• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Jag fick inte skäll i alla fall på dagens återbesök och löptest..... 64,8 VO2.
Jag kan faktiskt verkligen rekommendera Aktivitus och deras träningsprogram och tester.
De har hjälpt mig att förbättra mig avsevärt. Sprang mest mellanmjölks-pass innan.
Skärmavbild 2020-08-28 kl. 14.53.37.png
Skärmavbild 2020-08-28 kl. 14.55.00.png
Kul! Är sugen på att göra ngn liknande till våren. Vad får man lägga cirka?

Jag fick inte skäll i alla fall på dagens återbesök och löptest..... 64,8 VO2.
Jag kan faktiskt verkligen rekommendera Aktivitus och deras träningsprogram och tester.
De har hjälpt mig att förbättra mig avsevärt. Sprang mest mellanmjölks-pass innan.
Skärmavbild 2020-08-28 kl. 14.53.37.png
Skärmavbild 2020-08-28 kl. 14.55.00.png
Mycket fina värden. Du har väl dessutom varit med några år, vilket gör värdena hyfsat imponerande. Bra jobbat!

Edit: "hyfsat" ska läsas: "mycket".

Senast ändrad:
Blev pesonbästa i det svala vädret. Riktigt härlig runda idag :)

C1323B09-91F2-42AA-B7C6-7BBAA372423F.png

Jag också med 10km i konstant regn.

ingen kan säga att jag inte tog i idag iaf. Sjuk puls o höll ihop hela vägen. Funderar på om jag har en bit över 200 i Max så jag har den lite fel inställd. Dags o köra en seriös test om jag ska ta det vidare med nya mål.

körde idag Midnattsloppet med en aktiv app. När den funkade så var det jättekul, dock så var den i det hela kass. Tappade helt bara efter 300m (borta i 45s kanske) så när appen sa, nu har du sprungit 1km så sa Garmin 1,2. Sen tappade appen helt efter 3km o var tyst resten av turen. Har lite förståelse för problemen då de inte kört den tidigare av uppenbar anledning men lite trist för mig som körde mitt första lopp någonsin.

hur som, pers på milen, 1min20s snabbare så totti barotti en glad o nöjd kille.
649A79A9-0B66-41FB-B3C1-A60D4344652E.png
C67537AE-9517-49E3-A215-22AF1DAB62BC.png

När det ändå är OT och löpning så passar jag på att fråga:
Har för närvarande ett par Asics nimbus 15 som jag använder till löpning. Funderar på att uppgradera de. Vad rekommenderar ni?
Har länge kört Asics Kayano (typ i 15 år...) Gillar senaste releasen som är bra runt hälen och ger fint stöd. Är lite tyngre, runt 85 kg, så jag behöver dämpning och stabilitet.

Jag också med 10km i konstant regn.

ingen kan säga att jag inte tog i idag iaf. Sjuk puls o höll ihop hela vägen. Funderar på om jag har en bit över 200 i Max så jag har den lite fel inställd. Dags o köra en seriös test om jag ska ta det vidare med nya mål.

körde idag Midnattsloppet med en aktiv app. När den funkade så var det jättekul, dock så var den i det hela kass. Tappade helt bara efter 300m (borta i 45s kanske) så när appen sa, nu har du sprungit 1km så sa Garmin 1,2. Sen tappade appen helt efter 3km o var tyst resten av turen. Har lite förståelse för problemen då de inte kört den tidigare av uppenbar anledning men lite trist för mig som körde mitt första lopp någonsin.

hur som, pers på milen, 1min20s snabbare så totti barotti en glad o nöjd kille.
649A79A9-0B66-41FB-B3C1-A60D4344652E.png
C67537AE-9517-49E3-A215-22AF1DAB62BC.png
Bra pass. Men du kan nog höja dina inställda maxpuls i klockan. 45 minuter i zon 5 är en omänsklig prestation, så som man ofta tänker på zonerna. 20 minuter till utmattning i zon 5, kanske kortare är nog mer rättvisande för zon-baserad träning.

Bra pass. Men du kan nog höja dina inställda maxpuls i klockan. 45 minuter i zon 5 är en omänsklig prestation, så som man ofta tänker på zonerna. 20 minuter till utmattning i zon 5, kanske kortare är nog mer rättvisande för zon-baserad träning.
Jag har kört ett eget test och kom upp i 197 I puls tror jag o satte 200 i Garmin. Är ju 44 år så vettefan om jag ligger högre men får väl ta och testa till kräksnivå med rätt utrustning o någon som hotar med kniv bredvid löpbandet :D

Kan inte skillnaden också handla om hur väl utvilad man är inför testen? Vad gör t ex en dålig dag för resultatet, eller om man är lite muskulärt sliten?
Absolut, men jag hade kört två rätt tuffa pass och det ena dagen före detta test.
Minns inte hur skicket var i våras.
Däremot var jag 3 kilo lättare nu och det spelar rätt stor roll.

Jag har fått för mig att rena fystester inte är OK att ta som skattefri friskvård på jobbet, om man ska vara noga. Se skärmdump och länk. @jerka2.0, har de på Aktivitus själva sagt nåt om just det?
IMG_20200829_140236.jpg

https://www.skatteverket.se/privat/...saktiviteterao.4.15532c7b1442f256baee714.html

Står också:
Fystester – om testet är en integrerad del av en friskvårdsförmån, till exempel att testet ingår i gymkortet och testet inte tidsmässigt är särskilt omfattande och att värdet kan beräknas understiga 1 000 kr, kan testet anses vara en del av skattefri friskvård.

jag grottar lite med mitt företag just nu. Jag stötte dock på patrull då en tolkning var att flera alternativ som nämns av aktivitus är under en dag (>1000kr) vilket gör att de inte går under friskvård.

jag kollar nu på flerdagars som alternativ om det går igenom för mig. :)

Kämpa, lycka till! Körde mitt igår. Svårt att hålla farten solo, samt mycket att bära med sig om man inte kör rundbana.
Tack! Grattis till dig då om du lyckades kämpa igenom det hela ! Vad blev sluttiden? I år har jag ingen speciell tid i huvudet utan kommer mer köra på känsla för dagen, öppna lugnt och se vad som händer! Jag kommer köra några varv så kan man köra en matstation hemma med lite dryck o banan/saltgurka:)

Tack! Grattis till dig då om du lyckades kämpa igenom det hela ! Vad blev sluttiden? I år har jag ingen speciell tid i huvudet utan kommer mer köra på känsla för dagen, öppna lugnt och se vad som händer! Jag kommer köra några varv så kan man köra en matstation hemma med lite dryck o banan/saltgurka:)
Jag fick inte appen att funka, så fort det ringer eller man lyssnar på musik så blir det vaj. men fick ca 3.50 på klockan.

Tillbaka
Topp