Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev ett par Endorphin Shift
![]()
Leta ursäkt för att rättfärdiga ett nytt köp!?Är denna reva alt hål nog för att köpa nya skor?Precis 1 år gamla men har inte gått mer än ca 50 mil,...skadad hela förra våren/sommaren och kört Trailskor höst och vinter fram tills nu..vill köra sommardäcken nu....
![]()
Är denna reva alt hål nog för att köpa nya skor?Precis 1 år gamla men har inte gått mer än ca 50 mil,...skadad hela förra våren/sommaren och kört Trailskor höst och vinter fram tills nu..vill köra sommardäcken nu....
![]()
Ja det är alltid trevligt. De kändes bra på första rundan med dem på idagMan är ju sjukt sugen på nya (snabba och sköna) skor.
Klart du ska köpa nytt, det är ju ändå en materialsport vi håller på med.Är denna reva alt hål nog för att köpa nya skor?Precis 1 år gamla men har inte gått mer än ca 50 mil,...skadad hela förra våren/sommaren och kört Trailskor höst och vinter fram tills nu..vill köra sommardäcken nu....
![]()
Gvs.....men känner lite att skon inte fått en ärlig chans. Gillar den typ....lite vinglig ibland i skogen. Är Saucony......Sock-oh-ny.....fanboy......har iofs gått 6km prommenader med dem dagligen länge och tror det är mitt lite släpiga steg som sabbat sulan lite.......brukar inte byta under 100 mil .....Klart du ska köpa nytt, det är ju ändå en materialsport vi håller på med.
kööööööpGvs.....men känner lite att skon inte fått en ärlig chans. Gillar den typ....lite vinglig ibland i skogen. Är Saucony......Sock-oh-ny.....fanboy......har iofs gått 6km prommenader med dem dagligen länge och tror det är mitt lite släpiga steg som sabbat sulan lite.......brukar inte byta under 100 mil .....
Gvs.....men känner lite att skon inte fått en ärlig chans. Gillar den typ....lite vinglig ibland i skogen. Är Saucony......Sock-oh-ny.....fanboy......har iofs gått 6km prommenader med dem dagligen länge och tror det är mitt lite släpiga steg som sabbat sulan lite.......brukar inte byta under 100 mil .....
Känns som du behöver lite moralisk stöttningGvs.....men känner lite att skon inte fått en ärlig chans. Gillar den typ....lite vinglig ibland i skogen. Är Saucony......Sock-oh-ny.....fanboy......har iofs gått 6km prommenader med dem dagligen länge och tror det är mitt lite släpiga steg som sabbat sulan lite.......brukar inte byta under 100 mil .....
Xakt....fiskar likes....10 likes = nya dosor!!Känns som du behöver lite moralisk stöttning![]()
Nej. Sedan kanske du missbrukat dem- det vet ju bara du. Jag hade ställt frågan till försäljaren och beskrivit att du förväntat dig bättre kvalitet, så får de ta beslutet. Är de serviceminded hjälper de dig.Anser ni detta vara normalt slitage eller inte? Köpte skorna i November och sprungit ca 50 mil sen dess.
![]()
Normalt sett inte men ser ut som att du har väldigt mycket slitage på insidan av skon. Kan det vara så att du har slitit ut det genom att du slår i den andra skon?Anser ni detta vara normalt slitage eller inte? Köpte skorna i November och sprungit ca 50 mil sen dess.
![]()
missbruk och missbruk - löper 3 mil i veckan. Kan ju personligen tycka att löpardojjor borde klara av det upp till 100 mil iallfall.Nej. Sedan kanske du missbrukat dem- det vet ju bara du. Jag hade ställt frågan till försäljaren och beskrivit att du förväntat dig bättre kvalitet, så får de ta beslutet. Är de serviceminded hjälper de dig.
Bra tanke, men tvek på det. Tror mer på att mina fötter är breda och har töjt ut "meshet". Alltså att konstruktionen inte är tillräckligt robust.Normalt sett inte men ser ut som att du har väldigt mycket slitage på insidan av skon. Kan det vara så att du har slitit ut det genom att du slår i den andra skon?
Jag hade samma sak med mina Adidas-skor, de höll nog inte mer än drygt 50 mil heller och gick sönder på exakt samma sätt som dina. Som kontrast så sprang jag 120 mil med mina Asics innan sulan var slut och då var det inget slitage på ovandelen alls. De där tunna meshen är väldigt sköna men verkar också vara sköra.Bra tanke, men tvek på det. Tror mer på att mina fötter är breda och har töjt ut "meshet". Alltså att konstruktionen inte är tillräckligt robust.
