• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Ser att vi springer i samma område.
Du kanske vill haka på ett långpass?
Sorry men missade helt ditt svar o fråga tidigare!

Gärna nåt låmgpass ihop om det passar- men jag är ingen Sub 3timmar på maraton så ett långpass för mig blir nog uppåt 6min/km - kanske för långsamt för dig???

Anders

Jag har 225:an efter att jag pensionerat min gamla 305:a. Tycker den funkar bra, men saknar möjligheten att visa 4 olika mått vilket jag kunde på 305:an. Vill se distans, tid, puls och snittempo. Men 225:an visar bara 3.

Hittar satelliterna blixtsnabbt oftast, 10-20 sek vilket är skönt speciellt på vintern.

Har märkt att den mäter sträckorna något kortare, vet inte om det är mitt exemplar eller generellt. Saknade 250 meter på halvmaran på Kungsholmen Runt, 305:an brukade mäta ca 100 meter för mycket på den distansen.

Använder min endast till att se ovan nämnda mått under löpning och sen föra över statistiken till datorn, så hur bra den är på andra saker vet jag dessvärre inte. Men över lag är jag väldigt nöjd, men ha i åtanke att jag inte utbyttjar alla funktioner och att jag jämför mot en sex-sju år gammal Garmin 305 :)

mms_20160515_145228.jpg
Kan bjuda på en bild från dagens pass med. Körde provlöpningen av andra varvet + en mil extra med TSM idag. Lade på några ärevarv på Stadion för att nå över 37 med då benen var alldeles för pigga. Klart nöjd med tanke på att jag stukade stortån i påskhelgen och tappade några veckor på det!

mms_20160515_145228.jpg
Kan bjuda på en bild från dagens pass med. Körde provlöpningen av andra varvet + en mil extra med TSM idag. Lade på några ärevarv på Stadion för att nå över 37 med då benen var alldeles för pigga. Klart nöjd med tanke på att jag stukade stortån i påskhelgen och tappade några veckor på det!
Riktigt snyggt.

Jag har 225:an efter att jag pensionerat min gamla 305:a. Tycker den funkar bra, men saknar möjligheten att visa 4 olika mått vilket jag kunde på 305:an. Vill se distans, tid, puls och snittempo. Men 225:an visar bara 3.

Hittar satelliterna blixtsnabbt oftast, 10-20 sek vilket är skönt speciellt på vintern.

Har märkt att den mäter sträckorna något kortare, vet inte om det är mitt exemplar eller generellt. Saknade 250 meter på halvmaran på Kungsholmen Runt, 305:an brukade mäta ca 100 meter för mycket på den distansen.

Använder min endast till att se ovan nämnda mått under löpning och sen föra över statistiken till datorn, så hur bra den är på andra saker vet jag dessvärre inte. Men över lag är jag väldigt nöjd, men ha i åtanke att jag inte utbyttjar alla funktioner och att jag jämför mot en sex-sju år gammal Garmin 305 :)
Är det smidigt att synka? Jag vill gärna synka med mobilen (android) och använder ibland (sällan) runkeeper och vill gärna föra in info där.

Mina ben!!!!!
Körde mina hittills tuffast intervaller nu i helgen.
Det var svalt och jag kände att kroppen var ordentligt utvilad och uppladdad ifrån dagarna innan...
Så jag och en hockeypolare drog till backhoppningsbacken i Slottskogen och körde backintervaller.....

Fy säger jag bara.......
2km uppvärmning i lugnt tempo runt 5:30 /km
20 vändor i maxfart upp för backen (Och joggning nedför)
2k needspring (Där det slutade med att vi tävlade hem sista kilometern)

Jag kände mig rätt återhämtad när vi kom hem faktiskt! Hungrig var jag, men kroppen känns normalt mer slutkörd efter ett riktigt långt pass...
Imorse när jag vaknade så kändes det som om jag sprungit ett marathon helt otränad.. Kan inte ens sätta mig ner på toaletten utan att hoppa ner sista biten hahah :)

Tur jag hade skrivbordstjänst idag på arbetet!

Dock så har jag en magkänsla av att den lägenheten går upp en bit över 500.000:- efter budgivning.
Bästa objektet du postat hittills måste jag medge.

