zeke_varg
Basic
Jävlar vad snygga! Utan att se sulan gissar jag att det inte är en trailskoYes! Nu är de här. Utgående modell/färg men fanns några kvar i min storlek. New Balance fuelcell tc
![]()
![]()
![Winking face :wink: 😉](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jävlar vad snygga! Utan att se sulan gissar jag att det inte är en trailskoYes! Nu är de här. Utgående modell/färg men fanns några kvar i min storlek. New Balance fuelcell tc
![]()
![]()
Blev oxå sügen, kör kinavara sen några år, så kanske dags att prova nått nyttHärligt, skönt att va igång igen!!
Vad tror du om dessa, är inte de en snikvariant av din modell?
![]()
![]()
Tackar. Till för asfalt och möjligen elljusspårJävlar vad snygga! Utan att se sulan gissar jag att det inte är en trailsko![]()
Tänkte mest på att de är vita.Tackar. Till för asfalt och möjligen elljusspåren temposko med kolfiberplatta som skall vara till för lite slitage också. Blev lovad 50 mil
![]()
Lägga till? Maxpulsen är ju inget som ändras från dag till dag.Hur mycket brukar ni lägga till extra i maxpulsen? Idag körde jag ett löppass och hamnade tydligen på maxpulsen. Visst passet var tufft då man har varit sjuk men aldrig kommit upp i den pulsen samt var det långt ifrån 100% idag.
Jag har använt formeln 220-åldern och idag efter 5km löpning hamnade jag tydligen på maxpuls. Kan lugnt påstå att jag har kört tuffare pass och varit mer flåsig än idag.Lägga till? Maxpulsen är ju inget som ändras från dag till dag.
menar du formeln 220 - ålder?
Hittade såna maxpulstest på nätet, men tänkte mer om man kunde lägga till några slag utan att köra det testet med gott samvete....Då föreslår jag ett maxpulstest istället. Det kan du göra själv om du har motivation genom att springa idioten i kraftigt uppförslut. Skulle det vara svårt att pressa ut allt kan du lägga på ett eller möjligen 2 slag på det du kommer upp i
Fast det är så individuellt. Vissa behöver lägga till slag för formeln och vissa behöver dra avHittade såna maxpulstest på nätet, men tänkte mer om man kunde lägga till några slag utan att köra det testet med ett gott samvete....
Jaha viste faktiskt inte att vissa behövde dra av. Trodde det var mer i regel att man plussade på några slag. Tack för hjälpen och glad påsk!Fast det är så individuellt. Vissa behöver lägga till slag för formeln och vissa behöver dra av
mm spring som en idiot i en svagt långt lutande backe i hög fart då ska du nog närma dig maxpuls, och som skrivs kanske lägga på några slag... har haft Corona o ligger ca 10 över det vanliga just nu... senaste passet idag:Jaha viste faktiskt inte att vissa behövde dra av. Trodde det var mer i regel att man plussade på några slag. Tack för hjälpen och glad påsk!
Tänkte ev köra idioten när man mår lite bättre. Min puls är också betydligt högre än innan Coronan.mm spring som en idiot i en svagt långt lutande backe i hög fart då ska du nog närma dig maxpuls, och som skrivs kanske lägga på några slag... har haft Corona o ligger ca 10 över det vanliga just nu... senaste passet idag:
![]()
Maxpuls är som sagts ovan väldigt individuellt. Som exempel borde jag ha 178 enligt formeln, men i verkligheten liggar jag strax över 200.Jag har använt formeln 220-åldern och idag efter 5km löpning hamnade jag tydligen på maxpuls. Kan lugnt påstå att jag har kört tuffare pass och varit mer flåsig än idag.
Har försökt hitta lite info på nätet men hittar inte så mycket. En del tycker man ska lägga till 15 slag utöver det man får av formeln enligt ovan. Vore trevligt att vara så nära sanningen så möjligt därav ställer jag frågan till er.
Snyggt!!Masade för övrigt runt milen idag. Anmälde mig till nån virtuell serie som Stadium kör och där man springer varje söndag i april.
Är ödmjuk inför att det finns många riktigt duktiga löpare här, men sett till min egen förmåga är jag nöjd.
![]()
Vad grymt. Tydligen är det väldigt individuellt som ni säger. Ser verkligen fram emot att ta reda på maxpulsen.Maxpuls är som sagts ovan väldigt individuellt. Som exempel borde jag ha 178 enligt formeln, men i verkligheten liggar jag strax över 200.
Snyggt! Snittpuls?Masade för övrigt runt milen idag. Anmälde mig till nån virtuell serie som Stadium kör och där man springer varje söndag i april.
Är ödmjuk inför att det finns många riktigt duktiga löpare här, men sett till min egen förmåga är jag nöjd.
![]()
174Snyggt! Snittpuls?
Har alltid haft hög arbetspuls. Räcker med att jag tittar på löparskorna så går pulsen upp i 140
Att det kan vara så individuellt är ju intressant. Passet från i lördags.....snittade 131 med max på 147....har aldrig legat över 170 under löpning...på ett arbetsprov kom jag upp i 181......innan jag svalde en spya och fick avbrytaHar alltid haft hög arbetspuls. Räcker med att jag tittar på löparskorna så går pulsen upp i 140![]()
Ja, väldigt intressant.Att det kan vara så individuellt är ju intressant. Passet från i lördags.....snittade 131 med max på 147....har aldrig legat över 170 under löpning...på ett arbetsprov kom jag upp i 181......innan jag svalde en spya och fick avbryta
![]()
Ingen fördel/nackdel med att ha hög/låg maxpulsBlir nyfiken som ett litet barn så fort man pratar om pulsen. Nu förstår jag att det är väldigt individuellt hur pulsen ter sig. Finns det några nackdelar/fördelar med låg puls respektive hög puls? Kanske säger sig själv att ju lägre puls man har vid en ansträngning så behöver hjärtat jobba mindre kanske?
Känns som att jag missade biologilektionen den dagen![]()
Verkligen spännande och väldigt bra utförligt förklarat!Ingen fördel/nackdel med att ha hög/låg maxpuls
Däremot kan man sänka sin maxpuls med nått enstaka slag (förutom att åldern gör det) genom att träna mycket aerob kapacitet dvs kondition. Anledningen är att hjärtat blir lite större och starkare och hinner inte riktigt med att fyllas innan det ska kontraheras igen vid maxslag. Detta är dock små detaljer och rör främst elitidrottare inom konditionssport. Men ändå en kul detalj![]()