Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sprang halvmaran idag. Gick förvånansvärt bra trots omständigheterna. Baksmälla, dålig sömn och kost senaste veckan under nedtrappningen. Var för trött för en shakeout jogg igår. Piggare idag och laddade på med resorb och kolhydrater. Magen mådde exemplariskt.Hur gick det för alla? Något skryt?
Grattis till PB.Sprang halvmaran idag. Gick förvånansvärt bra trots omständigheterna. Baksmälla, dålig sömn och kost senaste veckan under nedtrappningen. Var för trött för en shakeout jogg igår. Piggare idag och laddade på med resorb och kolhydrater. Magen mådde exemplariskt.
Startskott 1530 grupp A, ganska trångt under de första fyra kilometerna, men fältet planades ut när vi kom ut på Kungsholmen. Startgrupp A väldigt stort och blandat, svårt att veta vem man skulle ta rygg på. Klockan visade fel splits och tempo (hoppade upp med 300 meter efter kilometer 2) så fick springa på puls/känsla och räkna splits manuellt.
Kändes väldigt stabilt genom loppet med stark målgång, även om kramperna började krypa på under slutet. Sprang in på 1:26:13. Nytt personbästa vilket man får vara nöjd med. Lyckades inte med mitt A-mål på sub 85 minuter.
Tyvärr väldigt missnöjd med ASICS Metaspeed Sky Tokyo. Instabila och skapar väldigt mycket problem för mina anklar och hälar. Blir nog att hitta ett nytt par tävlingsskor inför nästa lopp.
Ja, det är inte så dumt att nöta lite på plats. Två varv på sista milen får du ta nästa gång........Kände lite på första 24km av LL
![]()
Det kommer nästa helgJa, det är inte så dumt att nöta lite på plats. Två varv på sista milen får du ta nästa gång........
Tror inte man kan ändra om det kommer från ett Garminschema. Däremot känns 18x800m Väldigt off... Det är för långt för att springa så många repsJag gillar verkligen intervallerna och andra övningar som är med vid program/träningsupplägg med mål via garmin. Däremot känns det lite väl överambitiöst så här en bit in i programmet. Jag bedömer att jag inte vill köra hela vägen på allt utan avbryter. I måndags var det 2,1mil lätt löpning (jag sprang 1,8 och började känna mig sliten). Idag var det 16st 800-metersintervaller. Nu var det både tidsnöd och ork som började tryta. Körde 11st idag sen behövde jag tillbaka till lunch och arbetsstol. Blev ändå 1,3mil..
Nästa vecka är det 18st 800-metersintervaller. Tempo 4:47-5:00. Mitt mål är att springa milen på 52min om en månad.
Finns det färdiga/lätt justerade intervaller som går att ladda ner/köra?
![]()
Lite knepigt är det allt.Tror inte man kan ändra om det kommer från ett Garminschema. Däremot känns 18x800m Väldigt off... Det är för långt för att springa så många reps
Det är väldigt lätt att göra egna pass annars.Lite knepigt är det allt.
Jag tänkte inte att jag skulle ändra i garminschemat, det är nog statiskt upplägg.
Däremot ladda ner färdiga, kanske redigeringsbara, intervaller? Separat, ej kopplat till träningsschema.
Toppen! Då får jag titta på det.Det är väldigt lätt att göra egna pass annars.
18* 800m i 4.50 fart. Alldeles för tufft för ditt mål.
8 st kanske , med lite upp och nerjogg.
Öka isåfall farten, inte antalet reps. Jag gillar även joggvila och inte stillastående eller gå-vilaDet är upp o nerjogg med i varje pass. J
ag tolkar det som att jag ändå är i bra i fas (om nu programmet är så sofistikerat att det snappar upp att jag bryter/hoppar över ibland).
Jag kanske har bra förutsättningar o klara målet helt enkelt?8-10 repps på 800 har jag fixat på grusväg i 4:50 i snitt. Det har gått fint.
![]()
Bra idé! Kan försöka snitta på 4:40-4:45 i max 8 repps? Nu är vilan (kört gåvila) 3minuter mellan. Där kanske jag kan sizea ner.Öka isåfall farten, inte antalet reps
Jävlar! Att hamna på 5,0 brukar vara ”har du kört utan pulsband” men här tror jag du slitit satan.Veckans Skogsintervaller enlig planen mot LL avklarade. 6*2,5km
Varav 4 fort. 350hm Tunga ben idag efter tidigare tuffa pass.
![]()
![]()
![]()
Jag kör med pulsband.Jävlar! Att hamna på 5,0 brukar vara ”har du kört utan pulsband” men här tror jag du slitit satan.![]()
Stabil puls. Vad ligger du i för zon där?Veckans långpass avklarat.
![]()
![]()
Det var länge sedan jag gjorde test på Aktivitus (2023), men då hade jag zon2 upp till 135 slag.Stabil puls. Vad ligger du i för zon där?
Kör nu för i helvete, Almgren!