Imorrn är det dags för Göteborgsvarvet, hade gärna haft några veckor till av träning innan men får klara mig! Idag blir det mycket vatten och kanske det bästa med att springa långlopp nämligen carbloading :p

Kanske inte så imponerande tid men helt klart nöjd med tanke på att det är min första marathon och jag genomförde den som planerat :) Sprang halvmarathon förra året så rullar på säg! Köpenhamn marathon 2016 som var/är väldigt platt och så hade vi även tur med vädret :D
Marathon2016.PNG

Kanske inte så imponerande tid men helt klart nöjd med tanke på att det är min första marathon och jag genomförde den som planerat :) Sprang halvmarathon förra året så rullar på säg! Köpenhamn marathon 2016 som var/är väldigt platt och så hade vi även tur med vädret :D
Marathon2016.PNG
Grattis!:)

Kan det inte vara så att du får problem i början på säsongen, när det är kallt, och att när benen vant till sig är det varmare ute?

Jag har också haft i princip kronisk benhinneinflammation och det enda som hjälpt är långsam tillvänjning.

Samma problem här. Gick till ortopedtekniker och lät gjuta upp sulor. Detta i combo med ändrat löpsteg var räddningen för mina benhinnor. Känner av dem fortfarande men så länge jag varierar underlaget så går det bra.

Precis gjort sista långpasset inför Stockholm Marathon. 30,6 km i 5:11 tempo. Det finns hopp om att jag kan slå förra årets tid på 3:39 som är just 5:11 tempo :D

Fler som springer nästa lördag?

Sorry men missade helt ditt svar o fråga tidigare!

Gärna nåt låmgpass ihop om det passar- men jag är ingen Sub 3timmar på maraton så ett långpass för mig blir nog uppåt 6min/km - kanske för långsamt för dig???

Anders
Hej Anders,
Nu är långpassen avklarade men jag tar gärna ett pass efter maran och SwimRun som är helgen efter ;)

Vi håller kontakten.

Precis gjort sista långpasset inför Stockholm Marathon. 30,6 km i 5:11 tempo. Det finns hopp om att jag kan slå förra årets tid på 3:39 som är just 5:11 tempo :D

Fler som springer nästa lördag?

Jupp! 4e i rad, peppad som fasen. Körde en hård 10km idag, lörd blir det 20km, sen tror jag på ca 10km i mitten i nästa vecka som avslutning inför maran. Fredagen tar jag ledigt från jobbet för att varva ner innan och komma tidigt till hämtning av nrlapp på Östermalm.

Lycka till !

Jupp! 4e i rad, peppad som fasen. Körde en hård 10km idag, lörd blir det 20km, sen tror jag på ca 10km i mitten i nästa vecka som avslutning inför maran. Fredagen tar jag ledigt från jobbet för att varva ner innan och komma tidigt till hämtning av nrlapp på Östermalm.

Lycka till !
Lycka till du med!
Vad siktar du på för tid?
Fjärde för mig med.

Hur har det gått för dig @Tomas Eriksson med maraträningen?
Tyvärr fick vi inte till nåt pass.
Ja, jäkla skit att vi inte kört nått ihop. Jag har haft rätt fullt kvällstid och enbart kört morgonpass senaste tiden.
Träningen rullar på, höften gör sig lite påmind men inte i den grad att det är stoppande. Körde 28km igår och om jag inte är allt för bakis imorgon blir det 21km imorgon. Bra psykologiskt med hyffsade pass veckan innan även om det egentligen inte är till någon nytta.
Allt under kontroll för dig?

Ja, jäkla skit att vi inte kört nått ihop. Jag har haft rätt fullt kvällstid och enbart kört morgonpass senaste tiden.
Träningen rullar på, höften gör sig lite påmind men inte i den grad att det är stoppande. Körde 28km igår och om jag inte är allt för bakis imorgon blir det 21km imorgon. Bra psykologiskt med hyffsade pass veckan innan även om det egentligen inte är till någon nytta.
Allt under kontroll för dig?

Låter som att du har koll på läget.
Körde ett tufft 30 km pass i torsdags i 5:11 fart vilket är det tempo som krävs för att nå mitt PBfrån förra året på 3:39. Så det var positivt. Men jag har varit sliten i två dagar sen dess. Idag blir det nog soft. Antagligen kör jag lite intervaller i morgon måndag och kanske 15 km på onsdag eller så. Evi våtdräkt då jag ska köra SwimRun nästkommande helg och aldrig sprungit i våtdräkt. Så det kan bli lite intressant..!

Tillbaka
Topp