Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bor några nätter hos älskarinnan....nej men det är ett helsike det där. Jag försöker att vara mycket noga med handhygien och allt sådant samt hålla visst avstånd (när det är möjligt) samt äta bra och mycket frukt/grönt och mycket vattenOm man inte är Johan Olsson o OS-laddar 100 mil från familjen i 3 månader, hur gör man när övriga i huset är sjuka som fan? Frun har 39,5 o däckad. Vågar ni er i ett sånt läge på ett tungt pass och håller er på 3m avstånd där hemma? Kör ni lätta pass el går till kyrkan?
Har samma fundering. Testade du?Om man inte är Johan Olsson o OS-laddar 100 mil från familjen i 3 månader, hur gör man när övriga i huset är sjuka som fan? Frun har 39,5 o däckad. Vågar ni er i ett sånt läge på ett tungt pass och håller er på 3m avstånd där hemma? Kör ni lätta pass el går till kyrkan?
Jag ligger lågt. Frun i trolig influensa. Jag hämtar o lämnar barnen på skolan. Jag har låst in frun på övervåningen o bär mat o grejer dit.Har samma fundering. Testade du?![]()
Jag ligger lågt. Frun i trolig influensa. Jag hämtar o lämnar barnen på skolan. Jag har låst in frun på övervåningen o bär mat o grejer dit.
En light-olsson?
Jag ligger även lågt med träningen. Ska på 40-årsfest på lördag. Jävla sportfånar. 08:00 börjar vi med en mil löpning. Sen är det klättring 2h. Som tur är är min högertumme trasig så jag blir åskådare på klättringen medan jag eftersvettas.
Lika bra att spara sig till helgen alltså. Oklart vilket tempo som kommer hållas.
Nej tack. Tveksam till om mina ben ens kan röra sig i den takt som krävs för att matcha dina 4:47. Kanske över 100 meter... Min löpning är väsentligt mer mellanmjölk. Fast igår kändes det ganska bra på löpbandet. Värmde upp med ökning till 12,5 km/h. Ökade sedan lutningen stegvis till 6%. Låg där ett par, tre km. Sänkte sedan lutningen till 4% och ökade farten till 13,5 km/h, vilket gav mig upplevelsen av att springa på flacken. För att inte tala om känslan av att minska till 2 respektive 0% och hålla 14-15 km/h. Det ger mig en upplevelse av att vara snabb. Kanske att jag kan fixa 3:30-takt en km, men då ska det vara en riktigt bra dag.För att hedra Bannister körde jag en mile time trial i veckan. Det var mitt första försök på distansen och kan säga att det var bland det värsta jag gjort, borträknat mitt enda försök på 800m. Kom in på 4:47 iallafall vilket jag är nöjd med. Har tänkt ta några veckor och fokusera på fart och förhoppningsvis springa 4:3x om ca 6v.
Nån annan som vågar sig på utmaningen??
Tipset: Lägg ut klockan några minuter innan du ska börja springa. Då är den synkad och klar när du är redo!Jo, man kan fan bli tokig på GPS-signalen på min ibland. Särskilt när det är -15C ute o man bara vill komma igång med passet. Tar ibland flera minuter haha! Kanske värt att uppgradera ändå i sinom tid.
Senast vi hade influensa hemma sov jag på soffan några dagar. Inte helt optimalt men höll mig frisk. Kan vara bra att nån i familjen är frisk.Om man inte är Johan Olsson o OS-laddar 100 mil från familjen i 3 månader, hur gör man när övriga i huset är sjuka som fan? Frun har 39,5 o däckad. Vågar ni er i ett sånt läge på ett tungt pass och håller er på 3m avstånd där hemma? Kör ni lätta pass el går till kyrkan?
Handlar mycket om vana, testa köra typ 6-8x400 och skruva upp löpbandet till 3:30 fart. Sen börjar du förlänga distansen lite och kör något pass med lite längre intervaller eller kanske en stege. Tex 800,600,400,400,200,200.Nej tack. Tveksam till om mina ben ens kan röra sig i den takt som krävs för att matcha dina 4:47. Kanske över 100 meter... Min löpning är väsentligt mer mellanmjölk. Fast igår kändes det ganska bra på löpbandet. Värmde upp med ökning till 12,5 km/h. Ökade sedan lutningen stegvis till 6%. Låg där ett par, tre km. Sänkte sedan lutningen till 4% och ökade farten till 13,5 km/h, vilket gav mig upplevelsen av att springa på flacken. För att inte tala om känslan av att minska till 2 respektive 0% och hålla 14-15 km/h. Det ger mig en upplevelse av att vara snabb. Kanske att jag kan fixa 3:30-takt en km, men då ska det vara en riktigt bra dag.
Tar tips, om jag ens ska tänka tanken att fixa Bannisters distans under 6 minuter...
Tipset: Lägg ut klockan några minuter innan du ska börja springa. Då är den synkad och klar när du är redo!
Jag tror du kan lägga den i fönstret. GPS-erna har blivit rätt vassa på att fånga upp signalerna.Bor i lägenhet på 3:e våningen så funkar tyvärr inte, brukar göra det på sommaren när jag är hos föräldrarna/svärföräldrarna o då funkar den tekniken!![]()
Om ni vill ha lite motivation så är Dave Goggins rätt så imponerande.
