• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
30685789-8A29-4A79-A03E-91703C714216.jpeg
Nya Icebuggarna.......löjligt sköna.....som mockasiner!!! Kan varmt rekommenderas......de gamla är som att springa med containrar på fötterna i jämförelse.....

Är du nöjd med dem?

Klickade hem ett par likadana på rea idag, tröttnat på det här jäkla skitföret efter några krascher, men blev lite oroliga för att de verkar ha galet mycket dropp.

Man springer ju iof rätt märkligt på vintern rent generellt så droppet kanske inte är ett problem...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Är du nöjd med dem?

Klickade hem ett par likadana på rea idag, tröttnat på det här jäkla skitföret efter några krascher, men blev lite oroliga för att de verkar ha galet mycket dropp.

Man springer ju iof rätt märkligt på vintern rent generellt så droppet kanske inte är ett problem...

Sjukt nöjd......bizzart bekväma......bra grepp och mkt smidigt med skruv snörningen. Kan vara lite sådär i snårig terräng då nån gren kan lösa upp snörningen om det fastnar.....så stigar och spår är kanon......men inte ren terräng kanske.....då är nog vanlig snörning att föredraga.....

Springer normalt med 5-8 drop......har inte märkt nogt knas med dessa trots att de är högre bak.....som du skrev......underlaget gör kanske så det inte märks.....
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sjukt nöjd......bizzart bekväma......bra grepp och mkt smidigt med skruv snörningen. Kan vara lite sådär i snårig terräng då nån gren kan lösa upp snörningen om det fastnar.....så stigar och spår är kanon......men inte ren terräng kanske.....då är nog vanlig snörning att föredraga.....

Låter bra! Skall bli kul att prova!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Dags att summera årets mål och sätta upp mål för 2018. Konstaterar att jag klarat alla mina mål förutom på 5000m där jag i efterhand kom på att det målet var mycket tuffare än de övriga.
Årets plågsammaste var definitivt 5 min mile, mina lungor har fortfarande inte förlåtit mig. Året är dock inte över och ska gå för en pb på HM på söndag!
För 2018 gäller det vidareutveckling på alla distanser. Är rätt nära på de kortare distanserna nu, så kommer behöva mycket mängt och tröskelträning för att klara de långa distanserna.
25DF27DC-623A-494C-81A4-433D5BB7E2A3.jpeg
Shit, vilka fina tider..........
Har också lite mål för 2018 men inte riktigt i den kalibern.
Lycka till!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nice! Grattis får man väl säga! Ska dit om en månad o träna lite löp och sim tänkte jag, har en av mina bästa kompisar boende på ön! Väldigt trevliga miljöer tycker jag!
Tack tack, är alltid trevligt få en till finishermedalj.
Det gör du rätt i, finns en del bra löpstråk här. Passa på innan sommaren kommer, då är man nästan helt förpassad till väldigt tidiga morgonpass
 
  • Like
Reactions: Rey

Rey

Rolex
Tack tack, är alltid trevligt få en till finishermedalj.
Det gör du rätt i, finns en del bra löpstråk här. Passa på innan sommaren kommer, då är man nästan helt förpassad till väldigt tidiga morgonpass

Några tips på löpstråk? Mest kört lugnt kring strandpromenaderna då polarn bor mitt i smeten! Aa, bokat 25:e mars - 1:a april. Blir nog perfekt träningsväder :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt jobbat! Och klart du fortfarande kan hävda dig mot mig! Än är det inte försent att hoppa på min 2:50 satsning till sommaren ;)
Vi får se hur det går framöver, måste eventuellt operera andra höften också... Lite väl mycket fosterställning och värktabletter efter långpass/tävlingar, men jag hoppas dock på att lite mer strukturerad träning kan vara tillräckligt.
Sucks getting old...
 

