MariaE
Silver
Jag har efter en hel del pannlampsskrotande skaffat mig Lumonite http://www.valostore.se/produkt/lumonite_compass_1000 och är riktigt nöjd. Har dock inte provat ovanstående förslag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubbar är ingen dum idé alls!Nu kanske du redan klarar av presenten, men annars är ju en anmälan till något lopp med löfte om tillhörande support och påhejande säkert uppskattat? I o f s ingen utrustning, men till den som har allt är det ju en bra grej. Har han dubbade skor? Annars finns det ju löstagbara dubbar som funkar bra.
I så fall kan jag tipsa om yaktrax (vet inte om man får länka till andra forum, men om du googlar kan du läsa trådar på träningsforum om dem och även om jag inte använt dem själv har jag kompisar som är nöjda med dem)Dubbar är ingen dum idé alls!
Nej, vi bor en flygresa ifrån varandra så jag har lyxen att tänka en vecka till!
Tack för tips![]()
Är det någon som har tips på ett schysst halmaraton lopp under vintern? Helst i skandinavien men går även utanför. Allt upp till 3 mil går bra, men kan inte köra längre då jag inte kan slita ut mig mer mellan mina vanliga maraton
Man blir väldigt sugen att komma igång igen nu när man läst några sidor av tråden.
När jag motionerat så är distansen 4-6 km standard. Helt slutkörd efter också. För ett år på sommaren sedan tog jag mer seriöst på träningen pga anledning och körde motionspass och gym varannan dag, efter varje pass körde jag också intensiv upphopp 20×4. Jag räknade också protein och hävde i mig proteinpulver 3 ggr om dagen plus en 250gr keso innan läggdags.
Två veckor tog det och jag lyckades ta min första 1 mil i på jogging spåret och kände mig ändå fräsch.
Efter skada på skada gick det utför.
Fan jag behöver hitta motivationen igen.
Sandsjöbacka trail har en hel helg fullt med massa roliga distanserÄr det någon som har tips på ett schysst halmaraton lopp under vintern? Helst i skandinavien men går även utanför. Allt upp till 3 mil går bra, men kan inte köra längre då jag inte kan slita ut mig mer mellan mina vanliga maraton
Är det någon som har tips på ett schysst halmaraton lopp under vintern? Helst i skandinavien men går även utanför. Allt upp till 3 mil går bra, men kan inte köra längre då jag inte kan slita ut mig mer mellan mina vanliga maraton
Sandsjöbacka trail har en hel helg fullt med massa roliga distanser![]()
![]()
Jag kan verkligen tipsa om http://www.marathonguiderna.se som ordnar trevliga marathonresor runt om i världen. Bra priser och mycket personligt anordnat. Av och med löpare. Emellanåt går ett halvmarathon samtidigt som helmara i dessa arrangemang. Värt att kolla upp.Är det någon som har tips på ett schysst halmaraton lopp under vintern? Helst i skandinavien men går även utanför. Allt upp till 3 mil går bra, men kan inte köra längre då jag inte kan slita ut mig mer mellan mina vanliga maraton
Ska kolla på det! Har tidigare åkt med springtime för resor och tycker det funkat rätt bra, men har de senaste åren kört utan någon arrangör! Dock inte aktuellt med ett till maraton inom den närmaste tiden för mig, knappt återhämtat mig från senaste loppet och är redan anmäld till nästa, men tänkte att det kan vara kul att köra ett halvmara där imellan!Jag kan verkligen tipsa om http://www.marathonguiderna.se som ordnar trevliga marathonresor runt om i världen. Bra priser och mycket personligt anordnat. Av och med löpare. Emellanåt går ett halvmarathon samtidigt som helmara i dessa arrangemang. Värt att kolla upp.
De ordnar en resa till Kiel i februari. Åker båt från Gbg på fredag, sover på båten och kommer fram lagom till start (loppet (mil, halvmara och mara) startar några hundra meter från angöringsplatsen). Efteråt kan man shoppa eller kalasa innan båten går tillbaka igen. Åter Gbg söndag morgon. Ruskigt smidigt.Ska kolla på det! Har tidigare åkt med springtime för resor och tycker det funkat rätt bra, men har de senaste åren kört utan någon arrangör! Dock inte aktuellt med ett till maraton inom den närmaste tiden för mig, knappt återhämtat mig från senaste loppet och är redan anmäld till nästa, men tänkte att det kan vara kul att köra ett halvmara där imellan!
Vill du snöa in ordentligt finns det ett "Klocksnack" för bärbara lampor också...Tack för tipsen om pannlampor, det får bli höstens projekt att snöa in sig lite på innan man beställer...
Vill du snöa in ordentligt finns det ett "Klocksnack" för bärbara lampor också...
http://www.candlepowerforums.com/vb/forum.php
Säg inte att du inte blev varnad...![]()
Vill du snöa in ordentligt finns det ett "Klocksnack" för bärbara lampor också...
http://www.candlepowerforums.com/vb/forum.php
Säg inte att du inte blev varnad...![]()
Snyggt!Dålig sikt idag.
![]()
Haha jävlar..Dålig sikt idag.
![]()
Ca 17 km men jag sprang lite för nära en snökanon och efter det fick frosten fäste.Haha jävlar..
Hur länge och hur långt innan man ser sådär tuff ut?
Bra jobbat!
Spännande. Funderar själv på en ny. Vilken blev det?Har nog någon form av skada, som exempel så har jag spenderat omotiverat många timmar denna veckan på att leta rätt på vilken osthyvel jag borde köpa![]()
Spännande. Funderar själv på en ny. Vilken blev det?
Dålig sikt idag.
![]()
Av någon anledning så är jag aldrig sugen på löpning föränn vädret börjar bli som nu, gärna lite kallare ändå.
Finns inget bättre än att vara ute och komma hem dyngsur till värmen med ett leende på läpparna
Eller pälsa på sig underställ och broddar för att ge sig ut i -18.
Tack för tipsen om pannlampor, det får bli höstens projekt att snöa in sig lite på innan man beställer...
Håller med! Det är nu löparsäsongen börjar. I god tid för att komma igång inför Sthlm Marathon
Får passa på att bjuda på en gammal vinterlöparbild jag med...![]()
Håller med! Det är nu löparsäsongen börjar. I god tid för att komma igång inför Sthlm Marathon
Får passa på att bjuda på en gammal vinterlöparbild jag med...![]()
Gött!
Har provat ett par ggr nu i vinter att springa med någon sorts skydd för ansiktet för att jag var dum nog att raka bort skägget (helvete vad kallt det blir utan) men det går helt enkelt inte, så fort tyget blir blött så blir det svinkallt och sjukt obekvämt att springa i. Upplever inte du samma sak?