• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Ganska nybliven löpare och håller fortfarande på att bygga kondition. Men senaste 3 gångerna jag varit ute har jag bara kommit ungefär 1-2 km sen har en skaplig huvudvärk slagit till som gjort att jag fått sluta o gå hem. Har googlat lite på det och kommit fram till lite allt möjligt som tex ansträngningshuvudvärk, vattenbrist, saltbrist osv. Ngn annan som råkat ut för liknande och hittat en lösning? (skittråkigt att få avbryta löppasset när resten av kroppen känns pigg)

Egentligen aldrig annars, har väl hänt ngn gång vid tung styrketräning.

Tror själv det handlar mycket om uppvärmning som jag givetvis slarvar ordentligt med (har mer eller mindre klivit utanför dörren och satt av i skapligt tempo dessutom inlett med en brant o rätt lång uppförsbacke).

Nu har jag vilat i några dagar och ska testa igen i helgen tänkte jag och då inleda med vatten, mineraler ngn timme innan och så börja gå -> power walk -> löpning och se om det funkar.

Citerar mig själv som uppföljning.

Har klarat mig utan huvudvärk under löpningen nu de senaste 5-6 gångerna. Tolkar det som att mina förberedelser har hjälpt; tar en banan, en High5 Zero, upp mot 1 liter vatten ca 1h innan och så värmer jag faktiskt upp lite i början oxå.

Skönt. Hoppas det fortsätter att gå bra.

Citerar mig själv som uppföljning.

Har klarat mig utan huvudvärk under löpningen nu de senaste 5-6 gångerna. Tolkar det som att mina förberedelser har hjälpt; tar en banan, en High5 Zero, upp mot 1 liter vatten ca 1h innan och så värmer jag faktiskt upp lite i början oxå.

Skönt. Hoppas det fortsätter att gå bra.
1 liter vatten låter mycket enligt mig. Bra om det finns vatten i systemet förstås men det är en del att konka runt med från start.

Grymt kul att det känns bra! 👍

1 liter vatten låter mycket enligt mig. Bra om det finns vatten i systemet förstås men det är en del att konka runt med från start.

Grymt kul att det känns bra! 👍
Ja det är det nog, men det är på morgonen, så första glaset om ca 3dl halsar jag det första jag gör när jag vaknar o sen blir det ca 2 glas till innan jag kommer iväg 1,5h senare. Känns skapligt iaf. Sen fick jag ont i knät idag istället... Alltid är det ngt! 😁

Stack ut i solen…….attackerad av en hagelstorm…..sabla otyg…..

909F0F59-E7A7-41A9-A216-AB871F6F736F.jpeg
EF96357B-9EBE-45F5-857C-732CEEF92748.jpeg
081F20BA-F20C-42F2-8FF6-E45D4CACC243.jpeg

Finns det någon app till Apple Watch där man kan se pulszoner och tid i dessa under träningspasset (och gärna kunna sätta personliga zoner)?

Stort tips om ni är förälskade i endorphin serien som jag! Slitit mina saucony endorphin speed 1 bra länge, grym sko! En trea i serien ska officiellt släppas 16/8 och sökt mkt på att hitta den tidigare , och idag hände det! Okej rosa färg men det ser jag bara som lite annorlunda och kul 😂 så nu är de beställda!

Länk till sida, köpt där förut så inga problem!

Stort tips om ni är förälskade i endorphin serien som jag! Slitit mina saucony endorphin speed 1 bra länge, grym sko! En trea i serien ska officiellt släppas 16/8 och sökt mkt på att hitta den tidigare , och idag hände det! Okej rosa färg men det ser jag bara som lite annorlunda och kul 😂 så nu är de beställda!

Man kanske skulle klicka hem ett par. Inte testat men är mycket förtjust i mina PRO.

Ba priser på Altra och Saucony också. Jag kände inte till sidan, men den är legit att handla ifrån?

Äh, såg ju nu att du hade handlat därifrån tidigare utan problem 👍

Ba priser på Altra och Saucony också. Jag kände inte till sidan, men den är legit att handla ifrån?

Äh, såg ju nu att du hade handlat därifrån tidigare utan problem 👍

Har också köpt skor därifrån utan problem. Dessutom fått bra hjälp av deras kundtjänst när det var ett problem med ett par skor med gratis utbyte och sedan halva priset när felet återkom även på ersättningsskorna och min storlek var slut.

Ska bli kul att testa, tänkte ta en repa idag men fenomenalt jobbtrött! Intitalt svåra som få att sätta på sig men de har man läst endel om, sitter tight emot foten sista skosnör raden men kommer nog gå bra med lite vana, känns spontant sköna att springa i fram o tillbaka på villagatan i mjukisar 😂
B13E3616-D37F-481B-8BAC-20B5FADE356A.jpeg
2309FD2F-B0BD-40A1-8362-F1B0F8EB18BD.jpeg
C8D9F166-B249-4C29-AB83-787BD8A7B52B.jpeg
78FDBC71-8160-4F2C-BC7D-8F8EE5648A82.jpeg

Tillbaka
Topp