![]()
Nån här som drabbats av helveteskapet Ischas?
Har haft det sedan början av mars, fått det konfirmerat av två olika naprapater.......second opinion etc.
Som ett varmt armeringsjärn som sitter i vänstra sidan av ländryggen som går ner i vänster skinka.
Att springa går hur bra som helst....känner inget då blodet strömmar till. Men efter löppasset så skjuter smärta ner i baksida lår, runt knä...ner i vad och fot. Moler, sticker och bränner. Att röra sig generellt är nästan smärtfritt, sitta och ligga är inte så kul.
Gör en del övningar och det har väl blivit lite bättre senaste veckan.........men smärtan finns där.....
Ena naprapaten säger att jag ska fortsätta springa...om än kortare sträckor. Den andra säger att löpning bara förvärrar och retar nerven.
Känner otrolig frustration....nääääästan hat och missunsamhet mot de som kan njuta av ett pass i solen
Vad fan gör man....känner hur konditionen rinner ur kroppen..........funtar på att köpa en motionscykel och sätta på balkongen för att hålla flåset vid liv.....
Köpt 2 par nya Saucony för att försöka ångestdämpa.....de har gått många promenader.....men inte fått springa ännu......
Nån som gått igenom detta hades?
Hade ischias för ett antal år sedan, när jag hade pajat knät. Vaknade upp efter knäoperationen och då var även smärtan nerven orsakat borta - vilken befrielse. Nästan så att jag var gladare över det än över en lyckad knäoperation. Lider med dig och hoppas att du får bukt med det!