• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Nån som har tips på bra träningsklocka till triathlon? Vill gärna kunna mäta alla grenar på nått snygg sätt!

Nån som har tips på bra träningsklocka till triathlon? Vill gärna kunna mäta alla grenar på nått snygg sätt!
FR920XT eller Fenix3 är väl de som används av flest. Själv gillar jag Suunto (ambit 3) för ren löpning och de ska fungera bra med triathlon men jag har själv inte provat det. Men jag vet att Suunto's nyare pulsband fungerar bra för att mäta pulsen när man simmar, vågar inte svara för Garmin...
Vill du läsa mer om träningsklockor än va du trodde var möjligt så gå in på dcrainmaker.com

Instämmer, Lycka till alla!

Nojjar över högerknät som börjat göra ont för 2 veckor sedan förmodligen sviter av den stukade stortån, över förmodligen inbillade förkylningskänningar och över att vädret inte ska slå över. Nojjar också över att tröjan jag fått av jobbet att springa i inte ska vara skön och över att jag varit tvungen att tejpa hälarna på skorna med silvertejp.

Dvs det går nog bra det här :)

Lycka till, alla som ska springa maran idag!!!!!! Jag kommer in och hejar.
Har själv tagit en lättare sympati-jogg här på morgonen.
image.jpeg

Gick ju inte riktigt som jag ville. Pb med 30 sek iofs, men inte under målet på 3:30. Så har numer 4 minuter att putsa... Jobbigaste är att jag egentligen inte har nåt att skylla på. Visst, värmen vet jag tar hårt på mig och tån/knät spelar säkert in. Men även med bra temp och utan krämpor tror jag det varit svårt att kapa 4 min. Hade god marginal till ca 33, men sen försvann all kraft. På västerbron andra varvet blev jag omsprungen av 3:30-farthållarna jag startade med och då insåg jag att det var kört.

Aja, nya tag i Berlin i september!

In på 3:46. Inte så nöjd med det. Öppnade lite hårt kanske. Kanske hade en dålig dag. Värmen tog inte så hårt tycker jag. Ruskigt slut i benen efter 30 km. Helt kaput igår. Idag körde jag ett SwimRun pass och det var superskönt!

Slå mig gärna på fingrarna om detta inte passar här;

Önskar köpa Garmin för löpning. 225, 235 eller nån Fenix el likn. Hit me!

Fick lov att belöna mig med en ny garmin då fr210 har några år på nacken nu och att det finns onekligen böttre funktioner i nyare modellerna, blev en fr235 med inbyggd pulsmätning som ska funka relativt bra, nöjd än så länge:)

image.jpeg

Nu borde du ha hunnit testa lite mer. Hur funkar den för dig?

Nu borde du ha hunnit testa lite mer. Hur funkar den för dig?

Sjukt nöjd, kan säga att de är enda klockan jag har använt (vågar man säga detta på ett klockforum?;) )
Väldigt enkelt att ladda upp via bluetooth till en app i mobilen där man kan se mycket utförlig info om puls, sömn, löprundor, etc
Att den räknar ut vo2max är en kul funktion,
Kvalitén på själva klockan känns än så länge bra, gillar gummiarmbandet som känns minst lika bra som isofrane:)
Batteritiden har vid inte allt för mkt tränande hållit i nästan precis en vecka,

Är igång med träning inför Ironman, letar därför efter någon träningspartner i sthlm som är sugen på att ägna många timmar åt långa cykel eller löppass :D

Tillbaka
Topp