Det finns åtminstone ett tips två poster uppFörsta dagen på föräldraledighet idag och är på jakt efter en löparvagn. Någon som har bra rekommendationer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns åtminstone ett tips två poster uppFörsta dagen på föräldraledighet idag och är på jakt efter en löparvagn. Någon som har bra rekommendationer?
Första dagen på föräldraledighet idag och är på jakt efter en löparvagn. Någon som har bra rekommendationer?
Jag har kört massor med min Thule Glide och tycker det fungerar kanon. Lätt, snabb och smidig och upplever inte att den påverkar mig jättemycket i löpningen. Kört allt från 2 timmar långpass till snabbdistans/tröskel. Kör jag i lugn distansfart (vilket för mig är ca 4.10-4.20) tappar jag nånstans runt 10-15 sekunder per kilometer vid samma ansträngning jämfört med utan vagn. Funkar bra på lite småknöligt underlag också även om jag kanske inte skulle ta ut den i skogen.Första dagen på föräldraledighet idag och är på jakt efter en löparvagn. Någon som har bra rekommendationer?
Tack! Kollat på den men lite dyr. Men ska ta mig en funderareJag har kört massor med min Thule Glide och tycker det fungerar kanon. Lätt, snabb och smidig och upplever inte att den påverkar mig jättemycket i löpningen. Kört allt från 2 timmar långpass till snabbdistans/tröskel. Kör jag i lugn distansfart (vilket för mig är ca 4.10-4.20) tappar jag nånstans runt 10-15 sekunder per kilometer vid samma ansträngning jämfört med utan vagn. Funkar bra på lite småknöligt underlag också även om jag kanske inte skulle ta ut den i skogen.
Jag kollade ganska mycket innan jag köpte min och som renodlad löparvagn tror jag du har svårt att hitta nåt bättre. Det finns ju andra varianter som går att använda till mer än bara löpning, men jag konstaterade att just löpning är den funktion dessa vagnar relativt sett var sämst på.
Nej, kostar ju en del om man ska köpa ny, men håll lite koll på blocket om det inte är så bråttom att få tag på en (och beroende på var du bor). Köpte min där i princip oanvänd till riktigt bra pris.Tack! Kollat på den men lite dyr. Men ska ta mig en funderare![]()
Vad fick du ge beggad? Håller utkikNej, kostar ju en del om man ska köpa ny, men håll lite koll på blocket om det inte är så bråttom att få tag på en (och beroende på var du bor). Köpte min där i princip oanvänd till riktigt bra pris.
Har säkert behandlats många gånger tidigare, men slänger ut frågan ändå. Jag är hobbylöpare och börjar tycka att det hade varit kul att följa puls, hastighet osv. under tiden jag springer. Tävlade i terränglöpning när jag var yngre. Tankarna går ju såklart åt en pulsklocka. Det enda egentliga kravet jag har är optisk pulsmätning och och att jag inte ska behöva ha med mobilen. Jag lyssnar inte på musik när jag springer så det är inte aktuellt med några extra finesser där. Den jag fastnat för spontant är Garmin Forerunner 35. Vad har ni för tips/åsikter om den och annat?![]()
Tack för det! Tycker det blir så vanskligt att läsa massor av recensioner på dessa klockor, vill mer ha en ärlig åsikt från en vanlig användare.Köpte en sådan åt min fru när hon sagt att hon hade typ samma behov som du, och hon är supernöjd med den![]()
Tack för det! Tycker det blir så vanskligt att läsa massor av recensioner på dessa klockor, vill mer ha en ärlig åsikt från en vanlig användare.
Tror jag gav typ 1700 efter lite prutning för min som är den förra versionen. Var i princip oanvänd bortsett från skumgummit på handtaget som var lite sönderskavt efter förvaring men det var en sak jag ändå hade tänkt byta ut mot en ordentlig styrlinda. Detta var dock precis när de kommit med den uppdaterade versionen så den jag har gick att köpa rätt billig ny vilket väl påverkade begagnatpriserna lite också.Vad fick du ge beggad? Håller utkik![]()
Bra pris! Det jag sett nu är typ 3K för första modellen.Tror jag gav typ 1700 efter lite prutning för min som är den förra versionen. Var i princip oanvänd bortsett från skumgummit på handtaget som var lite sönderskavt efter förvaring men det var en sak jag ändå hade tänkt byta ut mot en ordentlig styrlinda. Detta var dock precis när de kommit med den uppdaterade versionen så den jag har gick att köpa rätt billig ny vilket väl påverkade begagnatpriserna lite också.
Bra fart. Och skönt pass, antar jag om underlaget var torrt.Ursvik, som så ofta. Torrt och fint underlag ändå. Inte mycket lera på X-treme.
![]()
Ja, tog i lite på slutet. Svårt att hålla fart när man kör solo.Bra fart. Och skönt pass, antar jag om underlaget var torrt.
Under 75 minuter är bra! Var där för något tag sedan. Då var det grisigt.Ja, tog i lite på slutet. Svårt att hålla fart när man kör solo.
Lite kvar till mitt pers på 1.13.02
Bra runda!Lugnt långpass ikväll. Är på husjakt så blev några extra knorrar och varv runt hus som är till salu. Uppskattar att kunna kombinera löpning med att få en känsla för olika områden i stan.
![]()
Tror jag kan friskförklara knäna efter dagens ”test”
![]()
Bra jobbat!![]()
Dagens runda i strålande sol. Riktigt skönt!
Riktigt bra fart på tusingarna!Intervallpass på källbrink IP 5x1km med 2,5min vila emellan och avslutat pass, jäkla skoj men nytt rekord för intervallpasset!
![]()
Intervallpass på källbrink IP 5x1km med 2,5min vila emellan och avslutat pass, jäkla skoj men nytt rekord för intervallpasset!
![]()
Imponerande!Intervallpass på källbrink IP 5x1km med 2,5min vila emellan och avslutat pass, jäkla skoj men nytt rekord för intervallpasset!
![]()
Riktigt bra fart på tusingarna!
Jäklarns. Bra fart.
Imponerande!
Bra där! Mycket uppför.Drog långrunda idag, 10 min över PB på halvmaran. Får väl se det som starten för säsongen o bygga därifrån
![]()