• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Ja vädret kommer bli toppen idag! Väntar på bussen nu med en kopp kaffe och min 920xt
image.jpeg

Äääntligen fick jag komma under 40-strecket på tävling.
Midnattsloppet 2014,2015 mindre än 8sec ifrån 40 så kändes jäkligt bra nu på Hässelbyloppet att få avsluta säsongen på ett bra sätt!! Hoppas fler härifrån fick känna sig nöjda!

image.jpg

Midnattsloppet 2014,2015 mindre än 8sec ifrån 40 så kändes jäkligt bra nu på Hässelbyloppet att få avsluta säsongen på ett bra sätt!! Hoppas fler härifrån fick känna sig nöjda!

image.jpg
Grymt bra sprunget, GRATTIS!
Sänkte mitt pers på milen med drygt 4 minuter så jag är riktigt nöjd.
Kommer dock inte springa under 40min förrän 2016.
/j

image.jpg
Grattis!!! Fin dag att sätta pers på!
Hade som mål "Under 40 före 40!" men det var sju år sen jag betade av det och nu går det betydligt långsammare.

Grattis!!! Fin dag att sätta pers på!
Hade som mål "Under 40 före 40!" men det var sju år sen jag betade av det och nu går det betydligt långsammare.
Det låter bra. Jag sprang idag så jag hade blodsmak i munnen hela loppet. Inget kul.
Måste hitta in i annan träningsform och startvikt ifall det ska gå snabbare.
Har bara sprungit i två år, innan dess var det enda loppet coca-cola joggen när jag var 16.

Det låter bra. Jag sprang idag så jag hade blodsmak i munnen hela loppet. Inget kul.
Måste hitta in i annan träningsform och startvikt ifall det ska gå snabbare.
Har bara sprungit i två år, innan dess var det enda loppet coca-cola joggen när jag var 16.
Det är ett bra mål för alla young boys :)
Jag började kuta augusti 2002 när jag vägde in på 100kg på våren 2003 så sprang jag mitt första Sthlm Marathon och vägde 75. Vansinnig ökning av träningsmängd på de månaderna och jag blev mycket riktigt skadad på sommaren sen. Numera är det tre pass på 7-9km i veckan i lugnt tempo för att inte dega ihop helt.
Blanda distans, intervaller och snabbdistans det kommer man långt på :) Lite styrka för bålen skadar väl inte.

Jag började kuta augusti 2002 när jag vägde in på 100kg på våren 2003 så sprang jag mitt första Sthlm Marathon och vägde 75. Vansinnig ökning av träningsmängd på de månaderna och jag blev mycket riktigt skadad på sommaren sen. Numera är det tre pass på 7-9km i veckan i lugnt tempo för att inte dega ihop helt.
Blanda distans, intervaller och snabbdistans det kommer man långt på :) Lite styrka för bålen skadar väl inte.
Det låter som ett väldigt klokt upplägg :)

Grymt, jag har också lagt av mig massa kilon, över 20.
/j

Verkar ju finnas gott om löpare i den här tråden och några av er gillar nog liksom jag själv att springa med musik i öronen. Nu behöver jag dock tips på bra hörlurar för detta ändamål. Blir fan tokig när lurarna trillar ur hela tiden. Med bra menar jag att de ska sitta på plats och ha ett hyggligt ljud/pris ratio.

Springer aldrig med musik men någon enstaka gång lyssnar jag på podradio. Kör med Urbanears. Funkar bra och de kommer med olika tillbehör för att passa större och mindre öron.

Verkar ju finnas gott om löpare i den här tråden och några av er gillar nog liksom jag själv att springa med musik i öronen. Nu behöver jag dock tips på bra hörlurar för detta ändamål. Blir fan tokig när lurarna trillar ur hela tiden. Med bra menar jag att de ska sitta på plats och ha ett hyggligt ljud/pris ratio.
Jag kör med "riktiga" lurar från Marshal, de sitter kvar, låter bra och värmer lite på köpet.
Färsk bild, dock PW och inte löp.
image.jpg

Har ni något bra tips på vad man kan ge bort för fars-dag-löpar-gear till en prylnörd nu inför vintern?
Han har en Suunto, kanske något uppskattat tillbehör?

Har ni något bra tips på vad man kan ge bort för fars-dag-löpar-gear till en prylnörd nu inför vintern?
En bra pannlampa, eller någon cool reflexväst, nya löparhandskar/mösssa/buff. Jag är en löparpryl galning. Det hade jag iaf uppskattat

Min tvåtusenkronors lampa slutade fungera i vintras. Köpte en lampa för 50kr på XXL som fungerat riktigt bra. Har man bara lite lyse så man ser var man sätter fötterna så funkar det ju. Sedan är det ju skoj om man lyser upp hela skogen iofs :)

Körde årets mara helt oförbered, drog en pizza kvällen innan, vaknade upp o köpte en startplats på blocket samma morgon. Gick i mål på strax över 4h, drog ned till Riche och slet i mig öl utan att byta om...

Springer aldrig med musik men någon enstaka gång lyssnar jag på podradio. Kör med Urbanears. Funkar bra och de kommer med olika tillbehör för att passa större och mindre öron.
Har haft ca 20par urbanears medis lurar, de håller typ 10veckors löpträning innan det är dags att byta. Rätt surt för de kostar ändå 500spänn...

Nu kanske du redan klarar av presenten, men annars är ju en anmälan till något lopp med löfte om tillhörande support och påhejande säkert uppskattat? I o f s ingen utrustning, men till den som har allt är det ju en bra grej. Har han dubbade skor? Annars finns det ju löstagbara dubbar som funkar bra.

Vad hittar du för pannlampa för 300 kr som är bra? Och vad är bra?
Min huvudlampa var Petzl Nao men för ett par lopp där jag behövde mer än 4h batteritid så hade jag en black diamond som jag bytte över till när petzl'n dog och den var inte alls mycket sämre än Nao'n egentligen. Det är en äldre årsmodell till denna jag har http://www.addnature.com/black-diamond-cosmo-matt-black-452034.html
Körde den även på vissa träningspass när jag glömt ladda Nao'n.

Tillbaka
Topp