Shit vilka gaseller ni är! @Oscaro och @Tomas Eriksson
Jag är anmäld till maran och ska springa min första.
15km i ursvik i morse.
15km i ursvik i morse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra gjort där.Shit vilka gaseller ni är! @Oscaro och @Tomas Eriksson
15km i ursvik i morse.
Absolut, där har jag inte sprungit.Bra gjort där.
Om du vill kan du ju lufsa runt Edsviken med mig i lite mer beskedligt tempo!
Låter som ett pass jag hade behövt. Är tyvärr bortrest nästa helgJodå det fixar du, dags för nya pb'nHäng med på ett snabbdistanspass nästa söndag, 34km i låga 4 fart med sista milen under 40.
Det där är ett bra träningspass. Ska du springa Sthlm marathon?Första halvmaran på barmark på jävligt länge, vintern är fan lång i Jämtland. Harvandet med snölöpning har gett lite resultat i alla fall, har inte sprungit så mycket halvmaror men har inte varit under 1:40 tidigare. Idag var ändå första 10km i lite mer lunk 05:00 tempo för att sen gasa på lite i slutet, känns alltid kul med lite framsteg!
![]()
Det där är ett bra träningspass. Ska du springa Sthlm marathon?
Vi kör varje helg, så bara att hojta till! Nej med Terrible TuesdaysLåter som ett pass jag hade behövt. Är tyvärr bortrest nästa helg
Är det med TSM?
Alltid bra när 5km splitten på din 10km är snabbare än ditt 5km pbMin Garmin har ju förutspått mina tavlingstider på 5,10,21 och 42 km......23 min, 39:40 min, 1:26 min och typ 3h blankt........vilket är en ren fantasi......men samtidigt......har ju bra tider enligt klockan.....så varför ska jag bemöda mig med att springa![]()
Det hela är ett hoax.....men det känns ju gött till dess man försöker och failar.......Alltid bra när 5km splitten på din 10km är snabbare än ditt 5km pbMin klocka och strava förutspår faktiskt långsammare tider än jag sprungit, vilket också känns märkligt.
Jag har kämpat fram till att nå en mil utan att kräkas så vi ligger väl ungefär på samma nivå.Shit vilka monsterlöpare de flesta här är. Blir alltid lika dyster när man läser om folk som "lufsar" fram i 5-tempo på sina 20-50 km rundor när man själv inte håller det i 5 km knappt ens utan att dö av hjärtsvikt. För mig är lufs 6.30 typ![]()
Shit vilka monsterlöpare de flesta här är. Blir alltid lika dyster när man läser om folk som "lufsar" fram i 5-tempo på sina 20-50 km rundor när man själv inte håller det i 5 km knappt ens utan att dö av hjärtsvikt. För mig är lufs 6.30 typ![]()
Jag har kämpat fram till att nå en mil utan att kräkas så vi ligger väl ungefär på samma nivå.
Shit vilka monsterlöpare de flesta här är. Blir alltid lika dyster när man läser om folk som "lufsar" fram i 5-tempo på sina 20-50 km rundor när man själv inte håller det i 5 km knappt ens utan att dö av hjärtsvikt. För mig är lufs 6.30 typ![]()
Började kuta tack vare: 30% löparklocka, 30% motivationslopp, 20% bättre hälsa och 10% skor o löpargrejer.Dåligt ordval kanske hahaAlla kör ju efter egen förmåga. Vi har ju två sjuka gaseller i @Oscaro och @Tomas Eriksson här på forumet haha! Sjukt inspirerande!
Jag började själv springa lite smått för två och ett halvt år efter några år med fokus på festande. Kommer ihåg att mina ben var HELT döda efter 3km med svärfar haha! Jag skämdes så mycket att jag anmälde mig till en Halv-Ironman till den kommande sommaren för att ha något som pushade på. Har sedan dess gjort en klassiker och nu är det en sommar fylld av swimrun som gäller där jag bland annat gör ett lopp med Svärfar o denna gången kommer jag dra honom i mål. Det funkar verkligen för mig att ha några högt uppsatta tävlingsmål för att hitta motivationen till att komma ut lite oftare!
Grymt kul att vi verkar vara ett gäng här på forumet som försöker röra på fläsket och inte bara sitta hemma o putsa klockorna!![]()
Helt rätt. Det viktiga är att längta till näst pass, kontinuitet. Farten kommer av sig själv.Har snart löpträna ett år och insett att träna i 4-5 månader på löpband inte är optimalt. Blir vinterlöpning kommande vinter. Sprang ute nu på asfalt första gången efter vintern och det kändes. 5.5 + 11.5km i helgen och det var svårt att hålla 6 min / km. Men huvudsaken är att man får sig ut iaf.
Nästa pass imorgon ska jag bara dra igång klockan sen försöka njuta utan att titta tempo eller distans. Man glömmer fort bort att njuta utan att stirra sig blind på tempo och tider.
Det kanske man skulle hänga med på, när och var kör ni? 34 km är visserligen kanske lite väl långt med tanke på att jag bara sprungit ett långpass sedan september... Kan konstatera att det där med att bli pappa (som väntat) inte haft nån positiv inverkan på löpformen, men fick i alla fall in 9 km tröskel i 3:30 fart på väg hem från jobbet idag så det finns lite hopp om livet igenJodå det fixar du, dags för nya pb'nHäng med på ett snabbdistanspass nästa söndag, 34km i låga 4 fart med sista milen under 40.
Vi börjar kl 10 och brukar utgå ifrån Ropsten. Blir lite olika sträckor varje gång. Tror inte distansen blir något problem för digDet kanske man skulle hänga med på, när och var kör ni? 34 km är visserligen kanske lite väl långt med tanke på att jag bara sprungit ett långpass sedan september... Kan konstatera att det där med att bli pappa (som väntat) inte haft nån positiv inverkan på löpformen, men fick i alla fall in 9 km tröskel i 3:30 fart på väg hem från jobbet idag så det finns lite hopp om livet igen![]()
Låter bra, ska se om det går att förhandla in i helgens schemaVi börjar kl 10 och brukar utgå ifrån Ropsten. Blir lite olika sträckor varje gång. Tror inte distansen blir något problem för digskicka ett pm om du är intresserad av att följa med!
Är ju flera veckor kvar, försäsongsträning är överskattat.Tips för att lösa kondisen på snabbast tid inför Tough Viking 12 maj? Är alldeles för sent ute. Ute och sprang igår för första gången sedan januari, låg på snitt 4:20 min/km på 4km löpning.
Tips för att lösa kondisen på snabbast tid inför Tough Viking 12 maj? Är alldeles för sent ute. Ute och sprang igår för första gången sedan januari, låg på snitt 4:20 min/km på 4km löpning.
Räknat med att löpa varje dag nu inför loppet, tänkte mer hur jag skulle lägga upp löpningen; intervaller eller endast långdistans osv? Loppet är ca 8km med 40 hinder om jag inte minns fel. Inte frivilligt anmäld är värt o nämnaFörsök att köra så många pass som kroppen orkar typ, växla löpningen med lite cykling kanske som är mer skonande för knän etc. men ändå ger flås. Hur långt är loppet? Du har ju redan rätt ok tempo på dina 4km iafFörsök komma upp i racedistans nån gång innan loppet åtminstone.
Kört i princip varje dag i några år nu, lite lugnare på vintrarna. 5km, runt 18-21 minuter, antingen morgon eller innan middag. Oslagbart när det kommer till att palla med vardagen. Bättre sömn, bättre humör, bättre aptit och framförallt kan man dricka en öl eller två om dagen utan att få dåligt samvete.