Oew

Rolex
Vi får se hur det går framöver, måste eventuellt operera andra höften också... Lite väl mycket fosterställning och värktabletter efter långpass/tävlingar, men jag hoppas dock på att lite mer strukturerad träning kan vara tillräckligt.
Sucks getting old...
Aj låter inte så bra, hoppas du får ordning på det, jag har fått lite shin splints som gjort att jag backat lite de senaste veckorna från löpningen förutom den obligatoriska utskjutningen på tisdagar på Bosön, men det känns bättre nu.
Vi får ta ett pass någon dag när du och jag återhämtat oss ;)
 

Rey

Rolex
Jag kör Garmin Fenix 2, börjar bli lite till åren men fyller alla funktioner jag behöver, dvs löpning, simning och cykling samt stryktålig. Det som gör mig sugen att uppgradera är att jag saknar pulsmätning i handleden på den.
 

TKVF

Panerai
Jag kör Garmin Fenix 2, börjar bli lite till åren men fyller alla funktioner jag behöver, dvs löpning, simning och cykling samt stryktålig. Det som gör mig sugen att uppgradera är att jag saknar pulsmätning i handleden på den.
Antingen går man all in eller så köper man en anpassad produkt typ 235.
Pulsmätning på handleden fungerar bra för vissa. Testa innan.
 

Oew

Rolex
Jag kör Garmin Fenix 2, börjar bli lite till åren men fyller alla funktioner jag behöver, dvs löpning, simning och cykling samt stryktålig. Det som gör mig sugen att uppgradera är att jag saknar pulsmätning i handleden på den.
Pulsmätning på armen ger ändå inga korrekta siffror så ingen anledning att uppgradera pga det!
Jag kör en gammal Suunto Ambit 2, funkar fint för sim/löp/cykel, men jag är inte så petig.
 

Rey

Rolex
Pulsmätning på armen ger ändå inga korrekta siffror så ingen anledning att uppgradera pga det!
Jag kör en gammal Suunto Ambit 2, funkar fint för sim/löp/cykel, men jag är inte så petig.

Är det så fortfarande alltså? Tänkte att tekniken kanske gått framåt sen jag köpte min! Men då vet jag det, får köra denna i botten helt enkelt, nån gång lär ju packningarna torka och bastun skapa kondens eller något ;)
 

Oew

Rolex
Är det så fortfarande alltså? Tänkte att tekniken kanske gått framåt sen jag köpte min! Men då vet jag det, får köra denna i botten helt enkelt, nån gång lär ju packningarna torka och bastun skapa kondens eller något ;)
Yes, pulsband är fortfarande bäst och även de är långt ifrån perfekta! Största fördelen med att uppgradera imo är förbättrad gps.
 

Rey

Rolex
Yes, pulsband är fortfarande bäst och även de är långt ifrån perfekta! Största fördelen med att uppgradera imo är förbättrad gps.

Jo, man kan fan bli tokig på GPS-signalen på min ibland. Särskilt när det är -15C ute o man bara vill komma igång med passet. Tar ibland flera minuter haha! Kanske värt att uppgradera ändå i sinom tid.
 

Oew

Rolex
Jo, man kan fan bli tokig på GPS-signalen på min ibland. Särskilt när det är -15C ute o man bara vill komma igång med passet. Tar ibland flera minuter haha! Kanske värt att uppgradera ändå i sinom tid.
Tänkte framförallt på precisionen, men det är möjligt att de hittar signalen snabbare också!
Min visar lite tokiga siffror ibland när jag springer i stan, men jag vet den riktigt distansen på de flesta rundor jag springer så det gör inte så mycket.
 

Rey

Rolex
Tänkte framförallt på precisionen, men det är möjligt att de hittar signalen snabbare också!
Min visar lite tokiga siffror ibland när jag springer i stan, men jag vet den riktigt distansen på de flesta rundor jag springer så det gör inte så mycket.

Ah ok! Min brukar vara ok förutom att den ibland hoppar fram 2-300m direkt i början på passet. Men sen springer jag mestadels på landsbygd-ish så inte så mycket som kan störa signalerna.
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp