Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ställde samma fråga för en tid sedan, och fick lite input.Någon som testat garmin forerunner 225?
Sorry men missade helt ditt svar o fråga tidigare!Ser att vi springer i samma område.
Du kanske vill haka på ett långpass?
Riktigt snyggt.Kan bjuda på en bild från dagens pass med. Körde provlöpningen av andra varvet + en mil extra med TSM idag. Lade på några ärevarv på Stadion för att nå över 37 med då benen var alldeles för pigga. Klart nöjd med tanke på att jag stukade stortån i påskhelgen och tappade några veckor på det!![]()
Är det smidigt att synka? Jag vill gärna synka med mobilen (android) och använder ibland (sällan) runkeeper och vill gärna föra in info där.Jag har 225:an efter att jag pensionerat min gamla 305:a. Tycker den funkar bra, men saknar möjligheten att visa 4 olika mått vilket jag kunde på 305:an. Vill se distans, tid, puls och snittempo. Men 225:an visar bara 3.
Hittar satelliterna blixtsnabbt oftast, 10-20 sek vilket är skönt speciellt på vintern.
Har märkt att den mäter sträckorna något kortare, vet inte om det är mitt exemplar eller generellt. Saknade 250 meter på halvmaran på Kungsholmen Runt, 305:an brukade mäta ca 100 meter för mycket på den distansen.
Använder min endast till att se ovan nämnda mått under löpning och sen föra över statistiken till datorn, så hur bra den är på andra saker vet jag dessvärre inte. Men över lag är jag väldigt nöjd, men ha i åtanke att jag inte utbyttjar alla funktioner och att jag jämför mot en sex-sju år gammal Garmin 305![]()
Kolla på Fitbit Surge annars, blev tipsad om den och funderar själv på att köpa enÄr det smidigt att synka? Jag vill gärna synka med mobilen (android) och använder ibland (sällan) runkeeper och vill gärna föra in info där.
Är det smidigt att synka? Jag vill gärna synka med mobilen (android) och använder ibland (sällan) runkeeper och vill gärna föra in info där.
Utöver att den var vansinnigt ful så verkar den ha allt och lite mer än en garmin 225.Kolla på Fitbit Surge annars, blev tipsad om den och funderar själv på att köpa en![]()
Utöver att den var vansinnigt ful
Grattis!Kanske inte så imponerande tid men helt klart nöjd med tanke på att det är min första marathon och jag genomförde den som planeratSprang halvmarathon förra året så rullar på säg! Köpenhamn marathon 2016 som var/är väldigt platt och så hade vi även tur med vädret
![]()
Kan det inte vara så att du får problem i början på säsongen, när det är kallt, och att när benen vant till sig är det varmare ute?
Jag har också haft i princip kronisk benhinneinflammation och det enda som hjälpt är långsam tillvänjning.
Hej Anders,Sorry men missade helt ditt svar o fråga tidigare!
Gärna nåt låmgpass ihop om det passar- men jag är ingen Sub 3timmar på maraton så ett långpass för mig blir nog uppåt 6min/km - kanske för långsamt för dig???
Anders
Precis gjort sista långpasset inför Stockholm Marathon. 30,6 km i 5:11 tempo. Det finns hopp om att jag kan slå förra årets tid på 3:39 som är just 5:11 tempo
Fler som springer nästa lördag?
Lycka till du med!Jupp! 4e i rad, peppad som fasen. Körde en hård 10km idag, lörd blir det 20km, sen tror jag på ca 10km i mitten i nästa vecka som avslutning inför maran. Fredagen tar jag ledigt från jobbet för att varva ner innan och komma tidigt till hämtning av nrlapp på Östermalm.
Lycka till !
Lycka till du med!
Vad siktar du på för tid?
Fjärde för mig med.
Det är ju riktigt bra. Tyvärr kommer jag inte kunna göra dig sällskapUnder 3:10 superglad
Under 3:15 glad
Över 3:15 grinig![]()
Ja, jäkla skit att vi inte kört nått ihop. Jag har haft rätt fullt kvällstid och enbart kört morgonpass senaste tiden.Hur har det gått för dig @Tomas Eriksson med maraträningen?
Tyvärr fick vi inte till nåt pass.
Ja, jäkla skit att vi inte kört nått ihop. Jag har haft rätt fullt kvällstid och enbart kört morgonpass senaste tiden.
Träningen rullar på, höften gör sig lite påmind men inte i den grad att det är stoppande. Körde 28km igår och om jag inte är allt för bakis imorgon blir det 21km imorgon. Bra psykologiskt med hyffsade pass veckan innan även om det egentligen inte är till någon nytta.
Allt under kontroll för dig?
Sprang du Comrades eller![]()
Gårdagens pass. Sugen på att byta upp mig till en 920xt, men den här gör jobbet helt ok så den får hänga med ett tag till. Och ja, jag gick i motluten. Allihop.