kommer successivt öka distansen. Provade lite olika modeller och fastna direkt för två olika. Hoka Clifton 7 och Saucony Triumph 18. Tycker att skorna känns väldigt snarlika och behöver en knuff i vilken riktning som jag ska gå! Så vad tycker folk: Hoka eller Saucony?

Hjälp löpar-vänner!
Ska införskaffa nya skor. Blir i dagsläget ca 1 mil i veckan men har som mål att springa en halvmara till våren så kommer successivt öka distansen. Provade lite olika modeller och fastna direkt för två olika. Hoka Clifton 7 och Saucony Triumph 18. Tycker att skorna känns väldigt snarlika och behöver en knuff i vilken riktning som jag ska gå! Så vad tycker folk: Hoka eller Saucony?
Har kört Saucony i 10 år.....just nu Triumph 17 och i vanlig ordning väldigt nöjd. Min modell är väl liiiiite tyngre än de gamla.....men tror nya bakkappan ökar på vikten något..........grymma skor. Helt neutral i pronationen......bra dämpning......när jag är skadefri så ligger jag på ca 3mil/v........

Har kört Saucony i 10 år.....just nu Triumph 17 och i vanlig ordning väldigt nöjd. Min modell är väl liiiiite tyngre än de gamla.....men tror nya bakkappan ökar på vikten något..........grymma skor. Helt neutral i pronationen......bra dämpning......när jag är skadefri så ligger jag på ca 3mil/v........

Jag kör nästan bara Hoka (inte sant - kör några till Saucony bland annat) grymma skor. ;)

Hjälp löpar-vänner!
Köpte Clifton 7 alldeles nyss, men har inte sprungit mycket i dem. Har omstart med min löpning efter att ha kämpat med ett knä i över ett år. Håller tummarna för att dessa ska låta mig bygga upp volym i löpningen. Har haft Clifton av äldre sort tidigare och de var förlåtande vid asfaltslöpning. Har bara ett äldre par Saucony trail-skor, så de är inget att jämföra med.

Finns det någon app som man lyssnar på instruktioner för hela löppassen? Vore guld för mig som är riskgrupp och inte kan träna med andra..

Bra pass. Men du kan nog höja dina inställda maxpuls i klockan. 45 minuter i zon 5 är en omänsklig prestation, så som man ofta tänker på zonerna. 20 minuter till utmattning i zon 5, kanske kortare är nog mer rättvisande för zon-baserad träning.
Du hade rätt!

min garmin hade ändrat Min Max från 200 till 196 så blev lite skillnad. Vettefan hur det gått till?

Hur som provade jag att köra ett hyperlätt pass, 6km, med Max 75% av maxpulsen o kom in på snittet 70%. Yay! Gick ju svinbra!

har ändrat lite på kosten, bättre frulle, minimalt med godis och dragit ner på starkölen. Av nån jävla anledning känns det bättre.. :D

AC5D22F6-88B6-43D1-B721-12F0FCB089FC.png

Hade för övrigt hoppats på att 955 skulle släppas idag. Men så blev det ju 745 istället. Så tröstköpte 945:an och hoppas 955 kommer i q1 istället.

A3DE0717-5E4E-46AE-9923-F023BBC8A677.png
Plötsligt händer det... grymt trött efter jobbet, men har man planerat ett träningspass då jäklar! Och när man är klar, vad mycket ny energi man får! Sjukt vad träning är bra för kroppen! Och nytt vo2max:)
A633B398-6D29-4108-A947-0F3DFF13F34D.jpeg
Stiligt.....men tryckte inte du 61 på Bosön?

Här ser man......hygglig nivå....skada.......uppbyggnad.....återfall.....
uppbyggnad igen.......inte ge upp.....

A3DE0717-5E4E-46AE-9923-F023BBC8A677.png

Stiligt.....men tryckte inte du 61 på Bosön?

Här ser man......hygglig nivå....skada.......uppbyggnad.....återfall.....
uppbyggnad igen.......inte ge upp.....
Det är bara att kämpa, aldrig ge upp! Jo fick 61, men då samtidigt visa min garmin ca 55. Så garmin är ju inte helt exakt men en fingervisning om det går upp eller ner i form alla fall:)

Tips på jäääkla bra träningspass för att bygga styrka och minimera löparskador

Det är bara att kämpa, aldrig ge upp! Jo fick 61, men då samtidigt visa min garmin ca 55. Så garmin är ju inte helt exakt men en fingervisning om det går upp eller ner i form alla fall:)

Tips på jäääkla bra träningspass för att bygga styrka och minimera löparskador

Tack!! Ett par av dem fick jag av sjukgymnasten i våras.....görs varannan kväll!!!

Skönt träningspass tisdag och onsdag.
Löpning 19 km från Nikkaluokta till Kebnekaises fjällstation i tisdags. Igår blev det först 20 km löpning/klättring tur och retur till sydtoppen (i ett par Hooka Speedgoat) och sedan 19 km tillbaka till Nikkaluokta. Toppat med totalt 80 mil i bil tur o retur. Jag sov gott igår kan jag meddela :)
Magisk vy från toppen:
A7C3E75C-BF44-4D0C-97F5-98DF3EC9F646.jpeg

Skönt träningspass tisdag och onsdag.
Löpning 19 km från Nikkaluokta till Kebnekaises fjällstation i tisdags. Igår blev det först 20 km löpning/klättring tur och retur till sydtoppen (i ett par Hooka Speedgoat) och sedan 19 km tillbaka till Nikkaluokta. Toppat med totalt 80 mil i bil tur o retur. Jag sov gott igår kan jag meddela :)
Magisk vy från toppen:
A7C3E75C-BF44-4D0C-97F5-98DF3EC9F646.jpeg
Svinkoolt!!!

Tillbaka
Topp