Nöjdhet ska inte underskattas.Lite tjockare men mycket mer nöjd.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nöjdhet ska inte underskattas.Lite tjockare men mycket mer nöjd.![]()
Det är jäkligt trångt... Men som du sa, startar du i elitgruppen tror jag inte du kommer ha några problem att få en bra tid.Några KS'are som ska springa Göteborgsvarvet? Springer den för första gången och undrar om nån har koll på hur trångt det är? Går det att få en bra tid ändå? Startar elit vilket jag antar hjälper en del men brukar ändå vara många som startar samtidigt.
Hm ja man kan hoppas det, undrar bara hur många som startar elit. Känns som det måste vara en hel del eftersom dom tagit med migDet är jäkligt trångt... Men som du sa, startar du i elitgruppen tror jag inte du kommer ha några problem att få en bra tid.
Härligt att höra! Siktar på runt 1:20. Ligger i hårt nu så har höga förhoppningar!Du kommer inte ha några problem med trängsel. Har startat både långt bak och långt framutan några större problem. Vilken tid siktar du på?
Premiärmilen? Jag fick passa.Jaha, dags för årets första lopp.
/j
![]()
Kul. Hur gick det?Jaha, dags för årets första lopp.
/j
![]()
Bra tycker jag, kapade 4 min mot förra året.Kul. Hur gick det?
Yes, Trist för dig.Premiärmilen? Jag fick passa.![]()
Grattis. Det var en rätt tuff backe vid 8 km läste jag.Bra tycker jag, kapade 4 min mot förra året.
/j
Absolut, den tog lite kraft men det funkade.Grattis. Det var en rätt tuff backe vid 8 km läste jag.
Kul! Skulle säga att du borde köra 2 till långpass, en nu och en om typ 2v. Börja ät samma frukost för att vänja magen och kolla upp vilken energidryck som delas ut på loppet och drick en del för att vänja dig! Annars lycka till!Snart bara en månad kvar t jag ska springa Köpenhamn Marathon så det ska bli "skoj"
Någon som kört några lång lopp som har några "sista minuten" tips?
Kul! Skulle säga att du borde köra 2 till långpass, en nu och en om typ 2v. Börja ät samma frukost för att vänja magen och kolla upp vilken energidryck som delas ut på loppet och drick en del för att vänja dig! Annars lycka till!
Det låter som att det kommer gå bra det där!Hur långa är "långpass" kört 2 mil på helgerna och ska försöka få till ca 2,5-2,8 mil ett pass innan maran. Har ordnat samma energymix som de har på maran så det är klartFörsta gången jag ska springa såhär långt så får se hur det kommer gå. Men kommer bli en upplevelse och så får man kanske lite valuta för pengarna, med tanke på dess längd etc
Blir nog hotell frukost den aktuella dagen maran går på så där finns ju det mesta tänker jag. Tror loppet går mitt på dagen så borde räcka med den tänker jag, eller?
Låter bra! Skulle försöka få till pass på runt 3 mil, de ger väldigt mycket! Kommer verkligen bli en upplevelse och tror du kommer tycka det är väldigt kul! Ja det borde räcka med frukost + en banan lite senare!Hur långa är "långpass" kört 2 mil på helgerna och ska försöka få till ca 2,5-2,8 mil ett pass innan maran. Har ordnat samma energymix som de har på maran så det är klartFörsta gången jag ska springa såhär långt så får se hur det kommer gå. Men kommer bli en upplevelse och så får man kanske lite valuta för pengarna, med tanke på dess längd etc
Blir nog hotell frukost den aktuella dagen maran går på så där finns ju det mesta tänker jag. Tror loppet går mitt på dagen så borde räcka med den tänker jag, eller?
Försök få till en tremilare så snart möjligt. Väldigt stor skillnad på 20 och 42 km...Snart bara en månad kvar t jag ska springa Köpenhamn Marathon så det ska bli "skoj"
Någon som kört några lång lopp som har några "sista minuten" tips?
Jag har ett trettital vanliga vägmaror under bältet.Hur långa är "långpass" kört 2 mil på helgerna och ska försöka få till ca 2,5-2,8 mil ett pass innan maran. Har ordnat samma energymix som de har på maran så det är klartFörsta gången jag ska springa såhär långt så får se hur det kommer gå. Men kommer bli en upplevelse och så får man kanske lite valuta för pengarna, med tanke på dess längd etc
Tänk på att hålla det tempo du bestämt dig för. Det är lätt att påverkas av stämningen och rusa på lite extra, vilket kan straffa sig en bit in i loppet.Hur långa är "långpass" kört 2 mil på helgerna och ska försöka få till ca 2,5-2,8 mil ett pass innan maran. Har ordnat samma energymix som de har på maran så det är klartFörsta gången jag ska springa såhär långt så får se hur det kommer gå. Men kommer bli en upplevelse och så får man kanske lite valuta för pengarna, med tanke på dess längd etc
Jag har använt den sedan ca förra sensommaren. Funkar jättebra.Nån som testat Garmin Forerunner 225 än?
Om så, funkar den bra? hur är det med batteritid o s v?
![]()
Tack för input!Jag har använt den sedan ca förra sensommaren. Funkar jättebra.
Bra batteritid. Enkelt att ladda när det behövs. Inte optimalt på vintern...
En kollega köpte denna men var inte nöjd med GPS uppkopplingen som strulade.Nån som testat Garmin Forerunner 225 än?
Om så, funkar den bra? hur är det med batteritid o s v?
![]()
Tack för feedback!En kollega köpte denna men var inte nöjd med GPS uppkopplingen som strulade.
Nu har både han o jag köp Polar V800 som vi är mycket nöjda med! Polar uppgraderar även sin programvara vilket gjort att bla kadens tillkommit sen jag köpte min! Snabb uppkoppling för GPS och smidig överföring till din telefon / padda med bluetooth.
V800 har karta!! Du kan gå in var sim helst på sträckan o kolla puls o hastighet var som!Tack för feedback!
När jag läst testerna om just Garmin Forerunner 225 är snabb uppkoppling mot GPS en av de saker som hamnar på + kontot.
Har idag en Polar RC3 GPS som jag är sådär nöjd med. Saknar att få min rutt utritad på karta.
Ser bra ut!V800 har karta!! Du kan gå in var sim helst på sträckan o kolla puls o hastighet var som!
Även höjdmeter får du! Upp och ner.