Rodd är grymt, har själv kört det mycket under vintern när jag inte kunnat springa lika mycket. Annars är mängden a och o. Får du in ett 3e pass eller till och med ett fjärde så kommer du förbättras snabbt. Det behöver inte gå snabbt, utan bättre att köra långsamt så du orkar med ett pass dagen efter. Om du vill ha tips på lite bra roddpass är det bara att hojta till.Började kuta i höstas och startade på ca 2km. Nu är jag uppe på 9-10km som längst. Varierar underlag och tempo. Är jag pigg kör jag 2ggr/v. Tempo 5:20-5:58 beroende på längd.
Om jag vill primärt hålla mig skadefri, hur skulle ni tänka kring löpmängd/annan konditionsträning (har nyss skaffat egen roddmaskin)/gym? Jag har ett första mål att köra Midnattsloppet i år. Startgrupp 55-60 (jag hoppas på <55).
Ska jag fortsätta 2ggr/v i varierande tempo? Lägga in något mer? Jag har Tidsbrist med småbarn... men kan säkert gå att fila in något mer..
Om du springer 20 km per vecka nu kan du ju sätta upp ett nytt mål på 30 km per vecka och sakta men säkert börja närma dig det. Att variera med andra sporter är kanon. Bra jobbat so far!Började kuta i höstas och startade på ca 2km. Nu är jag uppe på 9-10km som längst. Varierar underlag och tempo. Är jag pigg kör jag 2ggr/v. Tempo 5:20-5:58 beroende på längd.
Om jag vill primärt hålla mig skadefri, hur skulle ni tänka kring löpmängd/annan konditionsträning (har nyss skaffat egen roddmaskin)/gym? Jag har ett första mål att köra Midnattsloppet i år. Startgrupp 55-60 (jag hoppas på <55).
Ska jag fortsätta 2ggr/v i varierande tempo? Lägga in något mer? Jag har Tidsbrist med småbarn... men kan säkert gå att fila in något mer..
Känner igen mig mycket i det. Tränade massor som yngre men allt försvann med jobbet och barn.För ett år sedan fick jag blodsmak i munnen av att gå upp ur sängen. Fruktansvärt dålig kondis. Sportat innan jag fick kids sedan rakt ner i avgrunden med ett klimax förra året. Träningsverk i 4dagar av att spela bowling. Det var fan droppen.
Aldrig egentligen kutat men känns kul att testa nåt nytt.
Inga ursäkter. Nu ska jag orka mer. I vår sommar blir det löpning i kombo med cykelträning för kidsen.
Redan nu är jag piggare!
Lidingöloppet låter som en tuff utmaning! Bara att köra på hela vägen... o vidare mot Kalmar o Ironman 2020!Känner igen mig mycket i det. Tränade massor som yngre men allt försvann med jobbet och barn.
Började också sent i höstas och har som mål Lidingöloppet 30 km i september![]()
Är det inte bara att ro?Rodd är grymt, har själv kört det mycket under vintern när jag inte kunnat springa lika mycket. Annars är mängden a och o. Får du in ett 3e pass eller till och med ett fjärde så kommer du förbättras snabbt. Det behöver inte gå snabbt, utan bättre att köra långsamt så du orkar med ett pass dagen efter. Om du vill ha tips på lite bra roddpass är det bara att hojta till.
Är det inte bara att ro?
Klurade på att köra löpning o dagen efter rodd. Vila en dag. Sen köra på utifrån vad hälsa o tid medger.
Hit me with roddpass!
Är det inte bara att ro?
Klurade på att köra löpning o dagen efter rodd. Vila en dag. Sen köra på utifrån vad hälsa o tid medger.
Hit me with roddpass!
Hehe det är onekligen en tuff utmaning och något som hela tiden sporrarLidingöloppet låter som en tuff utmaning! Bara att köra på hela vägen... o vidare mot Kalmar o Ironman 2020!
Fyfan!Haha självklart inte! Rekommenderar att du ställer in maskinen på 3-5 i början, många börjar med 10 men har inte bra form. Finns många bra instruktionsvideos på youtube där de går igenom teknik. Det viktigaste att tänka på är att du ska pressa, inte dra om du förstår jag menar.
Inget problem att köra dagen efter löpning.
Här är en av mina favoriter:
5 min uppvärmning
5x30s ökande med 30s lugn vila
Huvudset:
5 min stadigt tempo med 20 tag/min
6 min lite hårdare med 22 tag
4 min hårt med 24 tag
3 min aktiv vila
4 min stadigt med 22 tag
5 min hårdare med 24 tag
3 min hårt med 26 tag
3 min vila
3 min stadigt med 24 tag
4 min hårdare med 26 tag
2 min hårt med 28 tag
3 min vila
2 min stadigt med 26
3 min hårdare med 28
1 min hårt med 30
5 min lugnt.
Annars kan man också göra sånt som 5 min hårt/5 min lugnt i ca 30-40 min.
Hehe roddmaskinen är ren ondska och du har aldrig upplevt smärta innan du kört 2km rodd fullt ut! Även riktiga roddare är rädda för roddmaskin då det inte går att fuska sig igenom ett pass och formen märks direkt!Fyfan!
/ säljer roddmaskinen