50 mil låter kort tycker jag. Minst det dubbla och helst tredubbla borde de hålla för. Sen så är det inget konstigt att de får törnar och rycks i. Jag hade lätt gått till återförsäljaren och klagat på det där.Anser ni detta vara normalt slitage eller inte? Köpte skorna i November och sprungit ca 50 mil sen dess.
![]()
Är skon tänkt till asfalt och du kör mkt stig så kanske det inte är optimalt? 50 mil känns i underkant dock. Krävs ganska lite för att få en liten reva som sen växer.....de flesta märken ha ju wide modeller för breda framfossingar.......löpning plattar ju ut framdelen av foten...missbruk och missbruk - löper 3 mil i veckan. Kan ju personligen tycka att löpardojjor borde klara av det upp till 100 mil iallfall.
Bra tanke, men tvek på det. Tror mer på att mina fötter är breda och har töjt ut "meshet". Alltså att konstruktionen inte är tillräckligt robust.
Springer bara på asfalt! Jag som trodde löpning var en billig sport...Är skon tänkt till asfalt och du kör mkt stig så kanske det inte är optimalt? 50 mil känns i underkant dock. Krävs ganska lite för att få en liten reva som sen växer.....de flesta märken ha ju wide modeller för breda framfossingar.......löpning plattar ju ut framdelen av foten...
Nya kolfiberfjongs skor för Eliten klara bara 16 mil......och kostar 3500 pix![]()
Anser ni detta vara normalt slitage eller inte? Köpte skorna i November och sprungit ca 50 mil sen dess.
![]()
Absolut inga damfötter men inte fan är de några stekpannor heller. Drar till butiken imorgon för att se vad de har att säga.Jag har loggat 80+ mil på mina och de ser inte ut sådär. Måndagsexemplar eller har du kanske bred fot och bör spana in Wide-modellen?
Det är billigt/km.....byt underlagSpringer bara på asfalt! Jag som trodde löpning var en billig sport...
Springer bara på asfalt! Jag som trodde löpning var en billig sport...
Det är en relativt billig sport även om man springer på asfalt. Har man ett bra löpsteg som inte sliter onödigt mycket på skorna, alltså inte släpar fötterna i marken eller "bromsar" i varje steg, så bör ett par skor hålla i minst 100 mil. Springer du 3 mil i veckan så blir det kanske 2-3000kr om året i skor, det är inte så farligt med tanke på mängden träning du får tycker jag.Det är billigt/km.....byt underlag![]()
Men då räknar du ju inte med ny pulsklocka, vindjacka för -10 grader, -5 grader, 0 grader och allt annat jävla lullull som man lyckats köpa på sig under ett halvår...Det är en relativt billig sport även om man springer på asfalt. Har man ett bra löpsteg som inte sliter onödigt mycket på skorna, alltså inte släpar fötterna i marken eller "bromsar" i varje steg, så bör ett par skor hålla i minst 100 mil. Springer du 3 mil i veckan så blir det kanske 2-3000kr om året i skor, det är inte så farligt med tanke på mängden träning du får tycker jag.![]()
Nej, är man prylgalning så blir det snabbt dyrt...Men då räknar du ju inte med ny pulsklocka, vindjacka för -10 grader, -5 grader, 0 grader och allt annat jävla lullull som man lyckats köpa på sig under ett halvår...
Älskar tur-shorts!Nej, är man prylgalning så blir det snabbt dyrt...Jag har löptränat i 8 år och har under den tiden haft typ fem par shorts, några olika tröjor/t-shirts och två GPS-klockor. Man behöver inte göra det dyrt om man inte vill. Ska tillägga att jag under 2013-2018 snittade 2500km/år så sprang relativt mycket. Springer fortfarande tävling i mina "tur-shorts" som jag har haft sen 2013...
![]()
3mil i veckan, 50 totalt på ett halvår motiverar reklamation vilket jag menade i mitt inlägg. Missbruk: om du använt dem på sätt som de inte är avsedda för- där får du rannsaka ditt inre ☺missbruk och missbruk - löper 3 mil i veckan. Kan ju personligen tycka att löpardojjor borde klara av det upp till 100 mil iallfall.
Bra tanke, men tvek på det. Tror mer på att mina fötter är breda och har töjt ut "meshet". Alltså att konstruktionen inte är tillräckligt robust.
För övrigt hade jag ett par skor som gick sönder på insidan i hälen. De hade ungefär samma miltal och ålder som dina. Köpta på xxl. De reklamerade utan diskussion.missbruk och missbruk - löper 3 mil i veckan. Kan ju personligen tycka att löpardojjor borde klara av det upp till 100 mil iallfall.