• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Jag har ett par äldre Rudy Project, lätta, polariserade och klarar svett och studsar med bravur. Kan varmt rekommendera dem, de går dock under epitetet ”snabba glasögon”.
Vart lite inne på ett par från District Vision som ligger i linje med den modellen. Klart man vill ha ett par lätta och snabba glasögon 😄

Läst om hopparknä och det var ingen kul läsning. Asmånga som har problem flera år och dessutom att det kommer tillbaka. Tog udden av mig helt. Det är nog typiskt när man precis fått hjälp att ens kunna springa på ett bra sätt.

Jag Kör väl safe med promenader och rehab 2 månader just in case. Min lycka och möjlighet är nog att jag började bromsa direkt med löpningen. Många löpare verkar ha kört på när det ”bara känts lite”. Sen är det uppförsbacke i år...

Jävla röv också!

Läst om hopparknä och det var ingen kul läsning. Asmånga som har problem flera år och dessutom att det kommer tillbaka. Tog udden av mig helt. Det är nog typiskt när man precis fått hjälp att ens kunna springa på ett bra sätt.

Jag Kör väl safe med promenader och rehab 2 månader just in case. Min lycka och möjlighet är nog att jag började bromsa direkt med löpningen. Många löpare verkar ha kört på när det ”bara känts lite”. Sen är det uppförsbacke i år...

Jävla röv också!
Har själv haft problem med det där och fick råd av sjukgymnast att träna upp småmuskler i höften. Det som i slutändan löste det var 5x30sek stretch av bak- och framsida lår om dagen i ett par veckor. Säger inte att det löser det för dig, men det löste biffen för mig iallafall och är rätt lätt att testa om inte annat...

Jag kör Goodr bara för att ha något billigt som man inte behöver vara så rädd om.

Polariserade och sitter bra trots svett etc.

Jag har ett par äldre Rudy Project, lätta, polariserade och klarar svett och studsar med bravur. Kan varmt rekommendera dem, de går dock under epitetet ”snabba glasögon”.

Springer med Nividas Vienna. Mest för att dom sitter så otroligt skönt på mig.

Bästa glasögonen jag har haft var ett par billiga rajbankopior. Satt bra och gjorde jobbet. Löstes upp av svetten men kostade 100kr 🙃
Blev ett par från Nike i modell Tailwind. Återkommer med recension 😉

Gällande solglasögon för löpning så är jag toknöjd med Oakley i olika former. Jag personligen kör M-Frame 3.0 men alla deras löp-/cykelbrillor funkar svinbra och man kan bära dem i många timmar utan att känna av dem.

Kört dessa Carrera ett par år.....funkat kanon....

C48EC1D0-C657-4F3C-B6D9-E629101ECE16.jpeg
14DA4531-2FF1-4110-8059-47561E5F310D.jpeg

Tempot ser bra ut. Själv har jag inte kunnat springa efter Coronan. Inne i tredje veckan sen man testade positivt.

Slog lite hårt på mig. Räcker att jag går upp i trappor så blir jag andfådd och hostar till direkt och ändå tränade jag 4-5 gånger i veckan.
Ja det slår i helt olika grupper av befolkningen, första passet blev ca efter 2,5v , jag har mest varit trött som få, snörvlig o ont i huvudet.. krya på dig!

Härligt, skönt att va igång igen!!
Vad tror du om dessa, är inte de en snikvariant av din modell?

98689676-FC3E-49E6-B825-8D10FDD6096A.png
98689676-FC3E-49E6-B825-8D10FDD6096A.png
De finns i 3 modeller
Pro: lättast och med kolfiberplatta
Speed: lite tyngre och med en nylon/plastplatta
Shift: saknar platta och är ännu tyngre

prövade Pro och speed nu i helgen men fick ingen wow känsla tyvärr. Blev en annan sko

Tillbaka
Topp