Ganska nybliven löpare och håller fortfarande på att bygga kondition. Men senaste 3 gångerna jag varit ute har jag bara kommit ungefär 1-2 km sen har en skaplig huvudvärk slagit till som gjort att jag fått sluta o gå hem. Har googlat lite på det och kommit fram till lite allt möjligt som tex ansträngningshuvudvärk, vattenbrist, saltbrist osv. Ngn annan som råkat ut för liknande och hittat en lösning? (skittråkigt att få avbryta löppasset när resten av kroppen känns pigg)
Egentligen aldrig annars, har väl hänt ngn gång vid tung styrketräning.
Tror själv det handlar mycket om uppvärmning som jag givetvis slarvar ordentligt med (har mer eller mindre klivit utanför dörren och satt av i skapligt tempo dessutom inlett med en brant o rätt lång uppförsbacke).
Nu har jag vilat i några dagar och ska testa igen i helgen tänkte jag och då inleda med vatten, mineraler ngn timme innan och så börja gå -> power walk -> löpning och se om det funkar.
Citerar mig själv som uppföljning.
Har klarat mig utan huvudvärk under löpningen nu de senaste 5-6 gångerna. Tolkar det som att mina förberedelser har hjälpt; tar en banan, en High5 Zero, upp mot 1 liter vatten ca 1h innan och så värmer jag faktiskt upp lite i början oxå.
Skönt. Hoppas det fortsätter att gå bra.