• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Langetråden

Det är bara i fullt solljus som det verkliga hantverket hos denna urtavla blir synligt.
1000032545.jpg
1000032544.jpg

Är det någon som har koll på ref. 380.033 - dvs Saxonia Automatic roseguld - försöker hitta hur de förändrats över åren, främst stampsen på baksidan, då det verkar skilja lite.. har sökt ihjäl mig och hittar inte jättemycket så om någon kan bidra med info eller länkar vore det tacksamt.

Tack på förhand

Är det någon som har koll på ref. 380.033 - dvs Saxonia Automatic roseguld - försöker hitta hur de förändrats över åren, främst stampsen på baksidan, då det verkar skilja lite.. har sökt ihjäl mig och hittar inte jättemycket så om någon kan bidra med info eller länkar vore det tacksamt.

Tack på förhand

Jag skulle maila Langepedia, eller kontakta Lange direkt. Tycker de brukar vara hjälpsamma.

Min grailwatch är tveklöst Lange 1 i gulguld 😍
Men det kommer mest troligt stanna som en grailwatch. Eurojackpoten uteblev igår igen 😔

De senaste tre dagarna har jag skrivit och pratat i telefon med Richemonts chef för norra Europa om möjligheten att köpa Odysseus i stål. Det är ett svårt fall...
För 5 år sedan köpte jag min första Lange-klocka från AD. Jag frågade om möjligheten att beställa Odysseus i stål och fick följande erbjudande: om jag beställer en andra klocka för minst €62k kommer jag att kunna registrera mig för Odysseus. Jag behöver dock inte denna onödiga andra bit - lockbetet. Det enda alternativet som finns kvar för mig är den grå marknaden.

Har nu som ny Lange-ägare kommit igenom tråden och ojojoj vilka pjäser ni har! Full av beundran men också nyfiken på om fler haft sina dyrgripar på service hos Lange och isf haft samma fina erfarenheter som ”marlun” haft? Även intresserad av om någon varit på besök hos dem i Glashütte då jag skulle vilja besöka dem någon gång.
/206.025

Bilagor

• IMG_7302.jpeg
    IMG_7302.jpeg
    715.2 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Har nu som ny Lange-ägare kommit igenom tråden och ojojoj vilka pjäser ni har! Full av beundran men också nyfiken på om fler haft sina dyrgripar på service hos Lange och isf haft samma fina erfarenheter som ”marlun” haft? Även intresserad av om någon varit på besök hos dem i Glashütte då jag skulle vilja besöka dem någon gång.
/206.025
Hört många vittnesmål om sinnessjuka priser på L1 (6500EUR senast) och mer komlicerade modeller men inte på time only. Men det är bara andekdotiskt förstås.

Väldigt trevlig modell du fångat, mycket Lange DNA och kombinationen av 36mm och platinum är en klockren kombo. 19mm band också?

Hört många vittnesmål om sinnessjuka priser på L1 (6500EUR senast) och mer komlicerade modeller men inte på time only. Men det är bara andekdotiskt förstås.

Väldigt trevlig modell du fångat, mycket Lange DNA och kombinationen av 36mm och platinum är en klockren kombo. 19mm band också?
Tack för svar! Jo jag gillar verkligen ”under radarn-klockor” och storleken på min lilla 16cm handled känns helrätt! Tyngden är även den magisk… 19 ja, men det stör mej inte.
Gällande service lär jag komma billigare undan men räknar ändå med en tjuga om deras nuvarande prislista stämmer. Den var ju inte i nyskick direkt, men det låter ju som att de är bra på att trolla därnere…

Senast ändrad:
Tack för svar! Jo jag gillar verkligen ”under radarn-klockor” och även storleken på min lilla 16cm känns helrätt! Tyngden är även den magisk… 19 ja, men det stör mej inte.
Gällande service lär jag komma billigare undan men räknar ändå med en tjuga om deras nuvarande prislista stämmer. Den var ju inte i nyskick direkt, men det låter ju som att de är bra på att trolla därnere…
Jag tycker snarare att 19 är perfekt för proportionerna så det är bara positivt.

Nej det är väl just det där med att priserna överraskat och skiljt sig från utsatta priser så markant. Jag tror L1 service är 2-2.5kEUR enligt prislistan men jag har hört allt mellan 4500 och 8500.

Jag tycker snarare att 19 är perfekt för proportionerna så det är bara positivt.

Nej det är väl just det där med att priserna överraskat och skiljt sig från utsatta priser så markant. Jag tror L1 service är 2-2.5kEUR enligt prislistan men jag har hört allt mellan 4500 och 8500.
Ajdå. Då kanske man ska skynda innan det blir helt uppåt väggarna!

/206.025

Den där är brutalbra. En av mina absoluta favoritmodeller!

Tillbaka
Topp